קריסת תיירות לישראל? "רק מכה קלה בכנף"
יריד התיירות מהגדולים בעולם, WTM, נפתח היום (ב') בלונדון בהשתתפות יותר מ-5,000 מציגים מ-186 מדינות. ישראל תציג דוכן משודרג עם כיבוד ירושלמי. מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת: "המסר החשוב ביותר שצריך לשדר הוא שישראל היא אחת המדינות הבטוחות בעולם"
חברות התעופה המובילות בעולם, מלונאים, אנשי תיירות מ-186 מדינות ומאות עיתונאים יתכנסו היום (ב') במרכז הירידים של לונדון עם פתיחת יריד WTM, אחד מהגדולים מסוגו בעולם. בביתן הישראלי שעוצב מחדש יציגו עשרות נציגים בהם סוכני נסיעות, אנשי תעופה, מלונאים ועמותות תיירות שראליות וינסו לשדר עסקים כרגיל.
"מה שקרה לנו בשבועות האחרונים יוכל להיחשב כ'מכה קלה בכנף'" אמר אתמול (א') מנכ"ל לשכת מארגני תיירות נכנסת, יוסי פתאל, ערב פתיחת היריד. "המסר החשוב ביותר שאנחנו צריכים לשגר הוא שמדינת ישראל היא אחת המדינות הבטוחות ביותר בעולם. גם בעת הזו וגם לטווח הארוך. רק אחרי זה צריך לשווק את הערך המוסף של ישראל", הוסיף.
לדברי פתאל, על מדינת ישראל "להביא מחו"ל את כל סוכני הנסיעות בעולם, שמחזיקים בהזמנות ולקוחותיהם מתלבטים, כדי להראות להם עד כמה בטוח בישראל. אנחנו לא מעסיקים נכון לעכשיו את התקשורת העולמית, וראוי שנשדר עסקים כרגיל.
"החדשות העולמיות דוחקות את ישראל אל מחוץ למהדורות, ובתוספת הקמפיינים של משרד התיירות שעולים לאוויר בתזמון מצוין, אפשר להביא לשיפור המצב וחזרה למגמת ההתאוששות והצמיחה כפי שהיה ערב הגל האחרון. אולי נצליח גם במסגרת היריד 'לנטרל' - כמקובל בימים האלה, את המגמה השלילית שעלולה להתפתח".
פתאל מוסיף כי בבדיקות שנעשו עולה שהביטולים לביקורים בישראל עומדים על כ-20-15 אחוזים בלבד, אך בהחלט קיימת דאגה מעצירת הזמנות, מה שעשוי להשפיע על כל עונת החורף.
מעורב ירושלמי
כאמור, הביתן הישראלי בתערוכה שודרג ואחת האטרקציות בו תהיה הדגמת בישול ישראלי על ידי שף המסעדה הירושלמית הידועה "מחניודה", יוסי אלעד.
משרד התיירות הישראלי משתתף ביריד מזה כ-30 שנה. גודלו של הביתן כ-400 מ"ר. הביתן מאגד חברות וגופי תיירות ישראלים, ובסך הכל 20 גורמים מסחריים ו-5 עמותות אזוריות - ירושלים, תל אביב, חיפה, גליל ואילת.
ביריד התיירות בלונדון מבקרים בסך הכל יותר מ-50 אלף אנשי תעשיית תיירות ונעשות בו עסקאות בסכום המוערך ביותר מ-2.5 מיליארד דולר.