המונית היפנית של טויוטה, כמעט לונדונית
יצרנית הרכב הגדולה בעולם מעבירה את המונית הייעודית שחשפה ב-2013 לייצור סדרתי. העיצוב מגלה מהיכן הגיעה ההשראה, ויש מקום אפילו לכיסא גלגלים
טויוטה תשווק מונית ייעודית ביפן - ומקווה להשתלט בדרך זו על נתח משמעותי משוק הרכב הציבורי הריווחי. המונית נחשפה בתמונות רשמיות ראשונות, לפני שתושק - עדיין באופן וירטואלי - בסרטון שטויוטה תחשוף במהלך תערוכת טוקיו הקרובה (30 באוקטובר - 8 בנובמבר). שיווקה מתוכנן לאפריל 2018 לכל המאוחר, כך טויוטה.
המונית, שמכונה בפשטות "JPN Taxi" (מונית יפנית), תוכננה מהבסיס במיוחד לשוק התחבורה הציבורית. עיצובה החיצוני מזכיר את המונית הלונדונית הקלאסית, וכמוה למונית של טויוטה יהיה היגוי ימני. לא ידוע לפי שעה על תוכניות להציע גרסת הגה שמאלי ולייצא את המכונית מחוץ ליפן בכלל, ולישראל בפרט. המכונית החדשה מבוססת על דגם תצוגה דומה שטויוטה חשפה בתערוכת טוקיו 2013.
המונית החדשה תציע דלתות אחוריות הנעות על מסילה ("דלתות הזזה"), עם מבנה גדול וגבוה במיוחד. המטרה היא לאפשר כניסה נוחה לנוסעים מאחור, ואף להציע אפשרות להסעת נוסע בכיסא גלגלים. לדברי טויוטה, צורך זה נולד מהזדקנות האוכלוסיה ביפן, שסובלת מגידול אוכלוסין שלילי. לרכב יהיה גם כושר תמרון טוב במיוחד (ובפרט רדיוס סיבוב קטן), כפי שמציעה גם המונית הלונדונית.
ביצרנית הרכב הגדולה בעולם מוסיפים כי המונית היא יורשת רוחנית לקראון קומפורט (Crown Comfort), מהמוניות הבולטות של היצרנית שהתבססה על מכונית סדאן רגילה. הקראון הייתה אחת המכוניות הראשונות שייצרה טויוטה בשנות ה-50, ולמרות שבתחילה לא יועדה לכך, היא זכתה להצלחה גדולה בקרב נהגי מוניות. הצבע השחור נבחר, אגב, משום שבעלי מוניות רבים ביפן מעדיפים אותו לרכבם (ביפן אין עיצוב מונית אחיד כמקובל במדינות רבות, בהן ישראל המחייבת אותן להיות צבועות בלבן).
המונית החדשה תעשה שימוש במערכת הנעת כלאיים, שתשלב בין מנוע המתודלק בגז טבעי לבין מנוע חשמלי. לדברי טויוטה, מערכת זו נמצאת כעת בפיתוח ואינה מבוססת על דגם קיים.
שיווק המונית החדשה יחל בין עד לאפריל 2018, כך על-פי הודעת טויוטה. נכון לעתה לא ידוע כמה יעלה הרכב, ואם יש כוונה לשווקו בישראל.