שתף קטע נבחר

 

נכנסו בלי ביקורת דרכונים: 'אתם עדיין בחו"ל'

עדי פן הגיע לחדש דרכון במשרד הפנים ונתקל בחומה קפקאית. "אתה לא בארץ", הסביר לו הפקיד. בירור העלה שנפילת המערכת בנתב"ג ל-3 שעות באוגוסט "השאירה" את הנוסעים החוזרים בחו"ל. החשש: ביטוח לאומי סבור שהם לא חזרו לארץ

 

התורים בביקורת הגבולות ב-14 באוגוסט    (צילום: רשות שדות התעופה)

התורים בביקורת הגבולות ב-14 באוגוסט    (צילום: רשות שדות התעופה)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

בדקתם שחזרתם לארץ? למשך שלוש שעות ב-14 באוגוסט קרסה מערכת המחשבים של רשות האוכלוסין וההגירה, ולכן לא עודכנה חזרתם של אלפי נוסעים שהגיעו מחו"ל באותו פרק זמן. מבחינת הרשויות בישראל, מי מאותם אלפים שלא הסדירו מאז את העניין, לא נחשב שחזר לארץ ואינו יכול לקבל שירותים מסוימים מהמדינה. אחד מאותם נוסעים הוא עדי פן (45) מאור יהודה, שחווה שיחה קפקאית כשהגיע בשבוע שעבר לחדש את דרכונו במשרד הפנים ברמת גן. "יצאת לחו"ל ולא חזרת, רשום לי פה שאתה בכלל לא בארץ", אמר לו הפקיד.

 

התקלה במערכת המחשבים אירעה בשיא עונת התיירות, ועובדי ביקורת הגבולות עברו לעבודה ידנית, שככל הנראה לא הוזנה מאז למחשבים. סטטוס של אזרח שנמצא בחו"ל מונע ממנו שירותים כגון חידוש תעודות וכן משפיע על רישומים בביטוח הלאומי.

 

ברשות ההגירה והאוכלוסין אמרו היום (ב') שבימים שלאחר התקלה נמסר לנוסעים כי עליהם לפנות ללשכת רשות האוכלוסין ולעדכן את כניסתם.

 

"מבחינתנו עברנו תהליך תקין לחלוטין של ביקורת גבולות", מספר פן. "ישבתי מול הפקיד במשרד הפנים שטען שאני לא בארץ ואמרתי לו שאני יושב פה מולו. אבל הוא בשלו. 'יצאת לחו"ל ולא חזרת'. באותו רגע נפל האסימון וסיפרתי לו על הבלגן בנתב"ג, והוא אמר לי, 'אתה מ-14 באוגוסט'. הייתי צריך למלא הצהרה שאני נמצא בארץ. לגבי בני המשפחה אמרו לי להביא את כרטיסי הטיסה שלהם, שזה מצחיק כי כרטיס טיסה לא באמת מעיד על כך שאדם נחת בארץ".

 

פן משועשע קצת פחות מהעובדה שביטוח לאומי עלול לא להכיר בכך שהוא בארץ: "יש סיכוי שאנשים גם עוד שנה לא יגלו את זה כי בשדה עצמו אף אחד לא הודיע את זה. אף אחד לא אמר לנו שלא רשמו אותנו. לדעתי יש בארץ כיום מאות אנשים שלא מודעים לכך שהם רשומים כנמצאים בחו"ל".  חשש נוסף הוא מחדירת גורמים עוינים לישראל, עקב העובדה שלא הייתה באותה עת ביקורת דרכונים.

 

מרשות אוכלוסין וההגירה נמסר: "ביום התקלה בביקורת הגבולות המתינו נוסעים רבים באולם הנכנסים ועבודת הביקורת עברה לעבודה ידנית. במטרה להקל על ציבור הנוסעים הוחלט לאפשר לאזרחים ישראלים כניסה על פי זיהוי בלבד. כפי שנמסר לכלי התקשורת בימים שלאחר התקלה, נוסע אשר לא נרשמה כניסתו בזמן אמת, נדרש לפנות ללשכת רשות האוכלוסין ולעדכן את כניסתו. עליו לגשת ללשכה ולהצטייד בדרכון ובכרטיס הטיסה או אישור חברת התעופה המעידים על מועדי הנסיעה המקוריים".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עומסים בנתב"ג בקיץ האחרון
מומלצים