מאזדה חוזרת למנוע רוטורי במכונית תצוגה יפהפייה
יצרנית הרכב היפנית מחזירה לחיים את מנוע הוואנקל הייחודי, במכונית תצוגה שתהפוך בשנים הקרובות לדגם סדרתי
מאזדה חשפה בתערוכת טוקיו את ה-RX-ויז'ן (Vision, חזון), מכונית תצוגה מרהיבה שממחישה כיצד תיראה מכונית ספורט עתידית של היצרנית. מדובר ביורשת ל-RX-8 בעלת המנוע הרוטורי (וואנקל), מכונית ספורט ייחודית ששווקה בין 2003 ל-2012. מאזדה היא כיום היצרנית האחרונה שמפתחת את מנוע הלהב הרוטורי, טכנולוגיה שמקורה בפיתוח של המהנדס פיליקס וואנקל, ושמאזדה רכשה בשנת 1961 את הזכויות לה מיצרנית הרכב המנוחה NSU.
מכונית הספורט החדשה, שצפויה לשאת את השם RX-9, תציע מנוע שיכונה "SkyActiv-R", כאשר האות R מציינת כמובן את היותו רוטורי, כפי שבדגמי הבנזין הרגילים לדוגמה נקרא המנוע "SkyActiv-G" (ל-Gasoline, בנזין). מאזדה לא מפרסמת מפרט טכני של המנוע, ומספקת רק במידות החיצוניות של הרכב - אורך של 439 ס"מ, רוחב של 192.5 ס"מ, גובה של 116 ס"מ ובסיס גלגלים של 270 ס"מ.
מידות אלו - כמו גם העיצוב החיצוני - צפויים להיות דומים ברכב הסדרתי, אם כי זה יציע כפי הנראה ארבעה מושבים לעומת שניים בלבד ב-RX-ויז'ן. לרכב התצוגה צמיגים בגודל 245/40-20 מלפנים ו-285/35-20 מאחור.
מנוע הוואנקל של מאזדה הוצע בעבר במבחר מכוניות, בדרך כלל בעלות יומרות ספורטיביות. הראשונה הייתה בשנת 1967 (קוסמו ספורט), ומאזדה אף הגדילה לעשות והתחרתה עם מנוע רוטורי בספורט מוטורי. בשנת 1991 זה השתלם - מאזדה 787B עם מנוע וואנקל חצתה ראשונה את קו הגמר במירוץ ה-24 שעות המפרך של לה-מאן.