שתף קטע נבחר
 

מאזדה MX-5 בגרסאות תצוגה מעוררות חשק

שתי גרסאות תצוגה ל-MX-5 החדשה, עושות חשק לנהוג ביום סתיו קריר: ספידסטר שאינה מצוידת בגג כלל, ספיידר עם גג זמני

מאזדה חשפה שתי גרסאות תצוגה של ה-MX-5, מכונית הספורט הקטנה שהושקה לאחרונה גם בישראל. המכוניות, שנחשפו בתערוכת השיפורים SEMA בלאס וגאס, מציעות שתי פרשנויות שונות לנהיגה עם גג פתוח: האחת לא מצוידת בגג כלל, לשנייה גג מתפרק לשימוש זמני.

 


מאזדה MX-5 ספידסטר (לחצו כאן לתמונות נוספות)

 

בניגוד ל-MX-5 הרגילה לה גג בד מתקפל ידנית, גרסאות התצוגה - שמכונות בשמות הקלאסיים ספידסטר (Speedster) וספיידר (Spyder) - מיועדות למי שנוהג כמעט תמיד עם גג פתוח. תצורות אלו שואבות השראה ממכוניות המירוץ והספורט הקלאסיות, שלעיתים לא הציעו גג כלל.

 


מאזדה MX-5 ספיידר (לחצו כאן לתמונות נוספות)

 

גרסת הספידסטר שוקלת 943 ק"ג בלבד, תודות להסרת הגג לחלוטין והתקנת מושבים מסיבי פחמן (עטופים באלקנטרה). לרכב זה חישוקי "16 עם צמיגי קומהו אקסטה במידה 225/50, כמו גם מתלי קוילאוברים מתכוננים מתוצרת K&W.

 

ה-MX-5 הרגילה:

 

 

הגרסה השנייה, ספיידר, מציעה גג ארעי למקרים בהם הגשם תופס אתכם בנסיעה איטית. הגג, שמתפרק לחלוטין ומותקן ידנית, מיועד לנסיעה במהירויות נמוכות בלבד ולא לשימוש קבוע. גרסה זו שוקלת 1,043 ק"ג ומצוידת בחישוקי "17 עם צמיגי 225/45 מסוג יוקוהמה אדוואן. היא גם מהודרת יותר מהספידסטר הספרטנית, ומצוידת בין היתר במושבים ודיפוני דלתות מצופים בעור. גם כאן יש קוילאוברים מתכווננים, אך ממותג לא ידוע.

 

מאזדה MX-5 סופרלייט, על בסיס הדור הקודם:

 

 

מאזדה ציידה את שתי המכוניות במנוע ה-2.0 ליטר, עם ארבעה צילינדרים ו-160 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית. נתוני ביצועים לא פורסמו, אך הם צפויים להיות מעט טובים מאלו של MX-5 רגילה, תודות לחסכון במשקל. לא שיש כוונה לייצרן, כפי הנראה - בדומה לדגמי תצוגה קודמים של היצרנית דוגמת הסופרלייט המבוססת על הדור הקודם. הרודסטר הקטנה מאיצה בגרסה הסדרתית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות ולמהירות מרבית של 214 קמ"ש. מחירה עומד בישראל על 235 אלף שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מאזדה MX-5 ספידסטר
מאזדה MX-5 ספיידר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים