ניסנקורן: להעלות משכורות בתחבורה ציבורית
יום לאחר השבתת הרכבת הקלה בבירה - הנהגים זוכים לתמיכת יו"ר ההסתדרות; במכתב ששלח לשרי התחבורה והאוצר, הוא קובל כי התנהלות המדינה בסוגיית הפרטת קווי התחבורה הציבורית, פוגעת באופן חמור בשכר ובזכויות הנהגים, ואף יוצרת בעיות בטיחות המסכנות את ציבור הנוסעים
נהגי הרכבת הקלה בירושלים מקבלים גיבוי מיו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן. יום לאחר השביתה בה נקטו אתמול נהגי חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה בבירה - ניסנקורן שלח היום (ד') מכתב לשר האוצר משה כחלון ושר התחבורה ישראל כץ, בו הוא דורש לשפר באופן משמעותי את שכר ותנאי הנהגים בתחבורה הציבורית בארץ.
המכתב נשלח בהמשך לשביתת הנהגים אתמול בירושלים וכן לקראת החתימה המתוכננת על הסכם קיבוצי לנהגי אגד. ניסנקורן לא הביע תמיכה בשביתה, שלא קיבלה את אישור ההסתדרות - אך במכתב היום הוא מציין כי התנהלות המדינה בסוגיית הפרטת קווי התחבורה הציבורית, יוצרת פגיעה חמורה בשכר ובזכויות הנהגים, באופן שיוצר פערי שכר בין נהגים שונים בחברות שונות ולעיתים גם באותה חברה.
"מקצוע נהג התחבורה הציבורית מצוי כבר שנים בשפל חסר תקדים ובשחיקה מתמדת", נכתב. "שיטת המכרזים הנהוגה על ידי המדינה בתחום ההסעה הציבורית, מובילה הלכה למעשה לקביעת מחירי שוק לא ראויים ולתנאים שאינם הולמים את המקצוע. התיקונים במכרזים המבוצעים על ידי המדינה, אינם מספקים, הן מבחינת השכר החדש הנקבע במסגרתם, והן מבחינת התייחסות המדינה למכרזים הקיימים בהם נקבע מחיר נמוך יותר".
צפו בעיצומי הנהגים אתמול ברכבת הקלה בירושלים:
עוד ציין יו"ר ההתסדרות, כי מצב זה אף יוצר בעיות בטיחות של ממש בענף, בין היתר בשל מחסור חמור בנהגים המוביל לדרישה לעבודה בשעות מרובות. "אנו לא נוכל לעמוד מנגד ולהשלים עם התופעה והפגיעה החמורה בתנאי העסקתם וזכויותיהם של הנהגים בתחבורה הציבורית", כתב בסיכום דבריו. "יש למצוא באופן מיידי פתרון לנושא, ולהביא לשיפור משמעותי של תנאי הנהג בתחבורה הציבורית".
ועד נהגי הרכבת הקלה בירושלים הכריז בתחילת השבוע על סכסוך עבודה בדרישה לשפר את תנאי ההעסקה של הנהגים. אתמול, ביום הראשון של חול המועד סוכות, 28 נהגים פתחו בשביתה במסגרתה נעדרו מהעבודה בטענה שהם חולים, מה שהוביל לשיבושים משמעותיים בתנועת הרכבת.
השביתה הופסקה בהוראת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, שהורה לכל הנהגים להתייצב היום בבוקר לעבודה וחייב את הנהגים שהתלוננו על מחלה להיבדק אצל רופא תעסוקתי. בהסתדרות מציינים כי צעדי הנהגים אתמול, נעשו עקב מצוקה מתמשכת, אולם לא בוצעו על דעתה של ההסתדרות. "ההסתדרות אף פעלה לסיים את השיבושים במהרה, בפרט בימי חול המועד", נמסר מארגון העובדים.
עוד מדגימים בהסתדרות, כי הנהגים ברכבת הקלה עובדים במשמרות של 8 עד 12 שעות, עבורן הם מרוויחים 6,000 שקל ברוטו בחודש. מנגד, בחברת סיטיפס טענו כי שכר הנהגים גבוה יותר מהמקובל בתחום התחבורה הציבורית ועומד על 36 שקלים לשעה.