שתף קטע נבחר
 

ראלף לורן פורש מניהול אימפריית האופנה

לאחר חמישה עשורים, הודיע יזם אמפריית האופנה ראלף לורן כי הוא פורש מתפקיד המנכ"ל - שיועבר לסטפן לארסון, מנכ"ל אולד נייבי. לורן פורש לאחר צניחה של 40% ברווחי החברה בשנה האחרונה, אולם יישאר בתפקיד יו"ר ומנהל קריאייטיבי ראשי

מהפך בחברת ראלף לורן: לאחר חמישה עשורים, הודיע יזם אמפריית האופנה ראלף לורן כי הוא פורש מתפקיד המנכ"ל - שיועבר לסטפן לארסון, מנכ"ל אולד נייבי, המותג העממי של גאפ. לורן יישאר בתפקיד יו"ר ומנהל קריאייטיבי ראשי.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה

 

השליטה בחברה, הידועה בחולצות פולו צבעוניות וקמפייני פרסומות, תועבר ללארסון בחודש נובמבר.

ימשיך לכהן כמעצב ראשי בחברה. ראלף לורן (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
ימשיך לכהן כמעצב ראשי בחברה. ראלף לורן(צילום: Shutterstock)

לארסון הצטרף לאולד נייבי כשהייתה במצב בעייתי ב-2012, עם צניחה של יותר ממיליארד דולר בין 2006 ל-2008. לארסון, 41, שינה את גישת "בגדים לפי משקל" אשר הייתה מקובלת ברשתות העממיות - והתמקד יותר בעיצוב ובקיצוץ הזמן שלוקח לבגדים להגיע משלב העיצוב למדפים.

 

האסטרטגיה הוכיחה את עצמה, עם גידול של 8% במכירות השנתיות של אולד נייבי, שעקפה את גאפ והפכה להיות חברת הבת הגדולה ביותר בקבוצה, עם מכירות של 6.6 מיליארד דולר. היקף המכירות בחברה הוא מעט מעל ל-40% מסך המכירות של הקבוצה - כמעט כמו גאפ ובננה ריפבליק במשולב. לפני שהצטרף לגאפ, עבד לארסון עבור H&M השבדית במשך 15 שנים, במהלך תקופה של התרחבות גלובלית מהירה.

 

לורן, המתאר את לארסון בתור "מוכשר באופן יוצא דופן", אמר כי הבוס החדש יביא נקודת מבט רעננה: "לסטפן ולי יש קשר אישי חזק ואנחנו חולקים את החזון לעתיד של החברה. אני מערך את הרגישות הייחודית של סטפן, את הכנות שלו ואת האותנטיות שלו". לארסון אמר כי לחברה יש "פוטנציאל עצום" להמשיך ולהתרחב גלובלית עם פנייה למגוון רחב יותר של צרכנים.

 

ירידה של 40% ברווחי החברה

השינויים בעמדות הניהול מגיעים לאחר ירידה של קרוב ל-40% במניות ראלף לורן במהלך השנה האחרונה, מה שהותיר את החברה עם שווי של 9.2 מיליארד דולר. הרווח הנקי ב-12 החודשים שעד חודש מארס האחרון צנח גם הוא ב-74 מיליון דולר ל-702 מיליון דולר, למרות עלייה של 170 מיליון דולר ברווח הנקי ל-7.45 מיליארד דולר.

 

בניסיון להגדיל את המכירות, החברה הוסיפה שלושה מותגים חדשים, לרבות Polo for Women ו-Polo Sport, והרחיבה את תחום היוקרה ואת הפעילות המקוונת. החברה מחזיקה ב-466 חנויות, לרבות מותג Club Monaco ואאוטלטים של מפעל Polo, כמו גם 536 עמדות בחנויות כלבו.

 

לורן, אשר נולד בתור ראלף ליפשיץ לזוג מהגרים יהודים מבלארוס בברונקס ב-1939, שינה את שמו בגיל 16. הוא החל את הקריירה שלו בעיצוב עניבות בשנת 1967, וחולצת הפולו עם הלוגו המפורסם הופיעה 5 שנים לאחר מכן.

 

עוד בערוץ הכלכלה: צפו בחנות הבוטיק שרוצה לחנך את השתיין הישראלי:

צילום: ניצן דרור

צילום: ניצן דרור

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים