הקפות שניות: לא עצרו את השמחה
היה כיף, אז שמחנו עוד קצת: כל הארץ הקפות-הקפות, והמוני חוגגים המשיכו עוד קצת את אווירת החגים. כך נראתה השמחה בכפר חב"ד, משם העברנו את ההקפות השניות בשידור חי - וברחבי הארץ
מושכים את החגים עוד קצת: בקו הסיום של חגי תשרי, עם צאת הכוכבים, מסתיים חג שמחת תורה וימי החול מיתדפקים על הפתח. אבל רגע לפני החזרה לשגרה, לעבודה, ללימודים, אפשר לשיר ולרקוד עוד לילה אחד.
<<הכל על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
רשימת השירים הבלתי נגמרת להקפות - גירסה להדפסה
אמש נערכו בבתי הכנסת ובמרכזי הערים "הקפות שניות" – הפעם לצלילי מוזיקה חסידית ובליווי תזמורות. אנו העברנו בשידור חי את האירוע המרכזי המסורתי מבית הכנסת "בית מנחם" בכפר חב"ד.
עוד בערוץ היהדות:
בנימין ליפשיץ, יו"ר ועד הכפר, אמר לקראת האירוע: "כמידי שנה הכפר מתכונן לקליטתם של אלפי מבקרים שיבואו לחגוג ולשמוח עם התורה ביום חגה. ההקפות השניות בכפר חב"ד קנו להם שם מיוחד כ'תחנת דלק' של שמחה - שממנה מתדלקים לכל השנה כולה.
"כל מי שמגיע להקפות זוכה לשאת את ספרי התורה, לרקוד עם יהודים מכל הסוגים - ולאחל 'לחיים' על כוסית משקה. במקום ישנם מקומות מיוחדים לנשים ונערות, ומתחם ענק שמקיף את בית הכנסת עמוס גם הוא בחוגגים ובילדיהם הרבים".
תל אביב
ירושלים
גבעת שמואל
שיווק חינני לשמחת תורה
המוני יהודים חגגו את "שמחת תורה", האחרון בחגי תשרי, ובו מציינים את סיום מחזור הקריאה השנתי בה בבתי הכנסת. הוא נחגג בריקוד עם ספרי תורה ובקריאה בפרשת "וזאת הברכה", החותמת את ספר דברים, שוב ושוב – עד שכל איש וילד (ובקהילות שוויוניות ופמיניסטיות גם נשים) - יוכלו לעלות לתורה ולקחת בה חלק. לאחר מכן מתחילים לקרוא שוב מ"בראשית", כסמל להמשכיות הלימוד.
הרב יוסף יצחק אהרונוב, יו"ר צעירי חב"ד, הוסיף: "שמחת תורה הוא החג שבו, על פי הקבלה, נפתחים מקורות השמחה, וכל הרוצה לשאוב שמחה לכל השנה - מוזמן. דווקא במציאות הלא קלה שאנחנו חיים בה, עם הסטרס התמידי מהלחץ הכלכלי, המצב הבטחוני, העבודה וקשיי היום-יום, נדמה כי הצידה לדרך הגדולה ביותר שאפשר לקחת מחודש תשרי, מגיעה במנות ארוזות וגדולות של שמחה".
בצעירי חב"ד, שמפעילים לקראת החג (כמו בכל ימות השנה) 336 בתי חב"ד ובתי כנסת פתוחים בכל רחבי הארץ, שברו את הראש בניסיון "לשווק" שוב את שלל המצוות של חודש תשרי גם לקהלים צעירים ולאו דווקא מסורתיים. התוצאה: סדרת סרטונים פארודיים, שהופקו על ידי חברת "רוגטקה", ובהם נראים גבע וגרשון, זוג סטארט-אפיסטים עם בעיות קלות בתקשורת הזוגית, שעמלים על המצאת גאדג'טים-דמיוניים מיוחדים לחגים - עד שמשהו משתבש, והם "נאלצים" לקיים את המצוות באופן פשוט ובלי תחכומים מיותרים.
בסדרה ארבעה סרטונים המציגים קונסולה מיוחדת לשמיעת תקיעות השופר בראש השנה, אפליקציה ייחודית ליום כיפור, משקפיים אופנתיים להגנה מפגיעת לולבים בסוכות – וכעת הפטנט הטרי ביותר לשמחת תורה. צפו.
יותר מרבע מיליון צפיות כבר נרשמו בדף הפייסבוק וערוץ היוטיוב של הקמפיין, ויו"ר צעירי חב"ד, אהרונוב, מדווח על "תגובות נהדרות". לדבריו, "מאות-אלפים צפו, שיתפו, הגיבו ובעיקר, הרגישו חיבור אולי עדכני מאי-פעם לשלל חגי תשרי, והאווירה המיוחדת שמלווה אותם ואת המצוות הנלוות להם.
"בסרטונים הוכחנו לכל צופה כי אפשר להיות יהודי מסורתי שגאה במורשתו ולא מוותר על קוצו של יו"ד, אבל עדיין להיות מצחיק, עדכני, קצר וממוקד".
על הקמפיין הפרסומי יוצא הדופן בנוף השיווקי החרדי, אמרו בצעירי חב"ד: "אין ברירה. חייבים לעשות התאמות למציאות ולהסתנכרן עם מגמות עכשוויות. אם בעבר היה ללקוח הפוטנציאלי את כל הזמן שבעולם כדי להקשיב לך, לבדוק, להתווכח ולהחליט - היום הכל נעשה בצורה חדה ומהירה. גם כשמדברים יהדות ומצוות, הכללים האלה תקפים, והעלייה המשמעותית שראינו בנוכחות בבתי חב"ד בימים הנוראים, מוכיחה שהשיטה גם עובדת".