שתף קטע נבחר

"בחברות סדירות הסיכון לתאונות קטן יותר"

בשבוע האחרון הרגשנו שהשמיים, בעיקר באזור שלנו, היו עמוסים באסונות ובתאונות. התרסקות המטוס הרוסי בסיני שהסתיימה במותם של 224 נוסעים ואנשי צוות , התרסקות מטוס מטען רוסי בדרום סודן עם לפחות 41 הרוגים ומקרים נוספים. הקברניט ד"ר יוסי שוב הגיע לאולפן כדי להסביר מה טייסים אמורים לעשות במצבי חירום ואיך זה משפיע על שמי המזרח התיכון

"לכאורה אין קשר בין אסונות התעופה האחרונים, אבל יש מכנה משותף אחד. ככל שתטוסו בחברות תעופה סדירות יותר עם פרוטוקולים מסודרים של תעופה, משדות תעופה ואל שדות תעופה מסודרים עם סטנדרטים בינלאומיים וסידורי אבטחה בלתי רגילים, ועם טייסים מנוסים - כך ההתמודדות עם מקרים חריגים תהיה טובה יותר". כך אומר הקברניט ד"ר יוסי שוב בראיון לאולפן ynet. צפו בראיון:

הקברניט ד"ר יוסי שוב מדבר על גל כשלי התעופה האחרונים    (צלמים: ניצן דרור ואבי חי)

הקברניט ד"ר יוסי שוב מדבר על גל כשלי התעופה האחרונים    (צלמים: ניצן דרור ואבי חי)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

ד"ר שוב מתייחס גם לתחזוקת המטוסים. "התחזוקה בחברות הסדירות פועלת עם פרוטוקולים מסודרים ביותר. אחת ההשערות במקרה של מטוס מטרוג'ט הרוסי שנפל והתפזר בשטח גדול, היתה שהטייס אמר כי יש תקלה מתגלגלת והוא ממריא ממטוס לא שמיש. זה לא יכול לקרות בחברת תעופה סדירה. אני כקברניט לא אתן לו להגיע לשם".

אזור התרסקות המטוס הרוסי בסיני (צילום: AP) (צילום: AP)
אזור התרסקות המטוס הרוסי בסיני(צילום: AP)
   

המקרים משפיעים על התעופה באזור?

 

"כאן מדובר באחד הלקחים שלמדנו מהתרסקות המטוס המלזי לפני שנה מעל אוקראינה. מיד הוחלט לא לטוס באזורי איום. ואכן, הבריטים והאמריקנים מיד חתכו את הטיסות מעל אזור סיני".

המטוס הירדני שהמריא מדובאי, לאחר נחיתתו בנתב"ג (צילום: דוברות רש"ת) (צילום: דוברות רש
המטוס הירדני שהמריא מדובאי, לאחר נחיתתו בנתב"ג(צילום: דוברות רש"ת)

לשאלה האם הטייסים מורגלים במקרים שכאלה, הזכיר ד"ר שוב מקרה שאירע בניו יורק, בו מטוס נוסעים איבד שני מנועים כתוצאה מלהקת ציפורים שנכנסה לתוכם. "הטייס הנחית את המטוס בשלום. יש מצבי קיצון שאנשים ותיקים יודעים להשתלט ולהנחית מטוס גם אם הוא נפגע".

 

ומה עם מקרי טרור?

 

"אנחנו לומדים על זה יום יום ונבחנים על כך יום יום. אנחנו מתאמנים בסימולטורים שלוש פעמים בשנה, פעם בשמיים ופעמיים על הקרקע, עם מצבים של הפסקות המראה, אובדן מנועים ופיצוצים במערכות. כן, ככל שאתה ותיק יותר אתה לומד יותר, וידע זה כוח".

התרסקות מטוס המטען הרוסי בדרום סודן (צילום: AFP) (צילום: AFP)
התרסקות מטוס המטען הרוסי בדרום סודן(צילום: AFP)

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
הקברניט, ד"ר יוסי שוב, יו"ר האיגוד הארצי לטייסי נתיבי אוויר בישראל
צילום: יח"צ
מומלצים