הטיסה ההיסטורית חוצת העולם עברה בישראל
טרייסי קרטיס-טיילור שחזרה במטוס ישן את הטיסה של איימי ג'ונסון מ-1930 מאנגליה לאוסטרליה. בדרך היא חלפה בישראל, אחת מ-23 התחנות במסע. "מיליון תודות", כתבה לצוות הישראלי. "הטיסה הייתה מדהימה ואזכור אותה לנצח"
"זו חתיכת היסטוריה", סיפר זוג תיירים מגרמניה שצפה במטוסים הישנים, שלוו במטוס של אנשי תקשורת אנגלים. "זה משהו שרואים פעם בחיים. מזל שאנחנו פה על החוף". אתמול בבוקר המריאה טרייסי משדה התעופה של חיל האוויר המלכותי הבריטי בקפריסין והגיעה לאזור חיפה. שם הצטרף אליה הטייס אבנר יסעור, עם בתו בת ה-13, במטוס סטירמן זהה.
יסעור ליווה את הטייסת הבריטית לתל אביב, משם הם חתכו מזרחה לכיוון ירושלים, הרודיון, ים המלח ומצדה. מנקודה זו המשיכה טרייסי לבדה לעמאן בירדן, שם נחתה לחנייה מנוחה ותדלוק. בתחילת 2016 צפויה קרטיס-טיילור לסיים את המסע שלה בסידני, אוסטרליה. אורכו של המסע הוא קרוב ל-21 אלף קילומטרים, והיא תחלוף בשמי 23 מדינות.
קרטיס-טיילור משחזרת את טיסתה של ג'ונסון, שיצאה למסע ב-1930, כשהייתה בת 27. 11 שנים אחר כך, כשטסה בשמי בריטניה, היא נקלעה למזג אוויר קשה. הדלק במטוס שלה נגמר והיא התרסקה במימי התמזה ונהרגה. המטוס הישן שבו טסה כעת קרטיס-טיילור בת ה-53 הוא ללא חופה ולכן בכל פעם שיורד גשם, כפי שקרה לה לא מעט באירופה, היא נרטבת עד לשד עצמותיה.
אמש שלחה טרייסי מכתב תודה לליבי בהט, ראש מחלקת תשתיות אוויריות ברשות התעופה האזרחית, לטייס אבנר יסעור שליווה אותה ולכל הצוות בישראל שתרם להצלחת פרק הטיסה שלה בארץ. "אני רוצה להודות על מה שהייתה אחת
הטיסות המרעישות ביותר אי פעם. הייתה לי הזכות לראות את ירושלים בטיסה נמוכה ולאחר מכן להיות ממש על קצות אצבעות ההרים לפני גלישה לים המלח וקו החוף יוצא הדופן".
"זה היה כמו לטוס לפרה-היסטוריה גיאולוגית ומקראית בצורה מושלמת. הטיסה הזו הייתה אחת החוויות המדהימות ביותר ואזכור אותה לנצח. תודה לכם מיליון פעמים," כתבה טרייסי. היא הוסיפה: "אנחנו כולנו עייפים ונופלים למיטה כאן, אז סלחו לי על ההודעה הקצרה. רק רציתי לסיים את היום החשוב הזה עם תקווה שניפגש מתישהו, בעתיד הלא רחוק".