סוזוקי מחזירה לחיים גם את האיגניס: פנאי זעיר
האיגניס הקטנה חוזרת לסיבוב נוסף, רגע אחרי שהוצג גם דור חדש לבאלנו. וגם: רכבי תצוגה יוצאי דופן בסגנון יפני
סוזוקי חשפה דור חדש של האיגניס (Ignis), מכונית סופר-מיני בעבר וכעת רכב פנאי זעיר. המכונית תוצג ביפן בסוף החודש במסגרת תערוכת טוקיו, ועיצובה מבוסס על דגם התצוגה iM-4 מתערוכת ז'נבה. נכון לעתה לא ידוע מתי יחל שיווק הדגם החדש בישראל.
סוזוקי לא מספקת בינתיים מפרט טכני כלשהו של הדגם, שמקבל הפעם עיצוב יותר דמוי-שטח מהאיגניס הקודמת. לרכב התצוגה היו מידות אורך של 369 ס"מ (8 יותר מהאיגניס הקודמת), בסיס גלגלים של 244 ס"מ (8+), רוחב של 171 ס"מ (11+) וגובה של 157 ס"מ (1.5-). יש להעריך שנתונים אלו נשמרו - בשינויים קלים - בדגם הסדרתי, כך שהאיגניס החדשה ממוצבת כיום בין מכוניות המיני לסופר-מיני הגדולות יותר, בדומה למיצוב הספלאש הוותיקה.
אין לכך אישור רשמי, אך האיגניס תציע כפי נראה מנועי 1.2 ליטר עם 90 כ"ס ו-12.2 קג"מ ותיבת הילוכים ידנית, או 1.0 ליטר טורבו עם 111 כ"ס ו-17.3 קג"מ ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. אלו הוצגו מוקדם יותר בבאלנו החדשה - שם נוסף שחזר מהמתים לאחר שנים ארוכות.
רכב התצוגה iM-4 מתערוכת ז'נבה:
לצד האיגניס, סוזוקי תחשוף בתערוכת טוקיו שתי מכוניות תצוגה שרומזות על דגמי "קיי" (Kei) לשוק היפני. זוהי קטגוריה של מכוניות מיקרו המותאמות לתקינה הייחודית ליפן, ואינן משווקות בדרך כלל באירופה או בישראל.
הראשונה בהן היא ה"אייר טריזר" (Air Triser), מעין מיקרו-וואן עם שלוש שורות מושבים. למכונית זו עיצוב קופסתי שמזכיר את פולקסווגן טרנספורטר, מושבים מסתובבים ומתקפלים בשלל תצורות ועיצוב מינימליסטי. סיכוייה להגיע לייצור גבוהים מאוד, אם כי מפרט טכני לא פורסם בשלב זה.
דגם שני הוא ה"מייטי דק" (Mighty Deck) - טנדרון זעיר עם תא מטען פתוח וקבינה לשני נוסעים. רכב זה כפי הנראה לא ייוצר, אם כי הוא עשוי לרמוז בעיצובו על מכונית מיקרו שגרתית יותר, עם מרכב האצ'בק, שתושק בהמשך.