אינפיניטי Q70 במבחן דרכים: יוקרה אחרת
יצרניות הרכב היפניות מנסות כבר שנים, וללא הצלחה יתרה, לפגום בהגמוניית היוקרה הגרמנית. האם תג-מחיר אטרקטיבי ל-Q70 המחודשת הופך אותה סוף סוף לאלטרנטיבה ראויה?
- שנת השקה: 2009 (מתיחת פנים ב-2015)
- קטגוריה: סאלון
- מתחרות לדוגמה: אודי A6, ב.מ.וו סדרה 5, לקסוס GS, מרצדס E קלאס
- מחיר התחלתי: 379 אלף שקל
- מחיר לרכב המבחן: 449 אלף שקל
- מערכות בטיחות מתקדמות: בקרת סטייה מנתיב (אקטיבית), בלימת חירום אוטונומית, התראת שטח מת
1. תא נוסעים ותפעול
מאז הוצגה בשנת 2009 תחת השם M, אינפיניטי Q70 החליפה שם, אך לא הרבה מעבר. העיצוב החיצוני זהה למעט עדכון קל, וגם תא הנוסעים הייחודי נותר כבעבר. בהתאם, הנדסת האנוש אינה מצטיינת - הקונסולה המרכזית עמוסה מדי במתגים ומערכת המולטימדיה מסורבלת לתפעול. גם איכות החומרים אינה מרשימה - מתגים ואזורים רבים בתא מורכבים מחומרים פשוטים למראה ומגע, ואיכות ההרכבה ממוצעת בלבד.
המרווח מלפנים טוב בכל המדדים, ותנוחת הנהיגה טובה. מאחור המרווח מצומצם ביחס למידות הרכב, והתחושה מאחור צפופה מהצפוי. תא המטען מציע נפח מכובד של 500 ליטר אך מבנהו אינו מהנוחים לשימוש.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
כיול המתלים, כמקובל בקטגוריה, נוקשה יחסית. בנוסף, צמיגים נמוכי-חתך (245/40) וחישוקים עצומים ("20) אחראים בין היתר לנטייה לקפץ על שיבושים בעיר. הנוחות משתפרת מחוץ לעיר וטובה בנסיעות ארוכות, אם כי רחוקה ממובילות הקטגוריה. הראות החוצה טובה וכך גם כושר התמרון העירוני.
3א'. התנהגות ואבזור בטיחות
היכולת הדינמית ממוצעת. כושר הבלימה הרשים - הן מבחינת תחושה והן מבחינת עוצמה ועמידות לעומס. מנגד, ההיגוי חסר דיוק ווהיזון חוזר, ובהתחשב בכיול המתלים הנוקשה יחסית, השליטה בזוויות הגלגול ממוצעת בלבד וכך גם אחיזת הכביש. רכב המבחן צויד בשש כריות אוויר, בקרת יציבות, התראת קרבה מסוכנת כולל בלימת חירום אוטונומית, התראת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי והתראת "שטח מת". זהו אבזור מקורי חריג מאוד לטובה בקטגוריה (ובכלל), אשר העניק לרכב תוספת לציון. מנגד, ה-Q70 לא נבחנה כלל על-ידי ה-Euro NCAP, למרות שהושקה עוד בשנת 2009. גם עובדה זו התבטאה בניקוד.
3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה
4. מנוע ותיבת הילוכים
רכב המבחן צויד במנוע ה-V6 הוותיק של ניסאן, שלא השתנה מאז השקת אינפיניטי M וגם אחרי הפיכתה ל-Q70. למנוע נפח של 3.7 ליטר והוא מפיק 320 כ"ס ו-36.7 קג"מ ב-5,200 סל"ד. כפי שהנתון היבש מגלה, יחידת הכוח מספקת את הכוח בסל"ד גבוה יחסית, וסובלת על-כן מעצלות מסוימת ביציאה מהמקום, במיוחד בהשוואה למנועי טורבו מודרניים. הפתרון? לדחוק את המנוע לטווח הגבוה, שם הוא לא רק מציע ביצועים מכובדים, אלא גם צליל V6 משכר.
