גט טקסי משפרת תנאי הנהגים - הצרכנים ישלמו?
החברה הודיעה על שורה של מהלכים שייכנסו לתוקף החל מה-1 באוקטובר, במטרה להגיב את מוטיבציית הנהגים להיענות להזמנות מהאפליקציה. בין השינויים המתוכננים: העלאת תעריפי הנסיעה וגביית כסף על ביטול הזמנות
הנהגים מצ'ופרים - הצרכנים ישלמו? חברת גט טקסי הודיעה היום (ה') על שורה של מהלכים שנועדו להגדיל את היצע המוניות הזמינות במרכז ולהגביר את מוטיבציית הנהגים להיענות להזמנות מהאפליקציה, בהם העלאת תעריפי הנסיעה וגביית כסף על ביטול הזמנות. עם זאת, מי שעלולים לשלם על השינויים הללו הם הצרכנים.
רוצים מונית בתל אביב? חכו שעה
בשבועות האחרונים התלוננו צרכנים רבים על שירות המוניות של החברה במרכז הארץ. לפי נתוני גט טקסי, מאז תחילת עבודות הרכבת הקלה, זמני הגעת הנהגים ללקוחות באזורי העומס עלו בממוצע בכ-30%, נתון המשפיע דרמטית על יכולת ורצון הנהגים להיענות לקריאות הלקוחות.
כעת מודיעה החברה כי החל מה-1 באוקטובר ייכנסו לתוקף מספר שינויים, שישפרו את תנאי הנהגים. בין השינויים כלולים העלאת תעריפי הנסיעות העסקיות באזורי העומס. עם זאת, החברה הודיעה כי תספוג את עלות השינוי בחודש אוקטובר כדי להעניק ללקוחותיה העסקיים זמן להיערך לשינוי.
בנוסף הוחלט על חיוב של 10 שקלים מלקוחות בגין ביטול נסיעות, החל ממספר ביטולים. שינוי נוסף שתבצע החברה הוא ביטול דמי התוכנה באפליקציית הנהג - כל נהג שיעשה שימוש באפליקציית הנהג (במקום הטאבלט, קופסת הנהג, בה עושים שימוש מרבית הנהגים כיום) לא ישלם דמי תוכנה. מדובר בחיסכון של 265 שקל בחודש לכל נהג.
אחד הנהגים בחברה סיפר ל-ynet כי נהגי החברה מעדיפים שלא להיענות כעת לקריאות של החברה. "גט טקסי לוקחים מאיתנו עמלה של 4 שקלים על כל נסיעה ובנוסף 5 ששקלים מהנוסע", הסביר. "בנוסף, הם גובים מהנהג 265 שקלים על שימוש בטאבלט ומכיוון ש-60% אחוז מהנסיעות הן באשראי - אנחנו מקבלים את הכסף הזה רק בסוף החודש. גם נסיעות עסקיות שהיו אורכות 10 דקות, התארכו עכשיו ל-50 דקות בגלל התנועה כך שאנחנו מקבלים 33 שקל. משום כך הנהגים מעדיפים לעשות כעת נסיעות פרטיות".
מגט טקסי נמסר בתגובה: "הצרכן לא יפגע בשום צורה. בנוסף הוחלט על חיוב של 10 שקלים מלקוחות בגין עמלת שירות, החל ממספר ביטולים. המהלך בא להגביר את המוטיבציה של הנהגים אחרי שהם מקבלים קריאה ועומדים בפקקים ובנוסף נועדה לייצר להם תחושת ביטחון".
בתגובה לנהג החברה ששוחח עם ynet נמסר מהחברה: "האפשרויות של הנהג: מסלול ראשון: 600 שקל דמי סדרנות בחודש וזה כולל בתוכו 100 נסיעות. אחרי 100 נסיעות הנהג ישלם 1 שקל לכל נסיעה.
"מסלול שני: ללא דמי תשלום על סדרנות ואז כל נסיעה יגבה מהנהג 4 שקלים. כולם שילמו עד היום 265 שקלים, החל מ-1 לאוקטובר כל נהג יוכל לבחור אם להעביר את התוכנה לסמארטפון שלו ואז לא יאלץ לשלם 265 שקלים.
60 אחוז מהנסיעות הן באמת באשראי והם מקבלים אותו פעם חודש אבל גם גט רואה את הכסף הזה רק פעם בחודש.
"לגבי הנסיעות העסקיות של הנהגים אכן מחירי הנסיעות יתעדכנו".
עוד נפגעי עבודות הרכבת הקלה: בעלי העסקים בתל אביב: