רנו מגאן החדשה תגיע לישראל ב-2016
רנו חשפה את המגאן החדשה, דור רביעי למשפחתית הקומפקטית שהיוותה בעבר את חוד החנית של היצרנית בישראל. תציע לראשונה מסך מולטימדיה ניצב
רנו חשפה בתערוכת פרנקפורט את המגאן החדשה, דור רביעי למשפחתית הקומפקטית שערכה את הופעת הבכורה שלה באותה תערוכה בדיוק, בשנת 1995. הדור החדש צפוי להגיע לישראל במהלך המחצית הראשונה של 2016, כך נמסר ל-ynet מיבואנית המותג, חברת קרסו.
המגאן מאמצת עיצוב חדש לחלוטין בפנים ובחוץ, ותוצע בשתי גרסאות עיקריות - רגילה ו-GT. זו האחרונה מציעה עיצוב מעט אגרסיבי יותר ותגי "רנו-ספורט", ותהווה מעין חוליה מקשרת בין הדגם הרגיל לגרסת ה-R.S הספורטיבית, שצפויה רק בעוד כשנה. ל-GT מנוע המספק 205 כ"ס והיגוי לכל ארבעת הגלגלים, מה שאמור לשפר את היכולת הדינמית וכושר התמרון. לא ידוע האם בכוונת קרסו לשווק את ה-GT בישראל.
הגרסה החשובה ביותר לשוק הישראלי היא גרסת ה-130 כ"ס, עם מנוע 1.2 ליטר טורבו וארבעה צילינדרים. מנוע זה ישודך לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה, וצפוי להוות את עיקר המכירות. בנוסף לו יוצעו מנוע 100 כ"ס עם תיבה ידנית בלבד ודגם ה-GT - עם תיבה רובוטית בלבד. רנו גם תשווק באירופה גרסאות דיזל - עם 90, 110, 130 או 165 כ"ס - שעשויות לעניין את שוק המוניות בישראל. בשנת 2017 תצטרף גרסת כלאיים (דיזל-חשמל) עם תצרוכת דלק ממוצעת של "יותר מ-33 ק"מ לליטר", כך רנו.
המגאן החדשה מציגה צמיחה במידות - אורכה 436 ס"מ (6+), ובסיס הגלגלים שלה עומד על 270 ס"מ - תוספת של שלושה לעומת הדור היוצא. ממ הגובה דווקא התכווץ קלות (2.5 ס"מ) ועומד כעת על 145 ס"מ. רנו לא פרסמה את ממד הרוחב של המכונית החדשה.
אבזור הדגם יהיה עשיר מבעבר, עם מספר מערכות בטיחות מתקדמות. אלו כוללות בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב, התראת אי-שמירת מרחק ועוד. כן תוצע תאורת לד קדמית מלאה (בתוספת תשלום) ואבזור המותרות יכלול מערכת מולטימדיה עם מסך "8.7 ניצב או "7 אופקי, מסך TFT בגודל "7 בלוח המחוונים, תצוגת מידע עילית ותאורת פנים עם פסי קישוט בצבעים מתחלפים.
פרטים נוספים על המגאן הצפויה להגיע לישראל, כמו גם מחיר, צפויים להתפרסם בשנה הבאה. המגאן משווקת כיום בישראל במספר גרסאות.