לקוח הכה בעל חנות באילת וישלם 24 אלף ש'
מנהל מוסך בעיר הסתכסך עם בעלי חנות לציוד משרדי על רקע חוב כספי. הוא הגיע לחנות והכה את בעליה בבעיטות ואגרופים
סכסוך כספי בין בעלי חנות לציוד משרדי באילת לבין לקוח התגלגל לתקיפה: הלקוח הגיע לחנות לקחת מדפסת שהוחרמה ממנו, והכה את בעל החנות באגרופים ובבעיטות. חרף תביעה על כ-300 אלף שקל, החליט בית משפט השלום באילת שבעל החנות יפוצה בכ-24 אלף שקל בלבד.
פסקי דין מעניינים נוספים - בערוץ משפט ב-ynet:
- אב דרש משמורת על הבת כי "אמה מתהוללת"
- חברות ביטוח נגד המשתמשים בקנאביס רפואי
- השוכרת הלכה לעולמה. מי ישלם שכר דירה?
- העבירה את מתנת החתונה לחשבון בנק שגוי
בעלי החנות סיפק לבעל מוסך בעיר שירותים במשך כמה שנים שבמהלכן ניהלו קשר תקין. יום אחד ב-2009 הוא הגיע לתקן מדפסת במשרדי המוסך, ובמקביל ביקש שישולם לו חוב מן העבר. בעל המוסך לא ענה לו, ובתגובה לקח בעלי החנות את המדפסת ועזב. זמן מה לאחר מכן הגיע בעל המוסך לחנות שבקניון והכה באגרופים ובבעיטות את בעליה.
אלימות
הוכה בתחנת משטרה. הפיצוי: 270 אלף שקל
מערכת PsakDin
עציר שהמתין אזוק בחצר תחנת מעונה שבגליל הותקף שם ע"י המתלוננים נגדו. בתביעה אזרחית שהגיש נקבע שהמשטרה לא שמרה עליו כראוי
בעל המוסך הודה בתקיפה, וב-2011 ניתן נגדו פסק דין ללא הרשעה: בית המשפט הטיל עליו שירות לתועלת הציבור בהיקף 80 שעות וכתב התחייבות בסך 3,000 שקל להימנע מלחזור על עבירה דומה.
לאחר שהסתיים ההליך הפלילי הגיש בעל החנות לציוד משרדי תביעה אזרחית נגד התוקף ודרש פיצויים בסך 300 אלף שקל. הוא צירף אליה תיעוד של האירוע ממצלמת האבטחה. מעבר לכאב והסבל, טען, נגרמו לו נזקים רבים: נזק למוצרים בחנות, פגיעה בכבוד ובמוניטין, לשון הרע ואובדן ימי עבודה.
הנתבע לא חלק על העובדות אלא טען שהתנהגות התובע היא שגרמה לאירוע. לדבריו, כשביקש בחזרה את המדפסת, החל התובע לקלל ולאיים, ומכאן התחילה הקטטה.
התגרות של ממש
השופטת שוש שטרית סברה שהתביעה מצדיקה פיצויים לתובע אך באופן חלקי מאוד, ולמעשה דחתה את רוב טענותיו. היא דחתה את התביעה לפיצויים עונשיים והסבירה שלא מדובר במקרה חריג המצדיק "עונש" נוסף על ההליך הפלילי, במסגרתו הנתבע כבר בא על עונשו.
היא דחתה גם את הטענות בדבר לשון הרע, פגיעה במוניטין ונזק למוצרים, מאחר שהן הועלו באופן כללי למדי וללא פירוט או צירוף ראיות.
כמו כן החליטה השופטת לייחס לתובע 10% מן האשמה לאירוע, בשל התנהגותו במוסך, נטילת המדפסת ללא רשות וסירובו להחזיר אותה. לטעמה, מדובר בהתגרות של ממש, שמצדיקה הטלת חלק מן האחריות על התובע.
בסיכומו של דבר, ולאחר הפחתת אשמתו התובע, נקבע שבעל המוסך יפצה את בעלי החנות בכ-23,900 שקל עבור כאב וסבל ואובדן ימי עבודה של התובע ואשתו. בנוסף, הנתבע ישלם יתרת חוב בין שירותים וציוד שקיבל מהתובע בסך 2,740 שקל.
- לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
- הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
- ב"כ התובע: עו"ד רפאל חזן
- ב"כ הנתבע: עו"ד אסף לוי
- עו"ד אביגדור יואל עוסק בדיני נזיקין
- הכותב לא ייצג בתיק
מומלצים