שתף קטע נבחר
 

ברגע האחרון: פיאט אגאה הופכת לטיפו

חודשים ספורים אחרי שחשפה משפחתית בשם "אגאה" ורגע לפני תחילת השיווק, פיאט מחליפה את שמה ל"טיפו". תגיע לישראל בשנה הבאה

פיאט מחליפה שם. המשפחתית הקומפקטית החדשה של המותג, שכונתה עד כה "אגאה" (Aegea), תשווק לבסוף תחת השם "טיפו" (Tipo). המכונית הוצגה בטורקיה לפני חודשים ספורים, ושיווקה צפוי להתחיל בדצמבר השנה באיטליה, ובמחצית השנייה של 2016 בישראל.

 

הטיפו היא אחת המכוניות החשובות ביותר שפיאט תציג מזה שנים בישראל. היא אמורה להחזיר את המותג לפלח הגדול בישראל, ולמחוק את זכרן של כמה מכוניות כושלות שלא זכו להצלחה בישראל או אף לא שווקו כאן כלל, בהן הבראבו, בראבה, טמפרה (גרסת הסדאן של הטיפו משנות ה-80) וסטילו. הטיפו החדשה תציע מרכב סדאן שפופולארי בישראל, לצד גרסאות סטיישן חשובה והאצ'בק חשובה פחות.

 

פיאט אגאה - השם הוחלף לטיפו ()
פיאט אגאה - השם הוחלף לטיפו

 

המכונית הוצגה לראשונה בתערוכת איסטנבול בחודש מאי האחרון, תחת השם הקשה לביטוי אגאה - על שם הים האגאי - שלוחה של הים התיכון בין יוון לטורקיה. המכונית תוכננה ותיוצר בטורקיה, משם תגיע גם לישראל. לא ברור מדוע פיאט בחרה להחיות את השם טיפו, ששימש מספר דגמים של היצרנית ב-100 השנים האחרונות.

 

פיאט טיפו הקודמת. זוכרים? ()
פיאט טיפו הקודמת. זוכרים?

 

האחרון שבהם היה רכב משפחתי קומפקטי עם שלוש או חמש דלתות שיוצר בין 1988 ל-1995 ונחשב לדגם המשפחתי האחרון של פיאט שזכה להצלחה מסחרית משמעותית. הדגם היווה בסיס גם למשפחתית סדאן (טמפרה) שלא הצליחה בישראל, כמו גם לשורת דגמים נוספים של קונצרן פיאט - בהם פיאט קופה, לנצ'יה דדרה ואלפא רומיאו 155. הטיפו האחרונה הוחלפה על-ידי שתי מכוניות - בראבו עם מרכב שלוש דלתות ובראבה עם חמש דלתות, שתיהן לא זכו להצלחה מסחרית.


 

פיאט לא מפרסמת עדיין מפרט טכני מלא של הדגם החדש. המידע היחיד שזמין לפי שעה הוא שהטיפו תוצע עם מנועי בנזין ודיזל בעלי הספק של בין 95 ל-120 כ"ס, וכי תהיה גם גרסה תיבה אוטומטית - על-פי היבואנית, חברת סמל"ת, מסוג רובוטי כפול מצמד. כן נמסר כי תא המטען יהיה בנפח 510 ליטר.


 

למכונית החדשה אורך כולל של "בסביבות 4.5 מטר" (כך פיאט), רוחב של 178 ס"מ, גובה של 148 ס"מ ובסיס גלגלים של 264 ס"מ. מדובר במידות מקבילות לפלח הקומפקטי, אם כי הרוחב ובסיס הגלגלים נמצאים בקצה התחתון ביחס למקובל כיום. המכונית מבוססת על פלטפורמת ה-500L (ו-500X), וקטנה משמעותית מהוויאג'יו שפיאט מציעה בסין, אחות תאומה לאלפא רומיאו ג'ולייטה ודודג' דארט שהושקה בשנת 2012, ולמרות תוכניות קודמות לא הגיעה לישראל.

 

בהתאם, הטיפו צפויה להיות ממוצבת כמתחרה לפיז'ו 301, מאזדה 2 דמיו וסופר-מיני סדאן דומות אחרות, אם כי בסמל"ת לבטח ישאפו לנגוס איתה גם בפלח הקומפקטיות המצליח יותר - אותו מובילה בשנתיים האחרונות טויוטה קורולה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים