חזון עירוני של מרצדס: ויז'ן טוקיו עם הנעה נקייה
מרצדס חשפה בטוקיו רכב תצוגה שמעלה כמה תהיות בנוגע למיצוב וקהל היעד, אבל לכל הפחות מעורר את הדימיון
תכירו את מכונית התצוגה מרצדס ויז'ן טוקיו (Vision, חזון), דגם נוסף בסדרת רכבי התצוגה העתידניים של היצרנית. הפעם, הגרמנים מציינים שמדובר ברכב המיועד לערים הגדולות והצפופות, ולדור המכונה "Z" - ילידי 1995 ואילך.
רכבי תצוגה קודמים של מרצדס: F 015 לקשרי אין מושן | IAA | ויז'ן ג'י-קוד | ויז'ן גראן טוריזמו
ההצהרות הללו מעט תמוהות על פניהן: ראשית, מכיוון שכרכב עירוני שתוכנן לטוקיו, עיר בה שולטות מכוניות מיקרו זעירות, לוויז'ן טוקיו מידות חיצוניות נדיבות במיוחד - אורך של 480 ס"מ (לעומת 340 ס"מ בתקינת הקיי היפנית), רוחב של 210 ס"מ (לעומת 148 ס"מ) וגובה של 160 ס"מ. ושנית, משום שמדובר במיניוואן, קטגוריה שאיבדה את הפופולאריות שהייתה לה בשנות ה-80 וה-90 לטובת רכבי פנאי ומכוניות קופה וסדאן, במיוחד בקרב צעירים.
בכל מקרה, הוויז'ן טוקיו מציעה בהתאם לאופנה הנוכחית, הנעת מימן ויכולת נסיעה אוטונומית. מערכת הכלאיים מבוססת על זו שנחשפה מוקדם יותר ב-F 015 לקשרי אין מושן, ומציעה מנוע חשמלי עם מצברים נטענים משקע (וטווח מרבי של 190 ק"מ), ומנוע מימן שמאפשר טווח של 790 ק"מ נוספים. שני המנועים אינם פולטים זיהום אוויר כלל בזמן הנסיעה.
לרכב חמישה מושבים בסידור ייחודי - מעין כורסא אובלית - והוא מציע שלל חידושים טכנולוגיים בתחום התקשורת הדיגיטלית (כולל הולוגרמות לדוגמה), ובתקשורת בין אדם למכונה. בין היתר, במרצדס מציינים כי המכונית "תלמד" את נוסעיה לפי התכנים שיעבירו דרכה, מה העדפותיהם ואהבותיהם, ותתנהג בהתאם. ובמילים אחרות, הזדמנות מצוינת לספר לכם בזמן הנסיעה על תוכן מותאם אישית.
הוויז'ן טוקיו לא מיועדת גם לביישנים: התאורה החיצונית הייחודית שלה, שמורכבת משלל נורות לד, מופעלת בזמן הפעלת מוזיקה בתוך הרכב. הנורות יוצרות מעין אקולייזר, שמציג את הנעשה בקול בתוך התא בתצוגת אורות ססגונית.
בדומה לדגמי התצוגה הקודמים של מרצדס, הסיכויים לכך שהוויז'ן טוקיו תגיע לפס הייצור קלושים.
תרמה מנוע מימן ויכולת תנועה אוטונומית: מרצדס F 015 לקשרי אין מושן