שתף קטע נבחר
 

בנות המתגייסות לצבא בונות את המדינה

דווקא בתקופה טרופה זו, סבור אני יותר מתמיד כי יוזמתן ואומץ ליבן של הבנות שמתגייסות לצה"ל בימנו הוא המשכה של אותה גאולה ושבזכותן מדינת ישראל נבנית

מערכות רבות ניטשו כחלק מהמלחמה על גיוס בנות דתיות לצה"ל, כאשר לאחרונה שביניהן היינו עדים בשבוע שעבר סביב אמירתו האומללה של הרב אבינר כי בנות המתגייסות לצבא מחריבות את המדינה. שוב ושוב אנו מוצאים עצמנו נאלצים להתמודד עם אמירות מסוג זה, שטוב היה לולא נזרקו לחלל אוויר העולם, אולם משנאמרו מותירות הן אותנו אל מול השאלה מהי הדרך בה יש להגיב לדברים.

 

עוד דעות ב-ynet:

על סימון מוצרים והטלאי הצהוב

לעצור את התיאבון של "האח הגדול"

טורקיה וישראל - מדינות אחיות

נשים חזקות בלי "חזקת הגיל הרך"

שקופים סוג ג'

 

רבים אמרו לי בימים האחרונים כי הדרך היחידה להילחם באמירות היא באמצעות הצהרות נגדיות מפורשות רבנים, אשר יעניקו תגובה תורנית וערכית לדברים. ואכן, מתוך אינסטינקט ראשוני המלווה בכעס גדול לדבריו של הרב אבינר, התחלתי מיד בכתיבת תגובה תורנית נוקבת. אולם כנס צה"ל לבת הדתית בהשתתפות אלפי בנות המגזר הדתי לאומי שבו לקחתי חלק פחות מיממה לאחר מכן, הביא אותי לכדי הבנה כי את התשובה הניצחת והעוצמתית ביותר במערכה זו, ובאלה שתבואנה אחריה, ניתן למצוא בדור המיוחד אשר אנו זוכים לחיות בתקופתו.

 

דור של נשים אשר למרות הקושי שבדבר אינן נרתעות מהדרך המאתגרת של היותן חלוצות בראש המחנה תוך שהן מגינות ברוחן, בראשן ואף בגופן על בטחון המדינה ומאפשרות למיטב הרבנים לשבת, ללמוד תורה, להלך בבטחה בביתם וברחובה של עיר ולהוציא את האמירות שלהם לתקשורת בצורה בלתי אחראית. ההיסטוריה תוכיח האם בנות אלו בונות את המדינה או מחריבות אותה, האם הן יוצרות צבא פרוץ יותר או שלם וקדוש יותר, האם עולמן הדתי מתחזק, גדל ומתעצם או שמא הן יוצאות לתרבות רעה.

 

בינתיים, המציאות לה אני עד מדיי יום חזקה מכל דמיון - מציאות בה הצבא מאפשר למיטב בנותינו לשרת במסגרתו על ידי השתלבות במסלולי המדרשות והמכינות בליווים של מיטב הרבנים כחלק משירות על פי כללי הלכה תוך שהן עוסקות בקודש. מציאות זו מוכיחה שבניגוד לכל אמירה אחרת, הלכה למעשה החברה הדתית וצה"ל כולו יוצאים נשכרים משירותן ושם שמים מתקדש ברבים.

 

מוסרות את נפשן למען כלל ישראל

הן עושות זאת תוך שהן שומרות קלה כחמורה, מחמירות בהלכה, מאתגרות את הרבנים הצבאיים בשאלות מבצעיות של פקוח נפש ציבורי, מתפללות שלוש פעמים ביום, מסיימות מסכתות והחשוב מכל מוסרות את נפשן למען כלל ישראל. הן עושות זאת למרות אמירות כפוית טובה מסוג זה שאמר הרב אבינר, המנוגדות להכרת הטוב הבסיסית הקיימת ביהדות.

 

הן עושות זאת תוך שהן מצטרפות לנשים שהיו אמיצות דיין לקחת אחריות, להוביל ולהיות דומיננטיות בעיצוב פניי היהדות והאומה. נשים אקטיביסטיות ומעיזות דוגמת שרה, רבקה, רחל, דבורה, אסתר - אשר לקחו יוזמה ואני משער שאף הן נאלצו להתמודד עם אמירות קשות כלפיהן וטענות כי פועלן אינו ראוי וכי הן הורסות ומחריבות. נשים שלמרות הכל המשיכו בעקבות האמת הפנימית שלהן, רחשי ליבן ואמונתן הגדולה, שאל מולן שאלה אחת בלבד - מה הקב"ה באמת רוצה שאעשה.

 

חז"ל אומרים על המיילדות במצריים שמרדו בפרעה - "בזכות נשים צדקניות נגאלו ישראל". צדקתן של המיילדות לא הייתה רק בהקפדתן על קלה כחמורה, אלא אף ואלי בעיקר ביוזמה שנקטו ובאחריות שלקחו על עצמן.

 

דווקא בתקופה טרופה זו, סבור אני יותר מתמיד כי יוזמתן ואומץ ליבן של הבנות שמתגייסות לצה"ל בימנו הוא המשכה של אותה גאולה ושבזכותן מדינת ישראל נבנית. הקלף המיוחד של צה"ל ועם ישראל הינו אותן נשים צעירות, אשר בזכות החינוך שקיבלו, הבתים מהם צמחו והערכים עליהם גדלו, משרתות הן את עמן בנחישות, אמונה ומסירות נפש שיביאו לגאולת ישראל.

 

הכותב הוא ראש התוכניות הישראליות במדרשת לינדבאום של רשת אור תורה סטון

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הרב אוהד טהרלב
צילום: אבי רוקח
לוחמות בצה"ל. ארכיון
צילום: אבי רוקח
מומלצים