ישרדו? ירידה ברייטינג של השקות הריאליטי
"מאסטר שף" צללה, "אקס פקטור" אכזבה: בשנים האחרונות ניכרת מגמת ירידה בנתוני הרייטינג של השקות הריאליטי הגדולות
תוכנית הריאליטי "הישרדות" הושקה אמש (א') עם רייטינג של 31.7 אחוזים, נתון נמוך בהשוואה להשקות תוכניות ריאליטי גדולות בעבר בערוץ 2.
מבדיקה של נתוני השנים האחרונות, מסתמנת מגמה של ירידה בשיעור הצפייה בהשקות תוכניות הריאליטי הגדולות. העונה הראשונה של "אקס פקטור", למשל, שודרה ב-2013 והניבה נתון מצוין של 40 אחוזים. לעומת זאת התוכנית הראשונה בעונה השנייה של הריאליטי המוזיקלית סבלה מירידה, והשיגה רק 29 אחוזים.
הדוגמה המובהקת ביותר לירידה בנתוני הצפייה בהשקות תוכניות הריאליטי היא "מאסטר שף" של קשת. ב-2014 החלה העונה הרביעית של תוכנית הבישול עם נתון מרשים של 37.4 אחוזים, שנה לאחר מכן הנתונים צנחו - ובתוכנית הראשונה (של העונה הרגילה) צפו רק 30.7 אחוזים ממשקי הבית היהודים.
גם "הכוכב הבא" מבית אותה זכיינית סבלה מירידה בתוכניות ההשקה, אם כי תלולה פחות. העונה הראשונה, ששודרה ב-2013, השיגה נתון נאה בתוכנית ההשקה - 32.6 אחוזים, והעונה השנייה נפתחה עם 30.5 אחוזים.
בתוכנית הדגל של קשת, "האח הגדול", הנתונים מובהקים הרבה פחות: עונת ה-VIP, ששודרה בקיץ 2015, הושקה עם נתון מצוין של 39.6, אבל הירידה מורגשת דווקא בין השנים 2013 ל-2014. פתיחת העונה ב-2013 השיגה 43.6 אחוזי צפייה, אל מול פתיחת התוכנית ב-2014 שהשיגה 37.4 אחוזים.
ה"מירוץ למיליון" של רשת מסמנת דווקא גישה הפוכה: את העונה ששודרה ב-2013 פתחה עם 29.6 אוזים, וב-2014, בעונה שכללה כמה משתתפי VIP, השיגה תוכנית הפתיחה נתון טוב מאוד של 38 אחוזים.