בעל עסק? כדאי להיערך לסוף שנת המס
כדי לפתוח באופן נקי את השנה הקרובה ולחסוך לא מעט כסף - מומלץ להתחיל להיערך כבר עכשיו לסוף שנת המס. הגדלת המכירות, גביית תשלומים ותיוק מסודר של כל המסמכים - כך תעשו זאת
החגים נגמרו, שעון החורף וימי העבודה המתקצרים נותנים אותותיהם ושנת המס מגיעה לישורת האחרונה שלה. אם אתם בעלי עסק או עצמאיים, לא מומלץ לדחות את מה שממילא תאלצו לעשות לקראת סוף של שנת המס.
כתבות נוספות בערוץ קריירה
על-מנת על מנת להביא לסגירה נכונה ואחראית את השנה החולפת, לפתוח באופן נקי את השנה הבאה ולחסוך לא מעט כסף, מומלץ מאוד להתעורר מוקדם ולבצע מספר פעולות חשובות בניהול הפיננסי של העסק שלכם:
1. מעקב אחר דוח רווח והפסד
רובם המכריע של בעלי העסקים הקטנים מסיקים מסקנות מדו"ח "רווח והפסד" לאחר סיומה של שנת המס, לקראת סיומו של הרבעון הראשון של השנה החדשה. זו ברוב המקרים טעות, המרמזת על התנהלות לא נכונה של בעל העסק.
הסקת מסקנות מדו"ח רווח והפסד צריכה להתבצע לפני פתיחת שנת המס הבאה, על מנת להבין את הכשלים שהיו בשנה החולפת ולדאוג ליישם את המסקנות בצורה מלאה כבר בשנת המס הבאה. אין טעם לגרור טעויות משנת המס הקודמת לרבעון הראשון של שנת המס הבאה. דאגו לניתוח דו"ח הרווח וההפסד לפני פתיחת שנת המס החדשה, גם אם הוא יהיה חסר בחודש –חודשיים. כמו כן, בדקו האם שילמתם מספיק מקדמות על חשבון המס כדי לא לסחוב גירעון תזרימי לשנה הבאה.
2. תיוק מסודר של מסמכים ואסמכתאות
- על מנת שלא יהיו הפתעות, וודאו כי אתם מחזיקים בכל המסמכים והאסמכתאות הרלוונטיות לקראת סגירת שנת המס הנוכחית, כולל הוצאות חודשיות קבועות כגון: הוצאות תקשורת (סלולארי, אינטרנט), ארנונה, מים, חשמל, שכר דירה, אינטרנט, שירותים מקצועיים וכן הלאה.
אם לא תעבירו אסמכתאות של הוצאות שונות, קיים חשש שבחישוב המס שיבוצע עם עריכת הדוח השנתי, המס לתשלום - גם למס הכנסה וגם לביטוח לאומי - יהיה גבוה יותר מהמס שבאמת צריכים לשלם או לחלופין ההחזר שאתם אמורים לקבל יהיה נמוך יותר.
3. פעלו להגדלת המכירות והכנסות לקראת סוף שנה
בעלי עסקים רבים ולקוחותיהם מעדיפים במקרים מסוימים לבצע רכישה של שירות או מוצר לקראת סוף השנה. לרוב הדבר נעשה על-מנת שההוצאה תירשם בשנת המס הנוכחית, או על מנת לנצל את התקציב השנתי, או על מנת להגדיל הוצאות שוטפות ובכך להקטין את הרווח ואת חובות המס. לכן כדאי ומומלץ לבצע קידום מכירות לקראת תום שנת המס – לצאת במבצעים "משכנעים" ובתנאים מיוחדים לקראת סוף שנה בלבד. מקובל לעשות זאת כ-5 שבועות לקראת סוף שנת מס.
4. קבלו את מה שמגיע לכם
הפסיקו להתבייש והתחילו בביצוע פעולות גבייה, כחודשיים לפני סיומה של שנת המס. מי כמוכם, בעלי העסקים, יודע עד כמה מוסר התשלומים של מזמין השירותים הישראלי לוקה בחסר – בכל הזמנות שתהיה לו הוא ינסה להאריך את אשראי התשלומים. לכן, אל תחכו לחודש האחרון ווודאו כי התקבולים בגין השירות שסיפקתם אכן שולמו לכם. במידה ולא, אל תחששו "לנדנד" לאותם לקוחות על מנת שיעבירו את התשלום באותה שנת מס.
5. תכננו את העתיד מחדש, כשכל האופציות על השולחן
ערכו רשימה של כל ספקי ונותני השירותים שלכם, כולל בנקים, אשראי, אשראי ספקים, הלוואות, פרסום, שיווק, שיווק דיגיטלי ועוד וערכו שיחות משא ומתן לקראת השנה החדשה במטרה להביא לשיפור תנאי התשלום והעמלות השונות בשנת המס הבאה. מעבר לזה, בדקו האם המבנה הארגוני וכוח האדם שבעסק שלכם באמת נחוץ לכם במתכונתו הנוכחית, או שמא ישנם תפקידים כפולים ויש לבצע שינויים לקראת שנת המס הבאה, גם אם הם עלולים להיות קשים.בהצלחה.
הכותבת היא שותפה וראש חטיבות המס וה-SMB (עסקים קטנים ובינוניים) בפירמת בייקר טילי ישראל.
מצוקות העסקים הקטנים בישראל: