כיפת פלפל: הגז להגנה עצמית אזל מהמדפים
המצב הביטחוני מוביל לזינוק ברכישת אמצעים להגנה עצמית. הכי פופולרי: תרסיס גז פלפל בגודל ליפסטיק. "חבר שלי קנה לי אחרי הדקירות", סיפרה נועה, בת 27
גל הטרור של הימים האחרונים הוביל את הישראלים לרכוש מוצרים להגנה עצמית, ובראשם גז פלפל. ב"ריקושט" מספרים כי 75 אחוז מרכישות הגז ברשת נרשמו באזור ירושלים - הגזרה הכי חמה בתקופה האחרונה. המחיר, אם שאלתם, נע בין 50 ל-160 שקלים.
ברשתות השונות מדווחים כי ישנה עלייה במוצרי הגנה עצמית כמו שוקרים ואזיקונים, אולם גז הפלפל הוא הפופולרי ביותר. על פי ההערכות, הישראלים הוציאו כ-300 אלף שקל על אמצעי הגנה שונים. תרסיס הפלפל הוא בגודל של ליפסטיק, מכיר פלפל מרוכז ובעל טווח השפעה מכמה מטרים. אפשר לשאת אותו לעתים במחזיק המפתחות ואם הוא פוגע הוא גורם לגירוי קשה בעיניים, נזלת, פגיעה זמנית בראייה ושורף מאוד.
"אנשים באים בעיקר לקנות גז פלפל, וכל חמש דקות כמעט נמכר אחד. היום אני בטוח שייגמר לנו המלאי", אומר יעקב מסניף 'למטייל' בירושלים. "הכול קשור למצב הביטחוני נטו, ואנשים מסבירים שזה להגנה עצמית כי זה קל יותר לשימוש. רוב הרוכשים הן נשים, והם מסבירים לנו שהם קונים 'כי חייבים'".
ב"ריקושט" מדווחים על עליה של 400 אחוז ברכישות מוצרים להגנה עצמית, ולדברים בהרבה סניפים יש צורך בחידוש המלאי. "אנחנו רואים תנועה ערה מאד של אנשים, המון ביקוש לגז פלפל ואמצעי הגנה אחרים. גם לשוקרים חשמליים. שמנו לב
שהקהל לקוחות הוא כולם קשה לאפיין אותו, בשגרה זה בדרך כלל נשים אבל אחרי האירועים האחרונים הוא כולם", מסביר תום פרידנטל, מנהל אזור ראשון לציון-תל אביב ברשת.
נועה בת ה-27 מתחילה ללמוד בירושלים בשבוע הבא, וחבר שלה כבר רכש לה גז פלפל במחיר 160 שקלים. "זה תרסיס עם פקק שיש לו מגן, שלא אלחץ בטעות. לדעתי כדי לתפעל אותו בזמן אצטרך להחזיק אותו ביד במקומות בהם ארגיש מאוימת", אמרה. "חבר שלי קנה לי את זה לחלוטין בגלל כל הדקירות שיש. זה לא מוריד יותר מדי את החשש, אבל קצת מהווה חצי נחמה".