שתף קטע נבחר
 

לנקום חוגגת 80 שנות טיפוח

ענקית הקוסמטיקה נולדה בשנות ה-30 של המאה הקודמת בלב פריז, ומאז הגיעה למיליוני בתים בעולם. זה הזמן להיזכר במותגים שליוו אותה עם השנים, במוצרים שעוצבו כתכשיטים, ובשגרירות הזוהרות שייצגו את היופי הנשי

חברת הקוסמטיקה הצרפתית לנקום (Lancome) חוגגת השנה 80 שנות פעילות. תחת הכותרת la vie est belle - שמו של אחד המותגים המצליחים של החברה, ושמו של הספר שיצא לקראת שנת ה-80, סוקרים בלנקום את ציוני הדרך שליוו את המותג מאז הקמתו.

 

הכל החל בשנת 1935. המייסד, ארמנד פטיט'זאן (Armand Petitjean) הקים בלב ליבה של פריז, ברחוב הנחשק ביותר בעיר - פובור סנט אונורה, את חברת לנקום. שמו של המותג נגזר משמה של טירה צרפתית בשם LANCOSME. הורדת ה"S" והוספת "הכובע" מעל ה"O" הוסיפו את כל השיק הצרפתי ויצרו את המותג המוכר היום - LANCÔME.

 

 

 

 

כבר בשנת היווסדה הציגה לנקום את חמשת הבשמים הראשונים שלה, בתערוכה בינלאומית בבריסל, והם התקבלו באהדה והביאו הצלחה מסחרית. הבשמים האייקונים הראשונים משנות ה-30 קיימים עד היום, ומהווים מקור השראה בלנקום.

הטירה הצרפתית LANCOSME ()
הטירה הצרפתית LANCOSME

מייסד לנקום, ארמנד פטיט'זאן ()
מייסד לנקום, ארמנד פטיט'זאן
  

לצדו של המייסד, פטיט'זאן, עמדו בשנותיה הראשונות של החברה הקטנה שהפכה לחברת ענק - שמות נוספים: פטריק מודיאנו נובל, האחים גיום וז'אן בפטיסט ד'אורננו (המאסטר של הבישום המודרני), פייר ואלון (הכימאי), פרופסור מדנסקי עמנואל קרייר (איש העסקים) ואדוארד ברשנרידג' (היועץ המשפטי).

  

ואז הגיע האומן ז'ורז דל'הום (Georges Delhomme), בן חסותו של הצייר אוגוסט רנואר, שסיים את בית הספר היוקרתי הגבוה לאמנויות דקורטיביות - Ecole des Art Decoratifs. הוא היה זה שבששת החודשים הראשונים עיצב את הבקבוקים, האריזות, הקופסאות והמכלים עבור המוצרים השונים: בושם, סומק, אבקות ועוד. דל'הום הוא זה שישאיר את חותמו היצירתי לשלושים השנים הבאות. 

הספר שהוציאה לנקום לציון יום ההולדת ה-80 ()
הספר שהוציאה לנקום לציון יום ההולדת ה-80
אז מה זה אומר לחגוג שמונה עשורים של יופי, חידושים מדעיים, ניחוחות יוצאי דופן, מוצרים לטיפוח העור ואיפור? הנה כמה דוגמאות מהמוצרים שפתחה לנקום במהלך השנים:  

הצבעים של שפתון רוז אבסולו (Rouge 'L'Absolu ) האגדי

 

 

או היפנוז (Hypnose) לעיניים

החיים יפים עם הניחוח של טרז'ור (Tresor) החודר לעור בניחוח אפרסק-ורד

או ניחוח האיריס עם הבושם La Vie est belle. שורת הבשמים הללו זכתה בפרסים מאז תערוכת בריסל הבינלאומית בשנת 1935 ועד היום.

 

גם מוצרי הטיפוח לעור, הנמצאים בחוד החנית של החדשנות המדעית, הפכו לעתים ל"מוצרי חובה", כמו למשל Génifique וAbsolue l'Extrait.


 

יום הולדת 80 הוא הזדמנות טובה להזכיר את השגרירות של לנקום - הנשים שבמשך שנים ארוכות היוו ההשראה ללקוחות החברה. בין אם מדובר באיזבלה רוסיליני, ההתגלמות המקורית של נשיות לנקום, או פנלופה קרוז, קייט וינסלט, ג'וליה רוברטס, לופיטה ניונגו, לילי קולינס ואלמה זודורובסקי.

לרגל שנת ה-80 הוציאה לנקום גם ספר מיוחד, הזמין בחנויות ספרים ברחבי העולם. הספר, שנכתב בידי הסופר הצרפתי סטפן גיבורז'ה ( Guibourgé), מספר את סיפורו של המותג.

  

לנקום תסגור את שנת יום ההולדת במחווה לאומנות יפה ולאמנים צרפתיים שעבדו לצידה. בין היתר תושק פרשנות חדשה של השפתון Les Jumelés 1958, אחד מהתכשיטים באוספים של לנקום, ומהדורה משובצת של הבושם היוקרתי vie est belle L'Absolu d.

 

מוצרי הדגל שסימנו את לנקום לאורך הדרך

1936- Nutrix - הראשון במוצרי הטיפוח הודות לפורמולה ייחודית.

1951- השפתונים הראשונים שעוצבו בעבודת צורפות - בצורת תכשיט יקר.

1952- הבושם Tresor במהדורתו הראשונה בניחוח מוסק אוריינטלי ובעיצוב ייחודי של 75 משולשים. מאוחר יותר עוצב אותו בושם בעיצוב המזכיר יהלום יקר.

1955- PURE FRAICHEUR - פורמולה מדעית מרוכזת של חומרים פעילים ימיים, בהם משתמשים עד היום.

1965- LUXE ABSOLU - בפעם הראשונה לנקום השיקה טיפול יוצא דופן - קרם אולטימטיבי.

1967- המסקרה הראשונה של לנקום שהציבה סטנדרט אחר ופתחה דרך עתידית לקולקציות חדשות בעולם המסקרה.

1974- חתימת הוורד מאז שנת 1935 קמה לחיים כאשר ג'ורג' דלבארד, אחד מגדולי המומחים בתחום הוורדים, צייר מחדש את הוורד ועשה ממנו סמל להתגלמות הצבע, הרעננות והתשוקה של שמחת החיים והיופי.

1983- איזבלה רוסיליני הפכה להיות הפנים של לנקום. אייקון של התחדשות ותקופה חדשה. היא נתנה למותג יופי, אלגנטיות, כוח וחופשיות.

1990- הזמנים השתנו וכך גם הנשים. הבושם טרז'ור בישר אלגנטיות וקידמה.

1992- סדרת רנרג'י הושקה בתקופת פריחת הכירורגיה האסתטית, והבטיחה לנשים חזרה לנעורים מבלי לשנות את היופי האמיתי שלהן.

1998- הצלחה מסחררת בסדרת מוצרים מבהירים – Blanc Expert. מדובר בקרם הראשון שיוצר לאסיה, שעשה שימוש בפורמולות המיועדות לעור הפנים האסייאתי.

2000- לנקום השיקה את הבושם א.ד.פ מירקל (Miracle).

2004- השקת המסקרה היפנוז, שהפכה לאייקון בזכות המבט שנוצר ממנה.

2007- השחקנית קייט וינסלט הפכה לשגרירה של לנקום.

2010- פנלופה קרוז, הכוכבת הספרדייה הראשונה שזכתה באוסקר, הצטרפה ללנקום.

2011- לנקום השיקה את ויזיונר: רכיבים חדשים בקרם מולטי מתקן, המתאים לכל סוגי העור. היום מהווה המוצר דוגמא לאנטי אייג'ינג בכל העולם.

2012- אבסולו לאקסטרה (Absolue L'Extrait) - מהפכה המשתמשת בתאי גזע המטפלים בעור הפנים בוקר וערב.

2014- לופיטה ניונגו הצטרפה ללנקום - כוכבת מוכרת שזכתה גם היא באוסקר.

2015- לנקום חוגגת 80 שנה.

 

דבר השגרירות

ולסיום הנה כמה משפטים שאומרות הנשים של לנקום:

"זה לא שאני נראית יפה. זה נראה כמו מישהי שאומרת את האמת על יופיה, ואנשים מגיבים לאמת". ג'וליה

 

"יופי הוא אישה שיכולה לאהוב עם כל כולה. ללא יהירות וללא תנאי". קייט

 

"מה שעושה אישה יפה וייחודית הוא הכוח הפנימי, ומה היא רוצה מהחיים". קייט

 

"למרות שינויי הסגנון שלי, אני נשארת נאמנה למה שאני מרגישה ומי שאני". לילי

 

"יופי הוא אמירה. הוא תוצאה של חמלה לעצמך ולסובבים אותך. יופי היא מתנה לחלוק". לופיטה

 

"היופי בשבילי הוא היופי שמאיר את הפנים ואת הרוח הפנימית שלך. אם את מרגישה יפה אז הסיכוי גדול יותר להיתפס שכזה". לופיטה

 

"מה עושה אישה יפה וייחודית הוא להחליט לאהוב ולכבד את עצמך, בכדי לחגוג את עצמך ולהיות החברה הכי טובה של עצמך. יופי יכול להיות גם על פנים של אישה בת 90 שמלאה בסיפורים ורגש. כל עוד הוא מקשר עם מישהו. יופי הוא לפני הכל בפני המתבונן". פנלופה

 

ולמי שרוצה איפור וירטואלי: האפליקציה שתאפר אותך. צפו

צילום: אלי סגל וניצן דרור

צילום: אלי סגל וניצן דרור

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים