שתף קטע נבחר

בזכות הסינים: זינוק אדיר בהכנסות של אפל

ברבעון השלישי של 2015 רשמה החברה הכנסות בסך 51.5 מיליארד דולר ורווח נקי של 11 מיליארד דולר. תחזיות אנליסטים צפו לחברה הכנסות של 51.04 מיליארד דולר. מכירות האייפון אכזבו והסתכמו ב-48.05 מיליון יחידות

חברת אפל פרסמה הערב (ג') את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של שנת 2015 ועקפה את תחזיות האנליסטים: החברה רשמה ברבעון הכנסות בסך 51.5 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 51.04 מיליארד דולר. מדובר בעלייה מרשימה של 22% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה, אז הסתכמו הכנסות אפל ב-42.12 מיליארד דולר. 

 

הרווח הנקי עלה ב-30.59% והגיע ל-11.1 מיליארד דולר והרווח למניה הסתכם ב-1.96 דולר, לעומת תחזיות של 1.88 דולר למניה. שולי הרווח עמדו על 39.9% (לעומת38% בשנה שעברה), גבוה יותר מתחזיות האנליסטים שעמדו על 39.3%.

 

הגידול בשולי הרווח אפשר לאפל לנפץ את התחזיות בשורת ההכנסות הרווח חרף העובדה שמכירות האייפון היו נמוכות מתחזיות האנליסטים. אלו הסתכמו ב-48.05 מיליון יחידות, בשעה שתחזיות האנליסטים צפו מכירות של48.5 מיליון יחידות. עם זאת, עדיין מדובר בגידול יפה של 22% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה (הרבעון הנוכחי כולל פחות משבוע של מכירות דגמי האייפון החדשים, שהושקו ב-25 בספטמבר, ולכן הנתונים לא מהווים אינדקציה משמעותית למידת הצלחתם).

 (צילום: EPA) (צילום: EPA)
(צילום: EPA)
 

מכירות האייפד ממשיכות לצנוח וירדו ב-20% ל- 9.88 מיליון יחידות (לעומת תחזיות של 10.2 מיליון). מכירות מחשבי המק, לעומת זאת, משמרות את קצב הגידול המתון והלא אופייני לשוק ה-PC ועולות ב-3% ל-5.71 מיליון יחידות (לעומת תחזיות של 5.6 מיליון).

 

כמו בדו"ח הקודם, אפל לא מפרסמת נתונים נפרדים על מכירות האפל ווטש ואלו נכללות בקטגורייית "מוצרים אחרים", שכוללת גם מכשירי אפל TV, אוזניות ביטס ומוצרים היקפיים. קטגוריה זו רשמה גידול של 61% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה והגיעה להכנסות של 3.05 מיליארד דולר. עם זאת, הגידול לעומת הרבעון הקודם, שהסתיים ביוני 2015, עומד על 15%, נתון שמרמז על כך שייתכן ומכירות האפל ווטש לא צוברות תאוצה יוצאת דופן.

 

ההכנסות בקטגוריית השירותים, שכוללות בין השאר את מכירות האייטיונז והאפסטור, עלו בשיעור לא מרשים יחסית של 10% והסתכמו ב-5.09 מיליארד דולר.

 

סין מובילה את הגידול בהכנסות; קיפאון באירופה

את הגידול בהכנסות אפל הוביל השוק הסיני, שכמעט הכפיל את גודלו וזינק ב-99% להכנסות רבעוניות של 12.52 מיליארד דולר. זאת, על רקע גידול סמלי בלבד בארה"ב (10%, 21.77 מיליארד דולר) וביפן (9%, 3.93 מיליארד דולר) וכמעט קיפאון באירופה (2%, 10.58 מיליארד דולר). מנגד באזור אסיה-פסיפיק, שברבעונים קודמים התאפיין בביצועים חלשים, רשמה החברה גידול של 27% לעומת הרבעון המקביל בשנה שעבר והגיעה להכנסות של 2.7 מיליארד דולר.  

 

"השנה הפיסיקלית 2015 הייתה השנה המוצלחת ביותר בהיסטוריה של אפל, עם גידול של 28% בהכנסות ל-234 מיליארד דולר", אמר מנכ"ל אפל, טים קוק, בהודעה לעיתונות. “ההצלחה המתמשכת הזו היא תוצאה של מחויבות ליצור את מהוצרים הטובים והחדשניים ביותר בעולם, והיא מהווה עדות ליכולות הביצוע האדירות של הצוותים שלנו. אנחנו מגיעים לתקופת החגים עם ליינאפ המוצרים החזק ביותר שאי פעם היה לנו, כולל אייפון 6S ואייפון 6S פלוס, אפל ווטש עם ליינאפ מורחב של מסגרות ורצועות, אייפד פרו חדש ואפל TV חדש".

 

וזה עוד לא הסוף. לרבעון הבא צופה אפל הכנסות של בין 75.5 מיליארד דולר ל-77.5 מיליארד דולר. ברבעון המקביל בשנה שעברה, שהיה הטוב בהיסטוריה של אפל, עמדו הכנסות החברה על 57.6 מיליארד דולר. המשמעות: החברה צופה רבעון מאסיבי שעתיד להיכנס לספרי ההיסטוריה.

 

אפל מציגה: שובו של העיפרון. צפו 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים