עבודות הרכבת: תושבי נחמני ניצחו את נת"ע
במסגרת העבודות על הרכבת הקלה נותבו כלי רכב אל תוך הרחוב השקט. הדיירים החלו במאבק, ובסיומו שונו הסדרי התנועה. "אנחנו מרוצים מאוד, למרות שיש כלי רכב שעדיין 'גונבים' את הפנייה"
השקט שחזר: תושבי רחוב נחמני בתל אביב יכולים לרשום לעצמם הישג גדול, זאת לאחר שחברת נת"ע נכנעה וביצעה שינויים בהסדרי התנועה החדשים שכפו עבודות הרכבת הקלה על ציר מנחם בגין. כעת לא ניתן לפנות לרחוב נחמני השקט לבאים מדרום, כפי שדרשו התושבים לא פעם. הבעיה החדשה שנוצרה: עומסים בדרך לאזורי המסחר.
לאחר תחילת העבודות על הרכבת הקלה והריסת גשר מעריב בוצעו על ציר מנחם בגין הסדרי תנועה חדשים. אחד מהם מנע מכלי רכב פרטיים לנסוע על הציר מצומת הרחובות מנחם בגין-הרכבת לכיוון צפון, אך אפשר להם לבצע פרסה לכיוון הנגדי. כתוצאה מכך נכנסו כלי רכב רבים לרחוב נחמני, בדרך לאזור שדרות רוטשילד. המעקף הזה אמלל את חייהם של דיירי הרחוב השקט, שהפך לפקוק, רועש ועמוס בקטנועים שרוכבים על המדרכה.
תושבי הרחוב הפגינו כמה פעמים נגד המהלך. הם אף חסמו את הרחוב ולא אפשרו מעבר של כלי רכב. כעת, בשל השינוי, פניית הפרסה הוקדמה והנהגים אינם יכולים להיכנס עוד לרחוב. הדבר אמנם מקל על תושבי הרחוב אך יהפוך סיוט גדול יותר של המגיעים לאזור, שכן הדרך אל מרכזי העסקים מתארכת בנתיבים צפופים ועמוסים ממילא.
מי שיחפוץ כעת להגיע לאזור שדרות רוטשילד יצטרך להמשיך בנסיעה על מנחם בגין ולפנות ימינה לרחוב הרכבת, ומשם לפנות שמאלה לרחוב בצלאל יפה וממנו ללבונטין, ואז יצטרך לפנות לאלנבי - שבו נתיב בודד לכלי רכב פרטיים - ומשם לשדרות רוטשילד. "אנחנו מרוצים מאוד, למרות שיש כלי רכב שעדיין 'גונבים' את הפנייה ונכנסים באין כניסה לרחוב. לא יהיה שם שוטר לנצח, בעיקרון זה מאוד מקל עלינו", הסבירה תושבת הרחוב.
ג'ורג' קוואז, בעל חנות לכלי עבודה על מנחם בגין, מקווה שעוד הסדרי תנועה ישונו. "מוזר שהכינו אותנו עם הסדרי תנועה וחשבנו שזה נגמר והתושבים הצליחו לשנות את זה לגמרי תוך שבועיים. מבחינתי זה עוד יותר בעיה כי אנשים פחות מגיעים לאזור ואין להם איפה לעצור", סיפר.
מנת"ע נמסר בתגובה: "במסגרת דיאלוג שנערך בין נציגות תושבי רחוב נחמני למשרד התחבורה, עיריית תל אביב וחברת נת"ע, הוחלט לצמצם את כניסת כלי הרכב לרחוב באמצעות הזזת הסובה המאפשרת פניית פרסה, דרומה מהכניסה לרחוב. נבחן את מהירות התנועה באזור לאור השינוי שבוצע ולא נהסס לבצע שינויים נוספים על מנת להקל על התושבים והנהגים".
אף שהחזרה המלאה לשגרה תתבצע רק אחרי החגים, הפקקים באזור כבר מורגשים, וצומת הרחובות מנחם בגין והרכבת נחסם בשל העומסים של כלי רכב. פעמים רבות כלי רכב חוסמים את הצומת ולא מאפשרים לעבור, מה שמגביר את העומסים, אך לא תמיד נוכחים במקום שוטרים.
עומסי תנועה מורגשים היטב גם בפתח תקווה, ששם נלקח נתיב התחבורה הימני לטובת תחבורה ציבורית בלבד, וזאת לאחר שציר התחבורה הציבורית באמצע ז'בוטינסקי פורק בשל תאונות הדרכים הרבות שהתרחשו בו. בתיעוד נסיעה
מרחוב אורלוב בפתח תקווה - שם תהיה התחנה הראשונה של הרכבת - ועד צומת הרחובות אלנבי-מנחם בגין, נרשם זמן נסיעה של יותר משעה ועשרים דקות.
סוגיה נוספת קשורה לנתיבי התחבורה שהיו לאורכו של גשר מעריב. עם תחילת העבודות הוסבו ניבי תחבורה אלה לנתיבי תחבורה ציבורית לבד וכלי רכב פרטיים לא יכולים לנסוע בהם. המהלך דורש לעשות כמה עיקופים ואינו מאפשר מעבר חלק מדרום העיר לצפונה וההיפך. אף שמרבית התחבורה הציבורית אינה פועלת בסופי שבוע, וכן בשעות הלילה המאוחרות, לאורך הנתיבים אין שילוט המאפשר או מונע נסיעה בהם בשעות השפל.
מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "באשר לתנועה בסמוך לעבודות: עומס התנועה החריג שנרשם בתל אביב לפני כמה ימים תואם לעומס התנועה החריג בעיר בשלושת הימים הסמוכים לערב ראש השנה אשתקד ובשנים קודמות".