שתף קטע נבחר
 

יש מקום בחיפה: על רשתות קולינריות שנוסדו בעיר הצפונית

מה משותף לגלידריית לג'נדה, קונדיטורית שמו וקפה ביגה? כולם שמות של בתי אוכל, שהתחילו את דרכם בחיפה, העיר השלישית בגודלה בישראל, והלכו והתפתחו לרשתות אוכל גדולות הפזורות ברחבי הארץ. על אלה ואחרים בכתבה שלפניכם

לאלו מכם שנסיעה לחיפה אינה דבר של מה בכך, אל דאגה - תוכלו ליהנות מבתי הקפה ומהמסעדות המצליחות גם בערים אחרות בארץ: לא מעט עסקי מזון חיפאיים הפכו עם השנים לרשתות, ונציגויות שלהן פזורות בכל הארץ. קבלו את המקומות החיפאיים שהפכו מבתי אוכל מקומיים לרשתות המונות גם עשרות סניפים.

 

גלידריית לג'נדה

גלידריית לג'נדה החלה את דרכה בחיפה לפני 15 שנה כגלידריית פרסקו. מי שעמד מאחורי הקמתה הם אורי פינקלשטיין ודודו מינה, חברי ילדות מנהריה, שביקשו להביא לישראל את בשורת הגלידה האיטלקית בעלת המרקם הקרמי.

 

על מנת להוציא לפועל את תוכניתם, נסע מינה לאיטליה, שם עבר השתלמות ארוכה אצל ספקי חומרי הגלם והציוד ובילה ימים שלמים בגלידריות מקומיות בהן ממשיכים לייצר עד היום ג'לטו בשיטה המסורתית.

 (צילום: גלעד לרום) (צילום: גלעד לרום)
(צילום: גלעד לרום)
 

בשנת 2005 הגלידריה החיפאית עברה תהליך של מיתוג מחדש, שמה הוחלף ללג'נדה ("אגדה" באיטלקית) והחל תהליך של הקמת רשת ופיזור סניפים חדשים ברחבי הארץ.

 

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

כיום מונה הרשת 13 סניפים בפריסה ארצית, ובחודשים הקרובים צפויים להיפתח סניפים ראשונים של הרשת בירושלים ובבאר שבע. בכל אחד מהסניפים מוצעים לא פחות מ-70 טעמים שונים של ג'לטו איטלקי שמיוצרים מדי יום במטבח המקומי, ולאחרונה אף הושקה סדרת טעמי גלידה מלוחים כמו salted caramel salted rich chocolate ו-salted peanut butter.

 

קפה לואיז

הסניף הראשון נפתח בחיפה ב-2007 על ידי ליאורה ברק, דפנה כהן ואוהד כורי, המשמש גם כשף הרשת. שלושתם שוחרי אורח חיים בריא, שהחליטו להביא לישראל את בשורת האוכל הבריא והטעים. 

 (צילום: שרית גופן) (צילום: שרית גופן)
(צילום: שרית גופן)

אודות להצלחה לה זכה הסניף ולאחר קבלת הצעות רבות להתרחבות, קפה לואיז הפך לרשת בפריסה ארצית עם עשרה סניפים פעילים כאשר בחודשיים הקרובים עתיד להיפתח הסניף ה-11ברחובות. בכל סניפי הרשת מוגש מזון בריאותי דל שומן שעשוי מתוצרת אורגנית, ללא חומרים משמרים או מוצרים המכילים שומן טראנס, וממזונות הנחשבים לסופר פוד בעלי ערך תזונתי גבוה. בתפריט ניתן למצוא מנות צמחוניות וטבעוניות, וגם מנות ללא גלוטן.

 (צילום: שרית גופן) (צילום: שרית גופן)
(צילום: שרית גופן)
 

במעדנייה שפועלת בכל אחת מהסניפים, ניתן לרכוש מוצרי private label כמו טחינה אורגנית מלאה, ממרחים, זיתים, חליטות תה (שמיוצרות במיוחד עבור הרשת בשיתוף פעולה עם חוות התבלינים), תערובת קפה, לחמים הנאפים במקום, סוגים מיוחדים של גרנולה, ריבות, דבש, שמן זית, עוגות ועוגיות טריות, גבינות בוטיק ועוד.

 (צילום: דורון גולן) (צילום: דורון גולן)
(צילום: דורון גולן)
    

קפה גרג

את דרכה התחילה הרשת בשנת 1994, כשהיזם יאיר מלכה חבר לגרג - יהודי אמריקאי שפתח כמה שנים קודם לכן חנות לממכר קפה ועוגיות במרכז הכרמל. מה ששימש כאספרסו בר הפך בשנת 2000 לבית קפה, ששם לעצמו מטרה להטמיע בתודעה של הקהל החיפאי מהו קפה איכותי.

 

ב-2007 חברו למלכה שני שותפיו הנוכחיים, ולאחר 15 שנות פעילות שהולידו תשעה סניפים בחיפה, הם החליטו להגיע גם לעיר הגדולה. כאשר המשימה הזו הצליחה, סניפי הרשת החלו לצוץ ברחבי הארץ כמו פטריות אחרי הגשם.

 (צילום: אלעד גוטמן) (צילום: אלעד גוטמן)
(צילום: אלעד גוטמן)

כיום, קפה גרג היא רשת בתי קפה המונה 105 סניפים בבעלותם של יאיר מלכה, גלעד אלמוג וניר אדרי ובשנת 2016 עתידים להיפתח עשרה סניפים נוספים, ויושק תפריט טבעוני מלא שיכלול 22 מנות. לצד הקפה ושלל ארוחות הבוקר שמציע התפריט, ניתן ליהנות במקום גם ממנות שיובאו מהמטבח האיטלקי, האסייתי, האמריקני, הבלקני, השוויצרי, המקסיקני והספרדי.

