שתף קטע נבחר

חגיגה בים: שייט התענוגות של רשות ההגירה

ביזנס או פלז'ר? 8 פקידי רשות ההגירה שנשלחו להחתים דרכונים של נוסעי אוניית פאר לפני הגעתה לארץ, בילו שלושה ימים של כיף על הסיפון - תענוג שלכם היה עולה 2,500$. אחד הנוסעים: "ב-26 באוקטובר שמו לנו חותמת בדרכון ל-29 בחודש". רשות ההגירה: "המטרה היא ייעול השירות והמימון נעשה על ידי סוכני האונייה"

אם להיות פקיד של רשות ההגירה והאוכלוסין נשמע לכם עסק משעמם, ייתכן שטעיתם. שמונה פקידים של הרשות שהוטסו לאיזמיר שבטורקיה כדי לעלות על אוניית פאר שהייתה בדרכה לישראל ולהחתים שם את דרכוני הנוסעים, בילו שלושה ימים על הסיפון, כולל רחצה בבריכה, מופעים, ארוחות במסעדת האוניה וסיורי חוף ברודוס ובלימסול, עד הגעת האוניה לנמל חיפה.

אוניית הפאר של MSC. אירחה את פקידי רשות האוכלוסין ()
אוניית הפאר של MSC. אירחה את פקידי רשות האוכלוסין

בשנים האחרונות נוהגת רשות האוכלוסין וההגירה להטיס את פקידיה לנמלים בהם עוגנות אוניות קרוז גדולות לפני הגעתן לישראל, כדי לערוך שם את בדיקת הדרכונים - בִּמְקוֹם לאחר ההגעה לארץ, וכך לחסוך זמן לנוסעי הקרוזים שמגיעים לארץ לסיורים של יום אחד בלבד.

 

המימון של ההטסה וההפלגה נעשה אמנם על ידי סוכני האוניות ולא על ידי הרשות, אך השאלה הנשאלת היא מדוע צריכה המשימה לכלול גם שלושה ימים של כיף על חשבון זמן עבודתם של הפקידים. אף שאפשר היה להטיס את הפקידים לנמל לימסול בקפריסין (דרך לרנקה), שבו עגנה האוניה בלילה האחרון לפני הגעתה לארץ, הפקידים הוטסו לנמל איזמיר (דרך קפריסין) שלושה ימים מוקדם יותר, ובילו על האוניה עד הגעתה לארץ.

חוגגים על הסיפון ()
חוגגים על הסיפון

כמה מהנוסעים שהיו באוניה "אופרה" של חברת MSC, סיפרו כי יצאו להפלגת פאר שעלותה כ-2,500$ לנוסע. "ב-26 באוקטובר, בעת שהאוניה עגנה באיזמיר, הודיעו ברמקולים שהנוסעים מתבקשים להגיע לאולם התיאטרון כדי לעבור תהליכי רישום כניסה לישראל על ידי צוות של משרד הפנים הישראלי", סיפר אחד הנוסעים. "ב-26 באוקטובר החתימו לנו את הדרכון בחותמת של 29 באוקטובר, היום בו היינו אמורים להגיע לישראל. זאת, כאשר ב-27 באוקטובר עוד ירדנו לחוף ברודוס, ולמחרת ירדנו לסיור חוף בלימסול. נראה לי לא הגיוני שמחתימים דרכון שלושה ימים 'קדימה' כשיש עוד ירידות לחוף".

 

חזרו עם שקיות

לדברי הנוסעים, פקידי ההגירה בילו בבריכה, נהנו משלל הופעות אמנותיות, אכלו במסעדת האוניה ולא בחדר האוכל, היכן שרוב הנוסעים אוכלים, ירדו לסיורי חוף ברודוס, ובעת העגינה בלימסול נראו חוזרים ברכב עם עשרות שקיות קניות.

עובדי רשות ההגירה עם שקיות הקניות ()
עובדי רשות ההגירה עם שקיות הקניות

אחד הנוסעים אף סיפר: "האחראי עליהם דיבר אל הנוסעים בקוצר רוח, מה שגרם לאחת התיירות לומר לו שהוא חצוף. נוסעת אחרת, ישראלית, שאלה בתרעומת את אחת הפקידות מה היה כל כך דחוף להטיס צוות מישראל בשתי טיסות כדי לעבור הליכי רישום בלב ים, וזכתה לתגובה מהפקידה: 'כשאתה מבלה בקרוז בישראל נהרגים אנשים'".

עובדי רשות ההגירה קונים וחוגגים ()
עובדי רשות ההגירה קונים וחוגגים

סוכן ישראלי של אחת מחברות הספנות הזרות אישר כי הסוכנים של האוניות הם אכן אלה שמשלמים את הטסתם של פקידי רשות ההגירה לחו"ל, והם אכן מתארחים בחינם על חשבון האוניה. "מדובר באוניות גדולות עם יותר מאלף נוסעים שמגיעות לישראל לביקור בן יום או יומיים, והמטרה היא לחסוך זמן לנוסעים בישראל. יש פה שיקול של כדאיות לכל הצדדים, ואנחנו שמחים על הקשר הזה עם רשות ההגירה".

 

מהרשות להגירה ואוכלוסין נמסר בתגובה: "נוסעי הקרוזים מגיעים לביקורים חד-יומיים בארץ, ומטרת הליך הביקורת הנעשה בקרוז עצמו היא ייעול התהליך ושיפור השירות לנוסעים. ההליך הוסדר על ידי נציבות שירות המדינה ומשרד האוצר. התשלום עבור הטיסות והשהייה ממומן על ידי סוכן הנסיעות. לעניין התנהלות הצוות, הסוגייה תיבדק לגופו של עניין".

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים