שתף קטע נבחר

הפרויקט שאני הכי גאה בו: יזמים מספרים

מיקום, מיתוג, חדשנות, עיצוב ואפילו דאגה לצרכים הלאומיים: 7 יזמים מציגים את פרויקט הנדל"ן שמסב להם גאווה - החל מעיר הבה"דים בנגב והנתיב המהיר לגוש דן, דרך שכונות ענק בשפלה ופרויקטים מעוצבים מול חומות ירושלים ולמרגלות הים התיכון, ועד לפרויקט עתיר סלבס בתל-אביב

מה יותר חשוב - מענה על צורך לאומי, שינוי הרגלים תרבותיים, מיקום אידיאלי או מיתוג, עיצוב וחדשנות? אחרי הפרויקט המיוחד של ערוץ הנדל"ן לראש השנה בחודש שעבר, שבו סיפרו יזמי נדל"ן על הפרויקט הראשון שלהם, כעת מספרים 7 יזמי נדל"ן על הפרויקטים שמסבים להם גאווה - בעבר, בהווה ובעתיד.

 

יזמים מספרים על הפרויקט הראשון שלהם

הצצה מבפנים: הבתים של אנשי הנדל"ן

 

עיר הבה"דים: "גאווה לאומית"

שם החברה: מנרב

 

יו"ר: אברהם קוזניצקי

 

הפרויקט שמסב לי גאווה: קריית ההדרכה של צה"ל, המכונה עיר הבה"דים, היא פרויקט הדגל של חברת מנרב, בשיתוף החברות אלקטרה, בינת וקרן נוי, וממוקמת דרומית לבאר שבע בסמוך לצומת נגב. היא תכיל 8 בסיסי הדרכה למגורים ופעילות של אלפי חיילים, לצד כיתות לימוד, משרדים, מטבח, חדר אוכל בשטח של כ-15 אלף מ"ר, בתי כנסת, מתחם ספורט, אודיטוריום, מרכז מסחרי, מרפאות, סדנאות לטיפול בטנקים ורכבים, מרכזים לוגיסטיים ומטווחים.

 

עלות וגודל הפרויקט: עלות ההקמה של הפרויקט עומדת על כשני מיליארד שקל. יחד עם התפעול של הבסיס הצבאי, תגיע העלות לכ-6 מיליארד שקל. גודל המגרש כ-250 אלף מ"ר בנוי על שטח של כ-2,500 דונם. הפרויקט מוקם במסגרת הסכם זיכיון לתקופה של 25 שנה, והוא כולל את התכנון, המימון ההקמה התפעול והתחזוקה של קריית ההדרכה למשך תקופת הזיכיון.

 

מילה מיזם: קוזניצקי: "זהו אחד הפרויקטים הגדולים שנבנו בשנים האחרונות בארץ, ואחד המאפיינים הבולטים שלו הוא הביצוע המהיר - שנתיים-שלוש שנים וחצי בלבד", מסביר קוזניצקי. "בינתיים הקמנו 122 בניינים - זה הבסיס המתקדם ביותר בארץ ואולי אחד המתקדמים בעולם.

 

"הוא יאכלס כ-10,000 חיילים ונצטרך לספק 30 אלף מנות אוכל בכל יום. הפרויקט מאפשר לצה"ל שדרוג של אמצעי ההדרכה ומיצוי הזמן של החניכים בעיר ללימוד והכשרה, כאשר את כל השירותים הנלווים ועזרי הלימוד אנו נספק".

עיר הבה"דים בהקמה, כיום (צילום: הרצל יוסף) (צילום: הרצל יוסף)
עיר הבה"דים בהקמה, כיום(צילום: הרצל יוסף)

הדמיית המתחם. יאכלס כ-10,000 חיילים ()
הדמיית המתחם. יאכלס כ-10,000 חיילים

 

רמת אלישיב בלוד: "בזכות חזון וציונות"

חברה: קרדן נדל"ן

 

מנכ"ל: מיקי זיסמן

 

הפרויקט שמסב לי גאווה: פרויקט רמת אלישיב בלוד נבנה לפני 5 שנים וכלל פינוי של 11 משפחות שפלשו לאזור שנים קודם לכן. הקרקע פורסמה במכרז שערכו רשות מקרקעי ישראל ומשרד השיכון בשנת 2007, וחברת קרדן נדל"ן הייתה היחידה שניגשה אליו וזכתה בו ב-2009.

 

עלות וגודל הפרויקט: הפרויקט כולל 10 בניינים עם 254 יחידות דיור על פני קרקע בשטח של 25 דונם. העלות הכוללת של הפרויקט נאמדת ב-170 מיליון שקל.

 

מילה מיזם: זיסמן: "אמנם הפרויקט אינו הגדול ביותר שבנינו, אבל הוא אחד המאתגרים ביותר שידענו. הסיפור שלו מאוד מעניין: החברה ידעה שהיא נכנסת לעסקה מורכבת, עם אי-ודאות עצומה, במסגרתה נדרש פינוי של 11 חמולות שפלשו לקרקע. אתגר נוסף היה העובדה שעל החברה לשווק דירות בעיר מעורבת ובשכונה בעלת מעמד סוציו-אקונומי נמוך - וכל זאת בתנאים של חוסר ודאות לגבי מועד העלייה על הקרקע שהיה תלוי בפינוי הפולשים.

 

"את מלאכת פינוי הפולשים ופינוי השטח החלו קודמיי בתפקיד. על ידי התקשרות עם גרעין תורני בשיטת 'חבר מביא חבר', נוצרה קהילה הומוגנית ואיכותית - והשכונה כולה הפכה מבוקשת בקרב אוכלוסייה דתית-לאומית, צעירה ומשכילה. בראייה כוללת, לוד הרוויחה שכונה איכותית שהעלתה את הדימוי שהיה לה טרם בניית השכונה, ולכן אנחנו גאים מאוד בפרויקט שמהווה מודל לחיקוי ומלמד איך משווקים פרויקט מוצלח כנגד כל הסיכויים - ונעשה מתוך ערכים של חזון וציונות".

שכונת רמת אלישיב בלוד. שיטת חבר מביא חבר ()
שכונת רמת אלישיב בלוד. שיטת חבר מביא חבר

 

הנתיב המהיר לת"א: "שינוי תרבותי בתשתית"

חברה: שפיר הנדסה

 

בעלים: האחים הראל, ישראל, חן וגיל שפירא.

 

הפרויקט שמסב לי גאווה: הנתיב המהיר לתל-אביב הוקם ומתופעל על ידי שפיר הנדסה ונפתח לתנועה בתחילת 2011. במסגרת הפרויקט, נסלל נתיב נוסף המקביל לכביש 1 באזור בו מתרכזים עומסי התנועה והוא מוגדר כמיועד לתחבורה ציבורית, רכבי נכים, כלי רכב רבי תפוסה (3-4 נוסעים) הפטורים מתשלום וכן למנויים המשלמים אגרת נסיעה. גובה האגרה אינו קבוע ומשתנה בהתאם לרמת העומס בנתיב ולמהירות הנסיעה המתאפשרת בו. בחניון שפירים מופעל שירות 'חנה וסע' המופעל ממתחם החניה ומגיע לאזור תל-אביב והבורסה ברמת גן ובחזרה.

 

עלות וגודל הפרויקט: בנתיב המהיר מדווחים על כ-135 אלף נסיעות מדי חודש (משלמי אגרה ופטורים) ועל גידול במספר הנסיעות גם בשעות אחה"צ (16 עד 19). כמו כן, בחברה מוסיפים כי לאורך השנה החולפת נרשמה עלייה של 20% בנהגים שנסעו בנתיב כרכב רב תפוסה (4 נוסעים ומעלה) וקיבלו פטור בחניון. עלות הפרויקט נאמדת בלמעלה מ-800 מיליון שקל.

 

מילה מיזם: אבי פנטורין, המהנדס הראשי של שפיר הנדסה: "הנתיב המהיר הוא אחד מפרויקטי התשתית הבודדים שהובילו שינוי תרבותי בישראל. מאז הקמתו, אלפי נהגים בוחרים כל יום לוותר על הרכב הפרטי ולהגיע למרכז תל-אביב בתחבורה הציבורית או בנסיעה עם חברים בקאר-פול. בשורה התחתונה הם מדללים את גודש התנועה בכניסה לעיר, מקלים על מצוקת החניה ומפחיתים את זיהום האוויר".

הנתיב המהיר. נפתח לתנועה בתחילת 2011 (צילום: רודי אלמוג) (צילום: רודי אלמוג)
הנתיב המהיר. נפתח לתנועה בתחילת 2011(צילום: רודי אלמוג)

 

רחובות ההולנדית: "פרויקט עצום בגודלו"

שם החברה: אשדר מקבוצת אשטרום

 

מנכ"ל: ארנון פרידמן

 

הפרויקט שמסב לי גאווה: שכונת רחובות ההולנדית ברחובות נבנתה על ידי חברת אשדר בשיתוף עם חברת שיכון ובינוי בשנת 2002, ובנייתה נמשכה במשך למעלה מעשור. היא כוללת יותר מ-1,000 יחידות דיור, לצד מתקני שעשועים ומשחקי מים, גן אקולוגי וגן פסלים. כשמה כן היא, בתיה מתחברים על ידי רחובות הולנדיים, וכוללים בין היתר אשכול של 7 גני ילדים, בית ספר יסודי, בית כנסת, מרכז מסחרי וספורטק.

 

עלות וגודל הפרויקט: שכונת רחובות ההולנדית כוללת 44 בניינים עם כ-1,200 יחידות דיור בשטח של לא פחות מ-500 דונם. עלות הקמת הפרויקט עומדת על כ-1.3 מיליארד שקל.

 

מילה מיזם: פרידמן: "מדובר בשכונה ענקית, בפרויקט שהוא עצום בגודלו. היא נבנתה במשך 13 שנים באופן שבו אין אפילו כביש אחד שחוצה אותה. את בניית 4 הבניינים האחרונים בשכונה, מתוך 44 בניינים שהוקמו, נשלים בחצי השני של שנת 2016, ואנחנו מוכרים כעת את הדירות האחרונות שנותרו בפרויקט".

רחובות ההולנדית. משתרעת על לא פחות מ-500 דונם ()
רחובות ההולנדית. משתרעת על לא פחות מ-500 דונם

 

קריית חתני פרס נובל: "המיתוג הוכיח את עצמו"

חברה: אמריקה ישראל להשקעות

 

בעלים משותף ומנכ"ל: שמשון הראל

 

הפרויקט שמסב לי גאווה: שכונת קריית חתני פרס נובל במערב ראשון לציון הוקמה על ידי חברת אמריקה ישראל להשקעות בשיתוף עם חברת דנקנר השקעות ב-1998. השכונה נחשבה בשעתו לאחת השכונות הגדולות ביותר בישראל ובנייתה נמשכה כ-6 שנים. היא אוכלסה בשלבים - החל משנת 2000 ועד 2004. הייחודיות שבה נעוצה בעובדה שכל מתחמי המגורים שנבנו סביבה נקראו גם הם "קריית חתני פרס נובל", כך שלמעשה שם השכונה הפך לגנרי בכל האזור. 

 

עלות וגודל הפרויקט: שכונת קריית חתני פרס נובל כוללת 16 מגדלי מגורים עם 784 יחידות דיור בשטח כולל של כ-50 דונם. עלות הקמת הפרויקט עמדה על כמיליארד ורבע שקל.

 

מילה מיזם: הראל: "שכונת קריית חתני פרס נובל הייתה אחד הפרויקטים הראשונים של החברה, ואחריה כל המתחמים שהוקמו בסביבתה נקראו באותו השם, בזכות היוקרה ששידר הפרויקט - מה שכמובן סיפק לנו מקור לגאווה אמיתית. זה היה בעצם משהו שאנחנו היינו הראשונים ליצור, שהפך לשם שגור בעיני כולם. כיום מדובר במגה שכונה שהוקמה יש מאין והיא נחשבת לאחד מפרויקטי הדגל של החברה".

שכונת קריית חתני פרס נובל. השם הפך גנרי לאזור ()
שכונת קריית חתני פרס נובל. השם הפך גנרי לאזור

 

מידטאון תל-אביב: "בזכות החדשנות"

חברה: קבוצת אלקטרה בע"מ

 

מנכ"ל: איתמר דויטשר

 

הפרויקט שמסב לי גאווה: פרויקט המגורים מידטאון תל-אביב נבנה על ידי קבוצת אלקטרה יחד עם אלקטרה השקעות, אלקטרה נדל"ן, יורוקום נדל"ן וקנדה ישראל. הוא ממוקם בסמוך לקניון עזריאלי מעל נתיבי איילון, במתחם המכונה המע"ר הצפוני של תל-אביב (מרכז עסקים ראשי). הוא יכלול משרדים, מגורים, מבני ציבור ומסחר, כניסה תת-קרקעית של הרכבת הקלה וחניונים. תכנונו החל כבר ב-2011 ובנייתו עתידה להסתיים בין השנים 2017-2018. הפרויקט פורסם באחרונה בין היתר בזכות סלבריטאים שרכשו בו דירות, ובהם הדוגמנית בר רפאלי, הזמר אביב גפן ואחרים.

 

עלות וגודל הפרויקט: הפרויקט משתרע על פני כ-15 דונם וכולל שני מגדלים שישמשו למשרדים ולמגורים בני 50 קומות כל אחד. מגדל המגורים יכלול 337 דירות, חלקן אמורות להיות יחידות דיור בר-השגה. עלותו הכוללת נאמדת בכ-2.2 מיליארד שקל.

 

מילה מיזם: דויטשר: "הפרויקט הזה מסב לנו גאווה בזכות החדשנות שבו - עירוב שימושים המאפשר לדייריו מגוון דרכי שירות נוחים משני צדדיו של המתחם, המקשרים אותו אל הכבישים ההיקפיים, יחד עם שני גשרים גדולים - גשר מערבי להולכי רגל וגשר מזרחי שמיועד לכלי רכב ולהולכי רגל".

פרויקט מידטאון בהקמה, כיום. עתיר סלבס ()
פרויקט מידטאון בהקמה, כיום. עתיר סלבס

 

כפר דוד בממילא: "מיקום ייחודי מול החומה"

חברה: י.ח דמרי

 

בעלים: יגאל דמרי 

 

הפרויקט שמסב לי גאווה: פרויקט דמרי לגסי בכפר דוד שבשכונת ממילא בירושלים משקיף למגדל דוד ולחומות העיר העתיקה וכולל 60 דירות מיוחדות בשטח של בין 70-400 מ"ר. הייחודיות שבפרויקט נעוצה בעובדה שהוא נבנה הכי קרוב לחומות העיר העתיקה - "אין נוף כזה בכל העולם", כך לדברי דמרי. עד כדי כך שדירת פנטהאוז מוצעת למכירה בלא פחות מ-130 מיליון שקל.

 

עלות וגודל הפרויקט: הפרויקט כולל 3 בניינים בני 4 קומות כל אחד עם 60 דירות בשטח כולל של כ-12,188 מ"ר. עלות הפרויקט נאמדת ב-120 מיליון שקל.

 

מילה מיזם: דמרי: "לעניות דעתי, פרויקט דמרי LEGACY הוא אחד הפרויקטים הייחודיים בארץ וללא ספק הכי מיוחד שלנו - בזכות היוקרתיות והמיקום. הדירות שבו ישקיפו לנופה של העיר העתיקה, למגדל דוד, לשער יפו ולחומה".

הפרויקט בהקמה, כיום. דירת פנטהאוז ב-130 מיליון שקל ()
הפרויקט בהקמה, כיום. דירת פנטהאוז ב-130 מיליון שקל

פרויקט דמרי לגסי. הכי קרוב לחומות העיר העתיקה ()
פרויקט דמרי לגסי. הכי קרוב לחומות העיר העתיקה

 

ויסטה נתניה: "העיצוב הוא גולת הכותרת"

חברה: בוני התיכון

 

בעלים ומנכ"ל: עמי פרץ

 

הפרויקט שמסב לי גאווה: פרויקט VISTA ממוקם מול חוף הים הדרומי של נתניה, בסמוך לשמורת האירוסים. המגדל נבנה בשטח פתוח, כאשר צד אחד פונה לנוף הים וצידו השני לנוף הפתוח של שמורת שלולית החורף. הייחודיות שבו הוא בעיצוב - לא עוד מגדל מלבני רצוף בדירות, אלא בכל 6 קומות המגדל, למעשה, מנותק על ידי דירה בודדת עם מרפסת היקפית - מה שיוצר "חורים" בתוך המגדל.

 

עלות וגודל הפרויקט: הפרויקט כולל 27 קומות ו-106 יחידות דיור על קרקע בשטח של 4 דונם. עלות ההקמה מוערכת ב-170 מיליון שקל.

 

מילה מהיזם: פרץ: "מגדל ויסטה בנתניה הוא פרויקט הדגל שלנו בזכות האלמנט העיצובי שהוא גולת הכותרת מבחינתי. מבחינת ארכיטקטונית, כל הדירות במגדל תוכננו כך שחזיתן תפנה למערב, לים. בנוסף, 4 יחידות דיור בפרויקט הן דירות מיני-פנטהאוז בנות 4 חדרים שזכו לכינוי '4 היהלומים' והן ממוקמות בכל כמה קומות כדירה בודדת בקומה - מה שיוצר חיץ בין שאר הקומות במגדל, ומעליהן מרחף המשכו של המגדל, מה שיוצר מראה לא שגרתי אם מביטים בו מבחוץ.

 

"גם בתכנון ועיצוב השטחים הציבוריים השקענו מחשבה רבה, והחלטנו להוסיף אלמנטים שהשפה העיצובית שלהם תהיה סביב נושא הים. בלובי הכפול הכנסנו זכוכיות בצבע טורקיז שתעניק אסוציאציה של ים ושיש מיוחד בצבע חול, שיזכירו לדיירים את שפת הים".

פרויקט ויסטה נתניה. לא עוד מגדל מלבני רצוף בדירות ()
פרויקט ויסטה נתניה. לא עוד מגדל מלבני רצוף בדירות

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עיר הבה"דים. עלות ההקמה נאמדת בשני מיליארד שקל
מומלצים