היכונו לבלגן בז'בוטינסקי: תחנת ביאליק יוצאת לדרך
אחד מצירי התנועה הראשיים של גוש-דן יהפוך לעמוס עוד יותר מיום חמישי הקרוב, עם תחילת העבודות להקמת תחנת ביאליק של הרכבת הקלה. כל הפרטים - והשינויים
חברת נת"ע מודיעה על תחילת העבודות להקמת תחנת ביאליק התת-קרקעית של הרכבת הקלה ברחוב ז'בוטינסקי ברמת-גן, ובמקום צפויים החל ביום חמישי הקרוב (19.11) עומסי תנועה חריגים. הציר, שמחבר את תל-אביב, רמת-גן ופתח-תקווה מכיוון כביש 4, ממילא הוא אחד העמוסים ביותר בגוש-דן. הוא יעבור מספר חסימות זמניות וקבועות ובסביבתו יחולו שינויים בהסדרי התנועה.
הסדרי התנועה החדשים (לחצו להגדלה)
בנוסף לעבודות ההכנה שהתבצעו בציר בחודשים האחרונים, נת"ע תסגור ביום חמישי לתנועה את הקטע בין המבדיל לביאליק ממזרח למערב, למעט תחבורה ציבורית. הקטע יהיה סגור משעה 20:00 בערב ועד ל-06:00 בבוקר למחרת - אז יחולו במקום הסדרי תנועה חדשים.
מהשעה 00:30 בלילה שבין חמישי לשישי, קטע הכביש בין המבדיל לביאליק ממערב למזרח, ייחסם אף הוא לתנועה עד 06:00 ביום שישי. בין 20:00 ל-00:30 בחמישי התנועה לכיוון מזרח תתאפשר במתכונת של שני נתיבים לכלל הנוסעים ואחד לתחבורה ציבורית.
מיום שישי ב-06:00 בבוקר, בכביש ז'בוטינסקי יצומצמו מספר הנתיבים בין הרצל לביאליק, בשני הכיוונים. בנוסף הפנייה שמאלה מז'בוטינסקי (לבאים מכיוון מערב) לרחוב התקווה תיסגר. הכניסה לרחוב הילד תיסגר למשך שנה, והגישה אליו תתאפשר מרחוב ד"ר כהן.
לדברי שר התחבורה, ישראל כץ, "העבודות להקמת תחנת ביאליק יוצאות גם הן לדרך, ומצטרפות לששת מוקדי העבודות בגוש-דן. אנו ממשיכים לנקוט בכל האמצעים כדי להקל על הציבור ועל מנת להמשיך ולאפשר את זרימת התחבורה הציבורית באזור".
כץ מבטיח כי "עד שנת 2021 תקום כאן רכבת קלה-תחתית, אשר תסיע 70 מיליון איש בשנה הראשונה ותצרף את גוש-דן לעולם המודרני והמתקדם מבחינה תחבורתית".