הסוף לעמידה בתור? מחקר: יש להתחיל מהסוף
כלכלנים מדנמרק חקרו וגילו שהרעיון של "הראשון נכנס" הוא המקור לכל בעיותינו. אם נכניס אנשים דווקא מסוף התור, זמן ההמתנה של כולם יתקצר
למי מאתנו זה לא קרה? אנחנו מחכים בדואר, בקופת החולים או בתור במשרד הכרטיסים. עוד מספר מתחלף, ועוד אחד, ועוד אחד, ונדמה שמקומנו בתור לא יגיע לעולם.
עוד סיפורים מרתקים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ
עוד חדשות בעולם :
- מבצע קרקעי של טורקיה נגד הכורדים בעיראק
- התלמידה שקיבלה אפס בבחינות הבגרות
- 1,500 ב-4 שנים: אירופה במשבר, ארה"ב שותקת
- "חיסלה בכיר דאעש שהפך אותה לשפחת מין"
שני כלכלנים מאוניברסיטת דרום דנמרק חושבים עכשיו שהם מצאו דרך לקצר את זמן ההמתנה שלנו, וזו ממש לא הדרך שאתם חושבים: המקור לכל הצרות, לדעתם, הוא הרעיון האלמנטרי והדי מתבקש שלפיו הראשון שמגיע הוא הראשון שיקבל שירות.
במאמר "קללת העיקרון של 'הראשון נכנס'" אומרים שני החוקרים, טרינה טורנואה פלאץ ולארס פטר אוסטרדל, כי אף שמדובר ברעיון הגון, בפועל הוא זה שיוצר צוואר בקבוק שמאריך את הזמן הממוצע שאנשים מחכים בתור.
הדבר נכון במיוחד לגבי אירועי מכירות כמו אלה המתקיימים בארה"ב, ושלקראתם קונים שמגלים עניין במוצר חדש וגדול מסוגלים לחנות מחוץ לחנות במשך כמה ימים רק כדי להיות בין הראשונים לשים עליו את ידיהם.
שני החוקרים מציעים להכניס טוויסט לעניינים, ולמעשה לעשות קצת בלאגן: לדבריהם הודעה מוקדמת שלפיה דווקא האחרון בתור הוא שיקבל שירות ראשון או החלטה על מתן שירות לפי סדר אקראי, יגרמו לכולם לקבל שירות מהיר יותר, כיוון שהדבר יגרור שינוי התנהגותי – מבקשי השירות לא ימהרו להגיע כולם לאותו המקום באותה השעה, וכך מתן השירות יהיה מהיר וזריז יותר.
עורכי המחקר בדקו את התיאוריה שלהם בניסוי שבו השתתפו מאות מתנדבים, ולדבריהם הוא הוכיח את עצמו. עם זאת, דבר אחד
עדיין מפריע גם להם וגם לנבדקים: גם אלה וגם אלה מודים שבסופו של דבר, זה פשוט לא פייר.
ומה אתם אומרים על הישראלי, הוא יוכל לעמוד בגזרה שמציעים הדנים?