שתף קטע נבחר

נהג דרס למוות ילדה בת 13 בחיפה

נהג רכב פרטי פגע בנערה בשכונת קריית שמואל בחיפה. היא נמצאה מוטלת על הכביש ללא דופק וללא נשימה. עורך דינו של הדורס: "הנהג סיפר ששלוש נערות התפרצו לכביש, הוא הצליח להימנע מפגיעה בשתיים מהן"

 

זירת התאונה, הערב (צילום: איחוד והצלה "כרמל") (צילום: איחוד והצלה
זירת התאונה, הערב(צילום: איחוד והצלה "כרמל")

טרגדיה בצפון: ילדה בת 13 נהרגה הערב (יום ג') מפגיעת רכב פרטי בשכונת קריית שמואל בחיפה. צוות של מגן דוד אדום שהוזעק לזירת התאונה קבע את מותה של הנערה. הנהג הפוגע, שנסע באאודי, עוכב לחקירה.

 

התאונה התרחשה כמה דקות לפני השעה 19:00 ברחוב התיכון, בכניסה למנהרה שעוברת מתחת לפסי הרכבת ומפרידה בין חיפה לקריית מוצקין. חקירה ראשונית העלתה כי הנערה ושתי חברותיה חצו את הכביש שלא במעבר חצייה. את החקירה מנהלים שוטרי תחנת זבולון ובוחני תנועה. גם קצין הבוחנים מהזרוע המבצעית במחוז חוף יצא לזירה.

הנערה נמצאה ללא רוח חיים (צילום: דוברות מד"א כרמל) (צילום: דוברות מד
הנערה נמצאה ללא רוח חיים(צילום: דוברות מד"א כרמל)

הפרמדיקית נוגה ארז ממד"א מרחב כרמל, שהגיעה למקום, סיפרה כי הנערה נמצאה מוטלת על הכביש ללא רוח חיים. לדבריה, "הנפגעת סבלה מחבלות קשות נמצאה ללא דופק וללא נשימה, ולנו נותר לקבוע את מותה בזירה". גדי כהן, מתנדב של איחוד הצלה שהגיע גם הוא לזירה, סיפר: "הנערה סבלה מפגיעות בכל חלקי גופה".  

 

עו"ד ציון שמעון, שמייצג את הנהג הדורס, סיפר כי מרשו טוען כי שלוש נערות ובכללן ההרוגה התפרצו לכביש. לדבריו, "הוא הצליח להימנע מפגיעה בשתיים מהנערות, אבל למרבה הצער לא הצליח להימנע מהפגיעה בשלישית". הנהג הדורס, בן 31, מתגורר בקריית אתא.

 

מוקדם יותר היום נפצע קשה נהג כבן 50 בשדרות ההסתדרות במפרץ חיפה, לאחר שרכבו פגע במשאית. הוא הועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה מחוסר הכרה. בחקירה התברר כי ככל הנראה גנב את הרכב זמן קצר קודם לכן.

 

עלייה במספר הילדים והנערים ההרוגים 

מתחילת השנה נהרגו בתאונות דרכים 12 ילדים ונערים בגילים 5-14 - פי שלושה מאשר בתקופה המקבילה אשתקד. כך נמסר מעמותת אור ירוק.

 

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "אפשר להציל את חיי הילדים שלנו לו המדינה תבנה פסי האטה בסביבת גני ילדים, בתי ספר, מתנ"סים וגנים ציבוריים, שיאטו וירסנו את כלי הרכב ובמקרה של תאונה יגדילו את הסיכוי של הילד לשרוד. באותם מקומות שהותקנו פסי האטה ניתן להפחית את תאונות הדרכים ב-40%, זה מציל חיים וגם משתלם כלכלית".

 

מחקר דפוסי תנועה של ילדים כהולכי רגל שערכה עמותת בטרם לבטיחות הילד העלה כי אחוז הילדים מכלל הולכי הרגל שנהרגים בישראל ממקם אותנו במקום גרוע במיוחד בין מדינות ה-OECD.

 

לפי מנכ"לית העמותה, אורלי סילבינגר, הסיבות לכך רבות ולמרות שחלקן קשורות

בחקיקה ואכיפה, אחרות מהן קשורות בחינוך ובדוגמה אישית. כך למשל, כ-40% מבני הנוער חוצים אך הכביש באור אדום, יותר מחמישית מהתאונות בהן מעורבים ילדים נגרמות לאחר התפרצות מפתיעה לכביש, ואחד מכל שמונה ילדים חוצה את הכביש כאשר דעתו מוסחת עקב שימוש בטלפון.

 

לפי המחקר שביצע ארגון בטרם, גם להורים יש השפעה שלילית על התנהגות בני נוער בכביש. כך למשל בנושא דוגמה אישית רעה בעת חציית כביש, למשל אי-עצירה לפני חצייה או מעבר הכביש באדום. לפי בטרם, כ-40% מבני הנוער בגילאי 18-14 חוצים כביש באור אדום. נתון מטריד נוסף מתייחס להתפרצות לכביש - כחמישית מהתאונות בקרב ילדים נובעות מכך, לעומת רק 8% בקרב מבוגרים. ואולי חשוב מכל - מסתבר כי שעות השיא בהן נפגעים יותר ממחצית מהילדים הולכי הרגל הן בין 13:00 ל-19:00, כאשר חלק גדול מהם אינו עם ההורים. שעת השיא היא 13:00, כאשר ילדים נמצאים בדרכם חזרה מבית הספר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איחוד והצלה "כרמל"
זירת התאונה
צילום: איחוד והצלה "כרמל"
מומלצים