טויוטה מעדיפה בינה מלאכותית על נהג אנושי
תוכנית הפיתוח היומרנית של טויוטה לבינה מלאכותית - כאמצעי להפחתת מספר תאונות הדרכים - יוצא לדרך בתקציב עתק של מיליארד דולר
טויוטה השיקה את מיזם הבינה המלאכותית - פיתוח מערכות בטיחות חכמות שיאפשרו למכונית להימנע מתאונות דרכים, גם אם הנהג אינו מבחין בסיכון או לא יודע להתמודד איתו. לצורך כך היצרנית תחל לפעול בינואר הקרוב במרכז שיוקם בעמק הסיליקון, ושיקבל תקציב בגובה מיליארד דולר במשך חמש השנים הקרובות - משמעותית יותר מכפי שהוכרז בספטמבר האחרון, אז נחשפו פרטים ראשונים.
צפו - מסיבת העיתונאים המלאה בנושא בינה מלאכותית:
במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינסה טויוטה, הכריזו על הפרויקט ד"ר גיל פראט, שיעמוד בראש הפרויקט, ונשיא טויוטה, אקיו טויודה. לדברי פראט, מטרות הפרויקט הראשונות הן להפחית את הסיכוי שמכונית תהיה מעורבת בתאונת דרכים, שיפור נגישות כלי הרכב גם לבעלי מוגבלות או למי שאינו מצטיין בנהיגה, וסיוע לתנועת אוכלוסיית הקשישים.
ד"ר פראט, שעשה דוקטורט בהנדסת חשמל ומדעי המחשב במוסד האקדמי הנחשב MIT בארה"ב, כיהן בעבר בראש DARPA - הסוכנות האמריקאית למחקר מערכות הגנה מתקדמות. לצידו יכהן מנהל המחקר והפיתוח של טויוטה, קיוטאקה איסה, ותחתיהם יכהנו פרופסורים מאוניברסיטאות סטנפורד ו-MIT, שיערכו מחקר עם הסטודנטים הלומדים בהן. במרכז המחקר בעמק הסיליקון יעבדו 200 מהנדסים וחוקרים.
ספטמבר - ההכרזה הראשונית על הפרויקט:
טויוטה הביעה בעבר הסתייגות מהפקעת סמכויות הנהיגה מנהגים בשר ודם, והכריזה מספר פעמים על-כך שאינה מעוניינת במכוניות אוטונומיות. זאת, בניגוד בולט לרוח הנושבת בתעשיית הרכב. יצרניות רכב וטכנולוגיה שונות, בהן גוגל, מרצדס, פורד וב.מ.וו, כבר הודיעו על תוכניות להשקת מכוניות אוטונומיות או בעלות יכולות חלקיות לנהיגה בלי התערבות נהג.
אלא שהמירוץ של מתחרותיה, כמו גם לחץ מצד רשויות ומדינות לצמצם את מספר ההרוגים בתאונות דרכים, נותן את אותותיו. טויוטה לא הציבה יעד פומבי לתחילת שיווק מערכות שיפותחו על-ידי מרכז המחקר ופיתוח החדש.