בטיחות לפי טויוטה - המכוניות ידברו זו עם זו
טויוטה תהפוך ליצרנית הראשונה בעולם שתשיק מכוניות שמתקשרות האחת עם השנייה ועם הכביש, כדי למנוע מצבי סיכון כמו מעבר באור אדום ותאונות חזיתיות
טויוטה תשיק השנה ביפן שלוש מכוניות ראשונות שמשוחחות אחת עם השנייה ועם הכביש. המטרה: למנוע 40% מתאונות הדרכים ביפן מלהתרחש, ולהציל כך אנשים רבים.
מזה מספר שנים שתעשיית הרכב חוקרת את הכיוון - תקשורת ממוחשבת בין מכוניות כדי למנוע התנגשויות של כלי רכב אחד או יותר. הפוטנציאל אינסופי: התראה לכל כלי הרכב בסביבה להאט בגלל תאונה, שמן על הכביש או סיכון אחר. רמזורים ותמרורים שמדווחים על קיומם לנהג מרחוק. תועלות אלו יבואו לראשונה לידי ביטוי, לפחות באופן מצומצם, כבר השנה.
בשלוש מכוניות שיושקו השנה ביפן, טויוטה תציע מערכות תקשורת V2I (רכב לתשתית) ו-V2V (רכב לרכב). מערכות אלו מבוססות על מצלמות וחיישנים, ועל מערכת תעבורת מידע מהירה בין התשתיות למכוניות ובין המכוניות לעצמן.
בתחום התשתית המכוניות של טויוטה יציעו תקשורת עם צמתים, כאשר הנהג מעוניין לפנות ימינה (מקביל לפנייה שמאלה בישראל). אם הנהג לא בולם כנדרש כאשר הולך רגל חוצה או רכב מגיע מלפנים, מערכת התקשורת תשדר התראה היישר למכוניתו. בהתקרבות לרמזור שהאור בו אדום, הנהג יקבל התראה במידה ולא יבלום כנדרש כדי למנוע ממנו להיכנס לצומת. ותועלת נוספת של המערכת - הרמזור ישלח לנהג הודעה ובה ייספר הזמן עד להופעת האור הירוק.
בנוסף, המכוניות החדשות יציעו תקשורת ביניהן. כאן לדוגמה המערכת תאפשר שיפור בקרת השיוט האדפטיבית על-ידי כך שהמכונית מלפנים תשדר את מהירותה המדויקת לזו שנוסעת מאחור. בדרך זו ניתן לשמור באופן מדויק וחלק יותר על מרווח בטוח בין המכוניות ולשפר את זרימת התנועה.
מערכת תקשורת שתותקן באמבולנסים ורכבי חירום אחרים, תאפשר להציג לנהג את מיקומו של אמבולנס קרוב כדי שיידע אם עליו לפנות את הכביש.
מערכות התקשורת החדשות פועלות על תקן 760 מגה-הרץ היפני, שצפוי לשמש את כל המכוניות שיעלו לכביש במדינה. עדיין לא ידוע אם תקן זה ישמש בעתיד גם מכוניות שישווקו מחוץ ליפן.
התקווה הגדולה של בטיחות - ורכב ללא נהג
מערכות תקשורת בין מכוניות ובינן לתשתית, נחשבות לאחת מאבני הפינה החשובות ביותר בדרך למכוניות ללא נהג, וגם לאחד המכשולים הגדולים בדרך. הבדלתי תקנים, קרבות יוקרה על פיתוח המערכות ובעיות רגולציה, מעכבות פריסת מערכות כאלו באופן נרחב - למרות שתועלתן הבטיחותית ידועה. לכך מצטרפת העלות הגבוהה ברמת התשתית, שערים ומדינות רבות יתקשו לעמוד בהן, לבטח בפריסה מלאה בכל הכבישים.
תעשיית הרכב ממהרת להשיק מכונית אוטונומית, כזו שתפטור אותנו מעול הנהיגה, באופן מלא או בתנאים מסוימים. תקשורת V2V ו-V2I היא נדבך חשוב בדרך, והצעד שלוקחת דווקא טויוטה - מי שבעבר ציינה שאינה מעוניינת ברכב אוטונומי - מביא אותנו עוד צעד קדימה בדרך.