אור לא תוכל להשתתף בטיול השנתי כמו כולם
כשתלמידי כיתה י"ב התבשרו על הטיול השנתי, נמסר לאור פחטר, תלמידה עם שיתוק מוחין קל, שהיא לא תוכל להשתתף בחלק מהמסלולים. אור לא מוותרת ודורשת ליישם את סיסמת משרד החינוך - "האחר הוא אני"
אור פחטר, תלמידת י"ב ב"אורט גבעתיים", רצתה לצאת יחד עם חבריה לכיתה לטיול השנתי בנגב שיתקיים בעוד שבוע וחצי. לקראת ההכנות, אור התבשרה שלא תוכל להשתתף בכל המסלולים עקב המוגבלות שלה, אך היא לא ויתרה והעלתה לפייסבוק פוסט בו היא שואלת אם כך מעבירים את המסר - "האחר הוא אני":
"אני הולכת ליישם את הסיסמאות של מערכת החינוך, ובניגוד לשנים קודמות, הפעם אני לא מתכוונת לוותר", אומרת פחטר. יש לציין שבעקבות הפוסט, הנהלת בית הספר פנתה אליה והציעה שיהיו שני מסלולים וכל תלמיד יבחר אם הוא מעדיף את המסלול הקל או הקשה יותר וכך היא לא תרגיש בודדה, אך לטענתה מדובר בפתרון לא מספק. "המסר צריך להיות שכולם הולכים ביחד", היא אומרת. "צריך להיות מסלול אחיד לכל התלמידים ושלא תהיה חלוקה בין החלשים לחזקים".
- האם תצאי לטיול בסוף?
"עקב המגבלה שלי, אאלץ לצאת עם מלווה ואני הולכת קצת יותר לאט משאר התלמידים אבל בהחלט עצמאית ומסוגלת להיות חלק מהטיול המלא שיימשך שלושה ימים. כרגע אני פועלת בכל החזיתות כדי לצאת לטיול בו כולם יעשו את אותו המסלול".
ממחוז תל אביב של משרד החינוך נמסר בתגובה: "מבירור הנושא מול מנהל בית הספר עולה כי, היה עליו למצוא את האיזון שבין התאמת הטיול לתלמידה לבין רצונותיהם של יתר התלמידים להשתתף בטיול המשלב הליכה רגלית. אשר על כן, הוצעו לתלמידה מספר הצעות לשילובה בטיול באופן מיטבי.
"בין השאר החליט המנהל לשכור מדריך נוסף ולאפשר מסלול הליכה אלטרנטיבי לכל התלמידים המתקשים בהליכה, וזאת רק לשעות הבוקר של היום הראשון בהן מתקיימת ההליכה במסלול.
"חשוב להבהיר כי, מעבר לאותן שעות שבהן הכתה תתפצל לשני מסלולי הליכה, כל הטיולים והפעילויות החברתיות מותאמות ומשותפות. המחוז והנהלת בית הספר מקווים ומצפים לראות את התלמידה נוטלת חלק בטיול".