AQUA-RIMAT זכתה בפרס החדשנות בכנס הבנייה הירוקה
סמנכ"ל השיווק של החברה: "אנחנו יודעים לזהות אירועי צריכה חריגים תוך דקות, ואף להגיב מידית בעדכון ועצירת זרם המים. כל אלו מביאים לחסכון של בין 10% ל-20% בצריכת המים, ומורידים את היקף ההוצאה על נזקי מים למינימום"
המועצה לבנייה ירוקה העניקה בכנס השנתי שהתקיים אתמול (יום ד') את פרס החדשנות לחברה הישראלית AQUA-RIMAT (אקווה רימט). החברה מפתחת, מייצרת ומשווקת פתרונות לניהול חכם של משק המים אצל צרכן הקצה. החברה מספקת מענה בשלושה רבדים: מניעת נזקי מים, חיסכון במים ושליטה ובקרה על משאב המים.
מערכת ה- Flowless advanced מותקנת על צינור המים הראשי וניתן לשלוט בה מרחוק באמצעות אפליקציה סלולרית ואתר אינטרנט. באמצעות השימוש במערכת, הצרכן יודע בכל רגע נתון (יום ושעה מדויקים) כמה מים נצרכו, הוא מקבל התראה לטלפון הנייד שלו באופן מידי על כל צריכת מים חריגה - הכוללות מפיצוץ בצינורות, נזילות כרוניות (כמו ניאגרות דולפות), ברזים פתוחים וכדומה. הבקרה על צריכה המים מאפשרת מעקב אחר הכמות הנצרכת, חיסכון בחשבונות המים וחיסכון סביבתי.
לאחרונה החלה חברת אקווה רימט תהליך פיילוט רחב הכולל 500 בתי אב ברמת ישי - שמטרתו להוביל את המועצה לירוקה וחסכונית יותר. הפיילוט מקודם בשיתוף עם מועצת רמת ישי ותאגיד מעיינות העמקים - שווי הפיילוט עומד על 900 אלף שקלים.
מבחינת נתוני בזבוז המים: בין 15% ל- 20% מהניאגרות בארץ דולפות. הדבר מביא לכך שמידי שנה, הישראלים מבזבזים 34,560,000 קוב מים כתוצאה מדליפות כרוניות של ניאגרות - ההפסד למשק נאמד בלפחות 321,000,000 שקלים בשנה. על פי הדיווחים השנתיים של חברות הביטוח המובילות בישראל: כיסוי נזקי מים ונזילות עולה בכ-20% על נזקי פריצות.
סמנכ"ל השיווק והמכירות, ליאור הרץ מסביר: "הסיפור של המוצר שלנו מתחיל בבית מוצף במהלך חופשה, וממשיך בהצגת הפתרון החדשני למושל קליפורניה בסיוע לבעיית המים הקשה במדינה. מפתרון לזיהוי נזילות התפתחנו למצב בו אנחנו יודעים לזהות צרכני קצה שונים, לזהות אירועי צריכה חריגים תוך דקות, ואף להגיב מידית בעדכון ועצירת זרם המים כאשר כל אלו מביאים לחסכון של בין 10% ל- 20% בצריכת המים, ומורידים את היקף ההוצאה על נזקי מים למינימום, ומדובר בשוק של מילארדי דולרים בעולם, ומאות מליוני שקלים בישראל ומוסיף, "אנחנו מודים למועצה על הפרס היוקרתי, למכון התקנים על כך שהבינו את המשמעות והאתגר העומד בפנינו" ומוסיף "
זוהי זכייתה השלישית של החברה בפרסי חדשנות שונים כאשר רק לאחרונה נבחרה החברה כאחת מ- 10 החברות החדשניות בישראל על ידי העיתון גלובס, ובנובמבר 2014 זכתה במקום הראשון בפרס החדשנות למוצרים לבית החכם בכנס European utility week היוקרתי.
הפרס שבו זכתה החברה
צילום: אודי גורן
מומלצים