שתף קטע נבחר

הבשורה של נמל חיפה: אוניית הענק Gustav Maersk עגנה בישראל

אוניית הענק עגנה הלילה בנמל חיפה, בחלק מהסכם עם המגה-חברה M-2 המורכבת מחברות הספנות MAERSK הדנית ו-MSC השוויצרית. האונייה היא הגדולה מסוגה שהגיעה אי פעם לישראל. מנכ"ל נמל חיפה, מנדי זלצמן: "גאים באמון שחברות הענק האלה רוחשות כלפי נמל חיפה"

בשורה משמחת לכלכלה הישראלית והפעם בזכות נמל חיפה: אוניית הענק Gustav Maersk עגנה הלילה בנמל חיפה, בחלק מהסכם עם המגה-חברה M-2 המורכבת מחברות הספנות MAERSK הדנית ו-MSC השוויצרית. האוניות בקו מסינגפור והמזרח הרחוק לים האדריאטי, יעגנו בחיפה אחת לשבוע. אם הכל ילך כשורה, יעגנו בהמשך אוניות גם בקו ההפוך, מאירופה למזרח הרחוק מה שיאפשר קו ייצוא נוסף מזרחה. מדובר במהלך דרמטי בעל משמעויות כלכליות גדולות למשק הישראלי.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה :

על המפה: ענקיות הספנות יעברו בנמל חיפה

 

האונייה שהגיעה אמש סמוך ל-22:00 לנמל חיפה היא הגדולה מסוגה שהגיעה אי פעם לישראל. אורכה 367 מטר, רוחבה 45 מטר ועל סיפונה 10150 מכולות. בנמל אמרו כי עם עגינתה החלה פריקה מהירה באמצעות ארבעה עגורנים, בקצב של 145 מכולות לשעה, הגבוה כמעט ב-50 אחוז מהממוצע העולמי. בהנהלת הנמל אמרו כי בקצב זה ניתן יהיה לשחרר את האונייה כבר אחר הצהריים.

 (צילום: נמל חיפה) (צילום: נמל חיפה)
(צילום: נמל חיפה)

 

מנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה. הישג לכלכלה הישראלית ()
מנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה. הישג לכלכלה הישראלית
 

 

רק חלק קטן מהמכולות שנפרקות בחיפה מיועד ללקוחות בישראל. נמל חיפה מוגדר כנמל HUB, וחלק הארי של המכולות משוטען בחיפה, מהאוניות הגדולות בקווים הטארנסאטלנטיים לאוניות קטנות יותר הפועלות בין הנמלים באזור הים התיכון.

 

בנמל יעמידו לרשות האוניות בקו את רציף הכרמל, העמוק והחדש ברציפים, ביום קבוע בשבוע. עדני סימקין, מנכ״ל MSC ישראל, אמר כי נמל חיפה צפוי לתפעל את האניות ביעילות, "ובתפוקות המקובלות בנמלים אחרים במזרח הרחוק". לדבריו, אין ספק שהמהלך יביא "לתוספת משמעותית בפעילות היבשתית והרכבתית בין נמל חיפה ודרום הארץ והוא יהווה תרומה לפעילות הכלכלית והתעסוקתית בצפון הארץ״.

 

צפו באונייה נכנסת לנמל חיפה:

מנכ"ל MAERSK ישראל גיל מילר: "מבחינת מארסק, מדובר בציון דרך היסטורי בתולדות הארגון הישראלי, היות וזו הפעם הראשונה שיש לנו קו ישיר מאסיה, שיתופעל רובו ככולו על ידי אוניות של מארסק. נמל חיפה הוכיח במהלך השנתיים האחרונות את היכולות שלו להתמודד עם אתגרים תפעוליים מורכבים. העובדה הזו נלקחה בחשבון בקרב מקבלי ההחלטות של ה-2M בבואם לקבל את ההחלטה לפקוד את נמל חיפה. אין לנו ספק שנמל חיפה יעמוד באתגר ויהווה נדבך חשוב בשרשרת הנמלים אותם פוקד הקו, שמתחיל באסיה, יעבור דרך חיפה וימשיך לאדריאטי".

 

מנכ"ל נמל חיפה, מנדי זלצמן, אמר כי מדובר בבשורה אדירה לכלכלת ישראל בכלל, והצפון בפרט. "אנו גאים באמון שחברות הענק האלה רוחשות כלפי נמל חיפה, ואנו נעמוד באתגר הגדול הזה בהצלחה. כבר כעת, בשעות הראשונות של הפריקה מאז הגיעה האנייה, נמל חיפה מפגין ביצועים ותפוקות ברמה העולמית הגבוהה ביותר, כאשר בקופנהאגן ובז׳נבה עוקבים מקרוב אחר ביצועינו״.

 

הקו החדש הכולל את חיפה, TP2/AE12 יוצא מנמל פוסאן בדרום קוריאה. עובר בנמלי שנגחאי, נינגבו, צ'יוואן וסינגפור, ומשם ישירות לחיפה. אחרי המעבר בחיפה, ימשיכו האוניות לנמלים בסלובניה, איטליה וקרואטיה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מנדי זלצמן מנכ"ל נמל חיפה
צילום: נמל חיפה
צילום: נמל חיפה
מומלצים