 (צילום: אלעד גוטמן) (צילום: אלעד גוטמן)
(צילום: אלעד גוטמן)
  

בנוסף לכך, הרשת מביאה חדשנות טכנולוגיות עם ה-iPed-eMenu שעושה מהפכה בחוויית ההזמנה של הלקוח. כך למשל, בנגיעה קלה במסך ניתן לשנות את שפת התפריט לכל שפה בה בוחר הסועד, לקטלג את התפריט על פי הטעמים והעדפות האישיות וגם ליהנות מתצוגת אייקונים המעידים על אופי המנה (פלפל = מנה חריפה, כוכב = מנה מומלצת וכדומה).

 

קפה ביגה

זהו הבייבי הנוסף של יאיר מלכה (אותו אחד מקפה גרג), שהפציע לעולם ב-2013 מתוך שאיפה לספק לישראלים חוויית קפה בסגנון פריזאי ואווירה בסגנון אירופאי קלאסי.

 

כיום, זוהי רשת כשרה של בתי קפה בעלי שם איטלקי (biga = שאור באיטלקית), עיצוב פריזאי ותפריט המבוסס על ערכי הבריאות. הרשת מונה 13 סניפים, שמציעים תפריט ארוחות בוקר הכולל ביצים אורגניות, ריבות ביתיות, ירקות אורגנים, מוצרים ללא גלוטן ומיצים טבעיים של ירקות ופירות שנסחטים במקום.

 (צילום: אלעד גוטמן) (צילום: אלעד גוטמן)
(צילום: אלעד גוטמן)
 

בנוסף לכך, בכל סניף גם נמכרים מוצרי מעדנייה אותם ניתן לקחת הביתה. ביניהם לחמי מחמצת, לחמים מ-100 אחוז חיטה מלאה אורגנית, לחמי שיפון, מוצרי בריאות וקפה במגוון טעמים וגם עוגות, עוגיות ופוקצ'ות המיוצרות בעבודת-יד ונאפות בתנורי אבן במפעל הענק שהוקם במיוחד עבור הרשת.

 

ג'קו מאכלי ים

הסיפור של ג'קו התחיל לפני 45 שנה בסניף הראשון שנפתח בשוק הטורקי של חיפה, על ידי ג'קו ואשתו. בהמשך, המסעדה הפכה לרשת שמונה שלושה סניפים שנוהלו על ידי בנו של ג'קו, אפי אללוף.

 

כיום, הרשת עוברת תהליך הקמה מחודש ומנוהלת על ידי אללוף. הסניף בחיפה נשאר כפי שהיה, במיקום המקורי ועם התפריט הקלאסי, ובסניפים החדשים מוצעים חידושים כמו קינוחים תוצרת בית ומנות צמחוניות וטבעוניות. בסניף האחרון שנפתח ברמת השרון מציעים מדי יום שבת גם ארוחות בוקר עם בופה בסגנון ספרדי.

 (צילום: אפיק גבאי) (צילום: אפיק גבאי)
(צילום: אפיק גבאי)
 

קונדיטוריית שמו

הסניף הראשון של קונדטוריית שמו נפתח בחיפה ב-1992 דווקא על ידי ההורים, רותי ואיציק שמו. הבנים, שהתמכרו לריחות האפייה, הצטרפו להורים לאחר שסיימו את לימודיהם המקצועיים ולקחו את החזון המשפחתי צעד אחד קדימה, כאשר מיקי היה אחראי על הצד הקולינרי, עופר על הניהול ויוחאי על תחום השיווק.

 (צילום: דניאל לילה) (צילום: דניאל לילה)
(צילום: דניאל לילה)
 

כיום, זוהי רשת קונדיטוריות המונה שבעה סניפים שמנוהלים על ידי שלושת האחים למשפחת שמו; עופר, יוחאי ומיקי. כל אחד מהאחים מתמחה בתחום אחר בניהול העסק המשפחתי, כשעל האפייה ופיתוח קולקציית המוצרים אחראי, כמובן, מיקי. לצד מוצרי הקונדיטוריה המגוונים שהוא פיתח, ניתן לקנות ברשת גם את העוגות והעוגיות המפורסמות של אמא וכמו כן, גם קינוחים בהזמנה אישית.

  

פרנג'ליקו

הסניף הראשון של הרשת נפתח בחיפה בנובמבר 2000, ונחשב לחלוץ קולינרי בתחומו בשל העובדה שהיה הסושי בר הראשון בעיר.

 

כיום, רשת פרנג’ליקו מונה 15 סניפים, מתוכם 2 כשרים (בנתניה ובירושלים). תפריט הרשת מציע אוכל אסייתי וסושי, וכולל בתוכו כ-80 מנות (!).

 (צילום: גליה אבירם) (צילום: גליה אבירם)
(צילום: גליה אבירם)
 

בשעות הערב מקרינים בסניפי הרשת שידורי ספורט חיים על מסכי ענק, ולכל שולחן מוצמד מחשב אישי בו מוצגים תפריט המסעדה, משחקי טריוויה ואפשרות לתקשר עם הלקוחות היושבים בשולחנות הסמוכים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שרית גופן
גם קפה לואיז נולד בחיפה
צילום: שרית גופן
מומלצים