סוף למונית הצהובה? קבלו את "וספה-טקסי"
דסטין רודריגז ביקר ברפובליקה הדומיניקית וחזר לניו יורק עם מיזם של מוניות על גבי וספות. "בהתחלה נוסעים חששו, אבל החלו ליהנות". ומה התעריף?
פנו דרך למונית דו-גלגלית: דסטין רודריגז בן ה-37 השיק מיזם מוניות חדש שרוצה להתחרות במונית הצהובה המפורסמת בניו יורק באמצעות וספות.
עוד סיפורים מרתקים מהעולם בדף הפייסבוק של דסק החוץ
השירות פשוט: הרשמה באינטרנט ורישום מיקומך המדויק ותשלום בכרטיס אשראי ובתוך דקות יגיע רודריגז או אחד מנהגיו כדי לפגוע את הלקוח.
"בחמש הדקות הראשונות הנוסעים חוששים, אבל אחרי זה הם מתרווחים ומגלים שמדובר בהנאה גדולה", סיפר רודריגז שלשום (ה') ל"ניו יורק דיילי ניוז".
המיזם נולד בזכות נסיעה של רודריגז לרפובליקה הדומיניקית, שם גילה את ה"וספה-טקסי". בזכות ניסיונו כנהג עבור לקוחות עסקיים, השכיל להבין כי מדובר בפתרון טוב.
גם הלקוחות מרוצים. "השתמשתי בווספה בשעות עומסי התנועה ולא רציתי גם לעלות על הרכבת. זה היה נוח ומזג האוויר היה נעים והגעתי הביתה בפחות מ-20 דקות ובדרך כלל לוקח לי יותר זמן", סיפרה ג'הירה בת ה-33 שרכבה על המונית הדו-גלגלית.
ומה המחיר? התעריף של הווספה עומד על 20 סנט לדקה, 50% פחות ממה שגובה מונית רגילה.
עם זאת, רודריגז עומד בפני בעיה לא קלה. המיזם שלו גובל באי-חוקיות. חברת אובר למשל משתמשת באופנועים כמוניות בערים אירופיות וגם לפי התקנות בארה"ב, וספות לא יכולות לשמש כמוניות.
את ההסבר מספק אלן פרומברג מאגודת המוניות והלימוזינות בניו יורק. "החוקים נועדו כדי להגן על בטיחות הנוסעים. הרישיונות חלים רק על מכוניות ולא על וספות".
פורסם לראשונה 02/10/2015 22:24
רודריגז ונוסע מרוצה
מומלצים