בצל הטרור: המכירות בקניונים ירדו ב-13%
על פי נתוני ריס, בספטמבר-אוקטובר נרשמה בקניונים ירידה של 9% במכירות, ובפאוור סנטרים ירידה של 9.5%
למרות האופטימיות בקרב הסוחרים והקניונים שדיווחו בשבוע שעבר על נהירה של לקוחות למרכזי הקניות, לאחר שאירועי הביטחון גרמו לקונים להסתגר בבתים, הסתיים חודש אוקטובר עם ירידה לא קטנה במכירות הממוצעות.
המצב הביטחוני, החורף שבושש לבוא עד השבוע שעבר, וחג סוכות שחל השנה מוקדם יותר משנה שעברה, השפיעו על מכירות חודש אוקטובר, ואלה רשמו ירידה של 13% בממוצע ארצי, ביחס לאוקטובר אשתקד.
נתוני ריס מאששים את ההערכות המוקדמות בנוגע למכירות הנמוכות בחודש זה ומראים כי הפדיונות בקניונים האזוריים ירדו ב-13% באוקטובר 2015 לעומת תקופה מקבילה אשתקד, והפאוור סנטרים רשמו ירידה של 14% בממוצע. נתוני ריס דוגמים נתוני קופות של 2,800 חנויות זהות מתחום האופנה והנעלה, הקוסמטיקה, כלי בית, ספרים, תכשיטים, טקסטיל, הלבשה תחתונה, משקפיים ועוד.
בדיקת נתוני המכירות לחודשים ספטמבר-אוקטובר, בנטרול השפעת מכירות החגים, מגלה כי לארועים הבטחוניים השפעה לא קטנה על הירידה במכירות. בחודשיים אלה רשמו הקניונים ירידה של 9% במכירות משק כללי, ובפאוור סנטרים נרשמה ירידה של 9.5%.
למרות המכירות הנמוכות באוקטובר, בהסתכלות מתחילת השנה עד אוקטובר רשמו תוצאות טובות יותר ביחס לתקופה מקבילה אשתקד, וההסבר לכך הוא מבצע צוק איתן שהשפיע באופן משמעותי יותר על הקניות בשנה שעברה, לעומת ארועי הבטחון באוקטובר השנה.
על פי נתוני ריס, ניתן לראות שמתחילת השנה רשמו המכירות בקניונים עלייה של 2% לעומת תקופה מקבילה ב-2014, והפאוור סנטרים רשמו ירידה של 1% בתקופה המדוברת השנה לעומת שנה שעברה. בסיכום ארצי, נרשמה עלייה של 1.3% במכירות בכלל מרכזי הקניות ורחובות הערים בינואר-אוקטובר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
צפו: השפעת המצב הביטחוני על העסקים בירושלים