שתף קטע נבחר

רוכבים וצמים? עשה ואל תעשה על הכביש

רחובות הערים יהיו גדושים ביום כיפור באלפי רוכבים, הולכי רגל ואפילו מכוניות מדי פעם. הסבירו לדור הצעיר כיצד עליו להתנהג, ושמרו גם על עצמכם

לכבוד יום הכיפורים יש לנו וידוי. זה היום היחיד בשנה בו אנחנו רוכבים על הכביש - קילומטרים רבים - במין טקס שנתי קבוע. ובאופן מפתיע, מדי שנה אנחנו גם מוצאים עצמנו במצבים מפחידים יותר מהקפיצות הכי מורכבות ביער בן שמן. וגם אתם, ללא ספק, נתקלתם ותתקלו בכך. אז כדי שהרכיבה תעבור בשלום, קבלו מספר עצות מועילות להישרדות על שניים בכיפור. ודאגו גם לכך שהדור הצעיר, ולא משנה מה גילו, יהיה מודע.

 

עוד על אופניים, החיים וכל השאר - מגזין שטח

 

התנוחה הנכונה לרכיבה על אופניים 

 

אל תעשה

  • לא בלי קסדה. מיותר אפילו להרחיב על כך. גם אם אתם משוכנעים שהסיכוי ליפול ולהפגע נמוך מאד, תאונות קורות גם שלא באשמתכם. ובהתחשב בכך, קסדה היא חובה. אחרי הכל, במפגש לא מתוכנן בין גולגולת לאספלט או כל עצם קשה אחר, אתם רוצים את קסדת המגן סופגת האנרגיה כמתווכת.
  • אל תתעלמו ממכוניות. יש כאלה על הכביש, ולא מעט מהן, שבכל זאת נוסעות מסיבות שונות. החל בכוחות ביטחון והצלה ציבוריים או פרטיים, ועד מי שפשוט מעוניין בכך. הזהירו מכך את הילדים, והזהרו בעצמכם.
  • לא לוותר על בדיקה מקיפה. אצל רבים הופך יום כיפור לחג ניעור האבק הרשמי מזוג האופניים ששכב במחסן שנה שלמה. קחו בחשבון כי במקרה כזה, מערכות שונות באופניים עשויות שלא לתפקד כהלכה. בדקו לפני הרכיבה את מצב הצמיגים (אוויר, סדקים), הבלמים (עוצמת האטה), השרשרת (שימון ומתיחה) והקפידו אפילו על חיזוק ברגים שונים - מושב, כידון וכו'. וכמובן, ציידו עצמכם בכלי תיקון בסיסיים אם הרכיב ארוכה.
  • אל תתייבשו. לפי התחזית, יום כיפור הקרוב צפוי להיות החם ביותר בעשור האחרון. ציידו את הצעירים במים לרוב והשביעו אותם לשתות בכל עצירה.
  • לא יוצאים בלי סלולרי (טעון). אין צורך להסביר מדוע. כדי לדווח על תקלה טכנית, עייפות או כל סיבה אחרת שתמנע מכם להמשיך לרכוב או להגיע בשעה המתוכננת - חובה להורים ולילדים. ובאותו עניין, דרשו מהילדים לדווח להיכן הם רוכבים, וקבעו איתם שעת הגעה או דיווח.
  • אין לקפוץ מעל הפופיק. רכיבה על אופניים ביום לוהט היא עניין הדורש אנרגיה, והרבה ממנה. היו כנים עם עצמכם. אל תקבעו רכיבה שאינכם משוכנעים כי תוכלו לעמוד בה. בהתאם, הסבירו לדור הצעיר שגם הוא חייב לחלק נכון כוחות ולהמנע מתשישות מיותרת.

 

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

 

עשה

  • הקפידו על חוקי תנועה. נכון, רואים רק אופניים לכל כיוון. אבל בהמשך הכביש עשויה להגיח לפתע מכונית ממהרת, או פשוט כזו שננהגת באופן חסר אחריות. זכרו זאת. בצומת מאטים בכל מקרה, בעצור מבינים שיש לבלום. לא רוכבים על מדרכות כמובן, ומכבדים את הזולת באופן כללי.
  • מתרחקים מחבורות ילדים. בני נוער, ובעיקר ילדים צעירים, עלולים שלא לשלוט היטב באופניים. המשמעות היא כי הם עלולים לסטות לפתע, לפגוע בחבריהם או סתם ליפול. אתם לא רוצים להיות קרובים מדי אליהם כשזה קורה.
  • הילוכים? בלי לחץ. בעיקר למי שאינו מנוסה, הקפידו להעביר הילוכים כאשר אתם לא לוחצים על הדוושות. המעבר יהיה חלק יותר, ומערכת העברת ההילוכים תחזיק מעמד לאורך זמן.
  • נפחו היטב. רוכבים על הכביש, גם עם אופניים המיועדים במקור לשטח? הקפידו על לחץ אוויר גבוה יחסית. הוא יקל על הדיווש וישמור על הצמיג.
  • רואים רחוק. שננו גם לילדים. מביטים הרחק לפנים, מוודאים שהכביש פנוי, דואגים להתעדכן במה שאתם צפויים לפגוש בהמשך הדרך. כל הזמן.
  • מכונית? פנו במהירות את הדרך. כאשר מדובר ברכבי הצלה או ביטחון, חובה לפנות במהירות את הדרך, אבל רק לאחר שתוודאו כי הדרך עבורכם פנויה. גם כאשר מכונית פרטית מתקרבת, זכרו את יחסי הכוחות שאינם נוטים לטובתכם. בלי משחקי "מגיע לי בכיפור". בשום פנים ואופן.
  • נראים היטב. רוכבים בלילה? הקפידו על נצנצים וכל אבזר שיכול להפוך אתכם לנראים טוב יותר לסביבה. החל מהולכי רגל ועד רוכבי אופניים אחרים וכמובן כלי רכב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
איך לשרוד את הרכיבה
צילום: מוטי קמחי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים