ראאד סלאח: "נגן ברוח ובדם על אל-אקצה"
ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית הגיע לדיון בערעור בהרשעתו בהסתה והבהיר כי הוא ימשיך בדרכו. "אנחנו לא מפחדים מהכלא". הח"כים הערבים נוכחים בדיון
ראש התנועה שהממשלה מעוניינת להוציא את תנועתו מחוץ לחוק מדבר: השייח ראאד סלאח הגיע הבוקר (ד') לבית המשפט המחוזי בירושלים בדיון בערעור בהרשעתו בגין הסתה לאלימות ולגזענות ואמר: "ברוח ובדם נגן על מסגד אל-אקצה".
סלאח הגיע מלווה בחברי כנסת ערבים, בהם איימן עודה, אחמד טיבי, חנין זועבי וכן חבר הכנסת לשעבר מוחמד ברכה. סלאח הוסיף ואמר כי "אנחנו לא מפחדים מהכלא. נמשיך בדרכנו להגן על ירושלים ועל מסגד אל-אקצה".
בחודש מרס אשתקד נידון השייח סלאח ל-11 חודשי מאסר. במהלך גל הטרור החליטה הממשלה לפעול כדי להוציא את התנועה האיסלאמית מחוץ לחוק.
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושריו הפנו את האצבע המאשימה לתנועה של סלאח וטענו כי הם אחראים להסתה שהובילה לפרוץ גל האלימות שפוקד את ישראל.
אתמול דחה השופט רפי כרמל את בקשתו של סלאח לדחות את הדיון מחשש להתלקחות הרוחות בשל המצב הביטחוני הרגיש. בתחילת הדיון טען סנגורו של סלאח, עו"ד אביגדור פלדמן, כי דבריו של סלאח בדרשה הם מטפוריים ומורכבים ואינם מהווים הסתה יותר מאמירה של 'מוות לערבים' כפי שנאמר לעיתים קרובות על-ידי פעילי ימין.
התובע, עו"ד אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים, הדגיש כי סלאח הוא נאשם אידאולוגי סדרתי והוא לא התנצל על דבריו או הבהיר כי הוא לא התכוון לכך. בתגובה התפרץ עו"ד פלדמן וצעק על קורב: "אתה אומר שהוא מסית כל חייו. אתה מסית".
ח"כ יוסוף ג'בריל אמר מחוץ לבית המשפט: "כל הנהגת הציבור הערבי מאוחדת במאבק ובתמיכה בשייח סאלח. בזמן שראש הממשלה והממשלה מסיתים נגד הציבור הערבי, הקורבן ראאד סאלח נשפט בבית המשפט. אין שום דבר אלים בפעילות התנועה האיסלמית".
ח"כ חנין זועבי: "יש בישראל הנהגה שהופכת את הנכבש מהקורבן לנאשם. הנאשם היחיד הוא הממשלה והמדיניות שכובשת. אנחנו קוראים למאבק נגד הכיבוש, לא באלימות אלא במסגרת החוק הבינלאומי. הוצאת התנועה האיסלמית מחוץ לחוק היא הוצאת הערבים מחוץ לחוק".
השייח סלאח נידון בתחילה לשמונה חודשי מאסר, אך הפרקליטות ערערה ובחודש מרס הוחמר עונשו ל-11 חודשי מאסר. הוא הורשע לאחר שנשא דרשה בפני מתפללים בתפילת יום שישי סמוך לעיר העתיקה בירושלים בשנת 2007.
סאלח קרא להוציא לדרך אינתיפאדה איסלאמית, ואמר בין היתר: "אנו אף פעם לא הרשינו לעצמנו ללוש את הלחם של ארוחת שבירת הצום בחודש רמדאן המבורך בדמם של הילדים. ואם מי שרוצה הסבר יותר מורחב אז שישאל מה היה קורה לחלק מהילדים של אירופה, אשר דמם היה מתערבב בבצק של הלחם הקדוש".