שתף קטע נבחר

 
צילום: shutterstock

'מכבים את הנייד'. המצרים נגד חברות הסלולר

שירות הלקוחות גרוע? המחירים רק עולים? כל הכסף של החברות הולך על פרסומות מושקעות? מצרים שמאסו בחברות הסלולר קוראים לכבות את המכשיר ביום ראשון כדי ללמד אותן לקח ולהוריד את המחירים

הקמפיין ברשת - "לא צריכים סלולרי" ()
הקמפיין ברשת - "לא צריכים סלולרי"
"לא צריכים סלולרי". זה שמו של קמפיין אינטרנטי חדש במצרים, שהושק כחמאה על החמדנות של חברות התקשורת. מובילי המחאה הם בעלי דף הפייסבוק הידוע במצרים, "מהפכת האינטרנט", שם נרדף למחאה מוכרת במצרים של הצעירים שמדצמבר 2013 מלינים באופן עקבי על שירותי התקשורת הרעועים במדינה.

 

עוד סיפורים מרתקים בדף הפייסבוק של דסק החוץ

 

בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", שמזוהה עם האג'נדה התוקפת את שלטון א-סיסי, ציינו כי משתמשי האינטרנט במצרים מתלוננים על הסתירות במדיניות של חברות הסלולר והאינטרנט ביחס למשתמשים וההוצאות שלהן. "זה ניכר באופן פומבי בגרנדיוזיות של הפרסומות שהחברות משלמות עבורן מיליונים כשבמקביל ניתן שירות גרוע בתירוץ שההכנסות של החברות דלות", נכתב בעיתון.

 

בעמוד הפייסבוק המחאתי החליטו ללכת בכל הכוח על מחירי הסלולר: "ביום ראשון, ה-20 בספטמבר, נסגור את הטלפונים הסלולריים שלנו משלוש אחר הצהריים ועד שמונה בערב. נשים את הטלפון במצב טיסה ונשתמש בתקשורת האלחוטית ובאפליקציות של שיחות בחינם".

נערכים לכיבוי המכשיר ביום ראשון ()
נערכים לכיבוי המכשיר ביום ראשון
  

אז למה דווקא בעיתוי הנוכחי? בתקשורת המצרית מספרים כי מארגני הקמפיין מוחים על מספר סוגיות שמפריעות להם ובראשן הרמה הירודה של שירותי התקשורת במדינה, עליית מחירי השירותים של אותן חברות וגם ההחלטה של משרד התקשורת המצרי להעלות את העלות של כרטיס סים לחמישים לירות מצריות (כמעט 6.5 דולר).

 

מה שמעניין עוד יותר הוא האקט של סגירת הסלולרי כפי שמספרים מארגני המחאה: "המטרה היא שהדרישות שלנו יגיעו לכל אמצעי התקשורת ולדרגים הגבוהים במדינה. סגירת הטלפונים תשפיע לרעה על הרווחים של החברות באותו פרק זמן".

 

במקביל למחאה נגד חברות הסלולר, גם שר התקשורת חאלד נג'ם סופג את האש. בקמפיין ברשתות החברתיות נקרא ראש הממשלה המיועד, שר הנפט שריף איסמאעיל, שלא לבחור בנג'ם לקדנציה נוספת בתפקיד בגלל שיישר קו עם המחירים שעליהם הכריזו חברות האינטרנט שלטענת המשתמשים "מופקעים ואינם ראויים".

 

המחאה הנוכחית משתמשת בטרמינולוגיה של החרם ברשתות נגד מחירי הבשר המופקעים במצרים לקראת חג הקורבן, קמפיין ששאב השראה ממחאה אחרת, בכווית, שהובילה להורדת מחירי הדגים בשווקים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המחאה תצליח? "לא צריכים סלולרי"
מומלצים