כנס התיירות בלונדון: איך מוכרים את ישראל?
מחר יתקיים כנס התיירות WTM בלונדון ועולה השאלה: איך מציגים בימים לא פשוטים אלה את ישראל בעולם כיעד תיירותי? העוסקים בתחום ינסו להשיב על כך. עוד בכנס: יותר מ-5,000 מציגים מ-160 מדינות באחת מחגיגות התיירות הגדולות בעולם
ימים לא פשוטים בכלל עוברים עלינו כאן בארץ, ובכלל זה גם על עולם התיירות הישראלי שסובל מהמצב הביטחוני סבל רב. דווקא עכשיו, מה לעשות, מתקיים בלונדון אחד מכנסי התיירות הגדולים בעולם, WTM לונדון (World Trade Market) ובו כל מדינה מתיימרת להציג עצמה במיטבה כיעד תיירותי אליו ינסו למשוך את באי הכנס - מארגני תיירות ונופש מכל העולם, כמו גם עיתונאים שיכתבו עליהן.
המשימה של המציגים הישראלים בכנס לאור המצב בארץ מאוד לא פשוטה השנה, ובכל זאת ינסו את מזלם ביריד הלונדוני אנשי חברות התעופה הישראליות, מארגני תיירות, בעלי עסקי תיירות שונים ואחרים שישתדלו לשמור על אופטימיות ולהציג את צדדיה החיוביים יותר של ישראל.
אז איך עושים את זה? רגע לפני שהמריא ללונדון, שוחחנו עם מיקי שטרסבורגר, מנכ"ל חברת התעופה סאן דור מבית אל על, שסיפר ל-ynet: "אנחנו רואים השפעה על המצב בעיקר מפחד של מארגנים להתחייב" עוד הוסיף שטרסבורגר כי לאור המצב "מנסים לשדר מצב של רגיעה ולתת תנאים מקלים וככל שנוכל גם גמישות שתאפשר התחייבות להזמין את הטיסות והחלטה לביצוע בטווח יותר קרוב למועד הטיסה מאשר בימים רגילים".
אבל כאמור, ישראל היא רק טיפה בים בכנס התיירות הבריטי. בין המדינות המציגות ב-WTM בולטת במיוחד מקסיקו, נותנת החסות המרכזית לכנס, האי אנטיגואה בקריביים שנמכר כיעד אקזוטי ואטרקטיבי חדש ולמרבה ההפתעה גם ירדן, המציגה את עצמה בכל רחבי לונדון כ"יעד תיירותי מחוץ לעולם", בהתייחס לנופיה המיוחדים של המדינה.