בקורס הטיס של אל על: 10 עולים חדשים
קורס הטיס האזרחי של חברת התעופה הישראלית מתרחב ויכלול גם בני יורדים שעבדו בחברות תעופה בעולם. המועמדים לקורס התחייבו להתאזרח בארץ לפני תחילתו. עוד בקורס: טייסת חרדית. אל על: "היינו שמחים ליותר מועמדות טייסות"
כעשרה מבין 56 המועמדים לקורס הטיס החדש של חברת אל על הם עולים חדשים, בנים של ישראלים יורדים המתגוררים בחו"ל ויעשו עלייה לישראל על מנת השתתף בקורס ולהיות טייסים בחברת התעופה הישראלית.
מתברר כי עם הודעת אל על אודות פתיחת קורסה הטיס החדש, זכתה החברה לפניות רבות גם מטייסים מחו"ל, בנים של יורדים, אשר עובדים בחברות תעופה זרות ברחבי העולם. מדובר בכעשרה מועמדים המתגוררים ועובדים בחברות תעופה בארצות הברית, קנדה, פנמה, מקאו, וייטנאם ודרום אפריקה. לחלקם אין אפילו אזרחות ישראלית, והתנאי לקבלתם לקורס באל על הוא הגשת בקשה לאזרחות לפני תחילת הקורס.
כשליש מכלל המועמדים לקורס החדש של אל על הם טייסים שאינם בוגרי חיל האוויר, אלא מגיעים כאמור מחברות תעופה זרות וכן מחברות התעופה הישראליות האחרות, ארקיע וישראייר. בקורס תהיה גם מועמדת אחת, טייסת חרדית שעברה את כל הליכי המיון.
"היינו שמחים ליותר טייסות"
בחברת אל על הביעו צער על כך שבקורס רק מועמדת אחת ולא יותר ועל כך שבחברה בה מועסקים כ-600 טייסים, רק שלוש הן נשים. "נשים יכולות לשרת בצוות אוויר לא פחות טוב מגברים. לטייסות אל על יש תרומה נכבדה ונפלאה והיינו שמחחים מאד שיהיו לנו יותר טייסות", אומרים בחברה ומסיפים: "לצערנו הרב גם חיל האוויר אינו מספק יותר מדי טייסות ובתעופה האזרחית בישראל אין מספיק נשים שעוסקות בתחום הזה, וחבל".
קורס הטייס של חברת אל על יימשך כשלושה חודשים וחצי, ובמהלכו יעברו החניכים קורס קרקע, סימולטור ולאחר מכן טיסות עם בקר. על פי הידוע, חלק מהטייסים שהתקבלו אליו כבר טסו במטוסים מסחריים דוגמת המטוסים הפועלים באל על (בואינג 737) או מטוסים מקבילים של יצרנית מטוסים אחרת. הצורך בפתיחתו של קורס כה גדול נובע מהגידול בפעילות אל על, פרישתם של טייסים ותיקים, הצטיידות במטוסי בואינג 737 חדישים וכן הצטיידות עתידית של החברה במטוסי בואינג 787 (דרימליינר).