החסרון? תצרוכת הדלק במסלול מבחן לא מאומץ במיוחד, עמדה על 5.5 ק"מ לליטר, לא פחות מ-40% מתחת לנתון הרשמי (9.2 ק"מ לליטר). תיבת ההילוכים האוטומטית תפקדה באופן סביר בלבד, עם העברות הילוכים מורגשות מהרצוי ואיטיות לעיתים, כמו-גם נטייה קלה להתבלבל בהילוך הנדרש.
ציון ירוק | 307 |
דרגת זיהום | 15 |
5. אבזור ומחיר
רכב המבחן התייצב ברמת האבזור הגבוהה מהשתיים הזמינות בישראל, "ספורט טק". בתמורה ל-449 אלף שקל, תקבלו חיישני אורות וגשם, חיישני חנייה היקפיים ומצלמות היקפיות, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת, חלון גג, מערכת שמע עם 16 רמקולים, חישוקי "20, ריפודי עור, מושב נהג חשמלי עם זכרונות (גם לכיוון ההגה והמראות), קירור וחימום למושבים הקדמיים, בקרת שיוט אדפטיבית, התראת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, בלימת חירום אוטונומית והתראת שטח מת. מדובר בחבילה מרשימה מאוד ותג-מחיר נמוך ביחס למתחרות ישירות.
ציון כולל וסיכום
+ אבזור בטיחות, תג-מחיר, ייחודיות
- הנדסת אנוש, איכות, נוחות עירונית, תצרוכת דלק
ולבסוף: אינפיניטי Q70 מציעה חווית נהיגה שונה מזו לה הורגלנו בקרב מכוניות סאלון גרמניות המובילות באופן היסטורי את הקטגוריה. עבור חלק מהקונים, עובדה זו ראויה להכריע את הכף לזכותה כרכב יוקרה אלטרנטיבי מטעמי גיוון, כמו-גם תודות לתג-מחיר ידידותי (יחסית) הכולל אבזור עשיר ומרשים בעיקר בתחום הבטיחות.
עם זאת ולמרות היתרונות, גילו המתקדם של הדגם מתבטא בהנדסת אנוש שאינה עומדת ברמה הגבוהה שמעמידות הגרמניות, וכך גם איכות תא הנוסעים ויחידת המנוע-גיר שאינן מיישרות קו עם מובילות הקטגוריה. ואלה אחרי הכל נקודות חשובות במיוחד למי שמוכן לרכוש רכב בסכום של 500-400 אלף שקלים, הרבה יותר מחסכון של כמה עשרות אלפים או תוספת של מערכת כזו או אחרת.
מנוע | 6 צילינדרים, 24 שסתומים |
נפח / סוג דלק | 3.7 ליטר / בנזין |
הספק מרבי | 320 כ"ס ב-7,000 סל"ד |
מומנט מרבי | 36.7 קג"מ ב-5,200 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | אחורית / אוטומטית, שבעה הילוכים |
מרכב / מספר מושבים | ארבע דלתות, סדאן / חמישה |
אורך | 498 ס"מ |
רוחב | 184.5 ס"מ |
גובה | 149 ס"מ |
בסיס גלגלים | 290 ס"מ |
משקל | 1,826 ק"ג |
נפח תא מטען | 500 ליטר |
מידת גלגלים וסוג חישוקים | 245/40-20 עם חישוקים קלים |
100-0 קמ"ש | 6.2 שניות |
מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 9.2 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (מבחן) / פער | 5.5 ק"מ לליטר / 40%- |
פליטת פחמן דו-חמצני | 249 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 15 מתוך 15 (1 הטוב ביותר) |
מחיר לגרסה שנבחנה | 449 אלף שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות (Euro NCAP) | לא נבחן |
דירוג בטיחות משרד התחבורה | 6 מתוך 8 (8 הטוב ביותר) |