שתף קטע נבחר
 

שיא הכיף: אופנוע-מכונית מתוצרת הונדה

תחרות עיצוב פנימית שהונדה עשתה בין 80 מעצביה, הובילה ליצירת מכונית מירוץ מלהיבה שמשלבת בין עולמות האופנועים והמכוניות

הונדה חשפה מכונית חדשה שמכונה "פרוג'קט 2&4" (Project 2&4). וכמו ששמה רומז, היא משלבת בין עולם המכוניות לעולם הכלים הדו-גלגליים, שני תחומים בהם הונדה נהנית מהצלחה נאה, ונולדה כתוצאה מתחרות עיצוב פנימית שהונדה עשתה בקרב 80 מעצביה. מכונית התצוגה תוצג בהופעת בכורה בתערוכת פרנקפורט בהמשך החודש.

 

 

למכונית ארבעה גלגלים במבנה חשוף, וללא תא נוסעים כלל. במקום יש מה שהונדה מכנה "מושב מרחף", עבור נהג בלבד. בדרך זו ניתן להיחשף למזג האוויר בלי הפרעה, בחווית נהיגה קרובה לאופנוע מבחינה זו. מאפייני הנהיגה עם זאת, קרובים יותר למכונית - עם גלגל הגה, יציבות של ארבעה גלגלים ונוחות יחסית.

 

 

למכונית הייחודית מנוע אופנוע מירוץ, יחידת ה-RC213V שמשמשת את הונדה במירוץ המוטו-GP היוקרתי. המנוע עבר התאמה לכביש ציבורי, ומציע נפח של 1.0 ליטר, ארבעה צילינדרים ב-V, הספק מרבי של 215 כ"ס ב-13,000 סל"ד (וקו אדום ב-14,000), ומומנט מרבי של 12 קג"מ ב-10,500 סל"ד. המנוע הזעיר מעביר את הכוח לגלגלים האחוריים בסיוע תיבת הילוכים רובוטית עם מצמד כפול ושישה יחסי העברה.

 

לרכב התצוגה אורך של 304 ס"מ (קצר ממכונית מיני), רוחב של 182 ס"מ (דומה למשפחתית קומפקטית) וגובה של 99.5 ס"מ בלבד. משקלו 405 ק"ג, קרוב יותר לעולם האופנועים הכבדים מאשר למכוניות, שאף הקטנות ביותר שהן שוקלות יותר מכפליים מכך. הונדה לא מפרסמת נתוני ביצועים של הפרוג'קט 2&4, ונראה שהסיכויים לראותו מגיע לייצור סדרתי, או אף מוגבל, שואפים לאפס.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים