יונדאי סונטה היברידית - החל מ-159 אלף שקל
המשפחתית הגדולה של יונדאי זוכה להנעת כלאיים, אבזור עשיר ותג-מחיר תחרותי. 159 אלף שקלים לגרסה הבסיסית, 179 אלף למאובזרת עם מערכות בטיחות מתקדמות ומקוריות
יונדאי סונטה היברידית חדשה הושקה בישראל. יבואנית הרכב כלמוביל (יונדאי, מיצובישי ומרצדס) השיקה את המשפחתית הגדולה של קונצרן הרכב הקוריאני יונדאי, הפעם עם מערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע חשמלי בנוסף למנוע בנזין. לדברי היבואנית, הסונטה המגיעה ארצה מקוריאה נושאת עימה תקינה אמריקאית, ומציעה את רמת האבזור הגבוהה ביותר שהציגה מכונית כלשהי של המותג אצלנו. הסונטה תשווק כאן בשתי גרסאות שונות ברמת האבזור - הראשונה והבסיסית יותר תמורת 159 אלף שקלים, היקרה ממנה תמורת 179 אלף.
יונדאי משלבת בסונטה העדכנית את יחיד ה-2 ליטר ארבעה צילינדרים מוכרת עם הספק מרבי של 154 כ"ס, כאן בשילוב מנוע חשמלי המייצר כ-50 כ"ס. בסך הכל מחשבת יונדאי את תפוקת היחידה המשולבת בכ-193 כ"ס. תיבת שישה הילוכים אוטומטית מאפשרת זינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.3 שניות ומהירות מרבית של 192 קמ"ש. סוללת ליתיום-פולימר הנטענת על-ידי מערכות הרכב תוך כדי נסיעה, מאפשרת תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 17.8 ק"מ לליטר בתנאי נסיעה עירוניים ובין עירוניים לדגם המאובזר, או 17.5 לדגם הבסיסי.
בשתי הגרסאות מציעה יונדאי סונטה רשימת אבזור ארוכה. החל בפתיחת דלתות (כולל תא מטען) ללא שימוש במפתח, חיישני אורות, אפשרות בחירה משלושה מצבי נהיגה קבועים מראש ומערכת מידע ובידור (Connected Car) בהתקנה מקומית הכוללת מסך מגע בגודל "8 ו-Wifi, רדיו אינטרנטי מובנה, ניווט בעזרת Waze, חניה באמצעות סלופארק או פנגו ותקשורת עם מרכזי השירות של היבואנית. בצד הבטיחותי יש שבע כריות אוויר, ABS ו-ESP הקבועות בחוק, ניטור אוויר בצמיגים ומצלמה אחורית.
הדגם המאובזר מציע בתמורה לתוספת 20 אלף שקלים גם בלם חניה חשמלי, בקרת שיוט המאפשרת גם עצירה מוחלטת, מושב נהג (עם זיכרון) ונוסע מתכוונים חשמלית ובעלי חימום ואוורור, גג שמש, הגה עם אפשרות חימום, ריפודי עור ועוד. בנוסף הוא מציע מערכות שמירה על נתיב, התראת בלימת חירום ושטחים מתים בצד הרכב ומערכת מניעת סנוור.