שתף קטע נבחר
 

הכנסת תדון במהפכת התחבורה השיתופית

ועדת המדע והטכנלוגיה של הכנסת תקיים בקרוב דיון בנושא, עוד במהלך הפגרה, בהשתתפות נציגי משרד התחבורה, האוצר וחברות התחבורה השיתופית הפועלות בישראל

בעוד כשבועיים תקיים ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת דיון ראשון במהפכת התחבורה השיתופית, ביתרונותיה ובפוטנציאל האפשרי שלה על כבישי ישראל.

 

תחבורה שיתופית קיימת היום במרבית המדינות המערביות המתקדמות וזוכה להצלחות. מלבד העלאת זמינות נסיעות והורדת מחירי הנסיעה, מחקרים חדשים מוכיחים כי תחרות בשוק ההסעות מובילה גם לשירות טוב יותר עבור הנוסע, ולהגברת זמינות הנסיעות בעיקר באזורי הפריפריה ואף בשעות הלילה וסוף השבוע, בהן זמינות המוניות יורדת.

 

נסיעה שיתופית והסעת נוסעים בשכר על ידי הנהגים פרטיים נחשבת היום כעבירה בישראל, אך על רקע השינויים העולמיים בתחום, והעלייה בעומסי התנועה בתל אביב ומרכז הארץ החליט ח״כ אורי מקלב לקיים דיון בנושא בוועדת המדע והטכנלוגיה.

אורי מקלב ()
אורי מקלב
  

מנכ״ל uber בישראל, יוני גרייפמן, צפוי להשתתף בדיון ולהציג מחקר שבוצע על ידי חברת הייעוץ TASC על התועלות האפשריות למדינת ישראל מהפעלת תחבורה שיתופית, כשבראשם חסכון ציבורי של 500 מיליון שקל בשנה, לצד הוזלת עלות הנסיעה בכ-30%, צמצום אי השוויון בניידות בפריפריה, הפחתת מספר כלי הרכב על הכבישים, הקטנת ההון השחור בשוק המוניות, שיפור ברמת הבטיחות ועוד.

 

גרייפמן הוסיף כי ״בשנה האחרונה אנחנו מנסים למצוא דרכים לקדם את התחבורה השיתופית ולהפחית את מחירי הנסיעה בצורה משמעותית. הרגולציה בישראל מבוססת על תקנות מימי הקמת המדינה, ואני שמח שכנסת ישראל נכנסת לדיון בנושא, ובטוח, כי גם ישראל תתקדם לתחבורה שיתופית לטובת הנוסעים והנהגים כאחד״.

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים