שתף קטע נבחר
 

יותר נוסעים ופחות כסף על דלק: זינוק חד ברווחי אל על

הרווח הנקי של חברת התעופה קפץ ברבעון השלישי ל-93 מיליון דולר, מול 10 מיליון דולר ברבעון המקביל. מחיר הדלק הסילוני לחברה ירד ב-36%, ההכנסות טיפסו ב-8% ל-647 מיליון דולר

אל על סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 647.3 מיליון דולר, מול 601.2 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה - עלייה של 7.7%. 

 

החברה נהנתה מירידה של 12% בהוצאות ההפעלה, בין היתר בזכות הירידה במחירי הדלק הסילוני. בסך הכול עמדו הוצאות ההפעלה על 438 מיליון דולר, מול 498 מיליון דולר ברבעון המקביל. כמו כן, מול יציבות בהוצאות השיווק והמכירה, סביב 53 מיליון דולר, הוצאות ההנהלה וכלליות צומצמו ב-11% ל-23 מיליון דולר - מול 26 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 

הנתונים האמורים סייעו להקפיץ את שורת הרווח התפעולי הרבעוני ל-138 מיליון דולר, מול 23.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי מההכנסות טיפס ל-20.5%, מול 4% ברבעון המקביל. ה-EBITDA הסתכם בכ-172.9 מיליון דולר, לעומת כ-60.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

דוד מימון מנכ"ל אל על (צילום: סיון פרג') (צילום: סיון פרג')
דוד מימון מנכ"ל אל על(צילום: סיון פרג')
 

הוצאות המימון ברבעון השלישי הסתכמו בכ-6.8 מיליון דולר, מול הוצאות מימון של 10 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

 

בשורה התחתונה רשמה אל על רווח נקי של 92.9 מיליון דולר, זינוק משמעותי בהשוואה לרבעון המקביל, שבו נרשם לאל על רווח של 10.1 מיליון דולר.

 

בתקופת הדו"ח ירד המחיר הממוצע של הדקל הסילוני לחברה, לפני פעולות הגידור, בכ-44% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. המחיר האפקטיבי הממוצע של הדלק הסילוני לאחר משקף ירידה של 36% ביחס לרבעון המקביל. הוצאות הדלק של אל על עמדו על 21% מהמחזור, מול 34% מהמחזור ברבעון המקביל.

 

לנוכח הירידה החדה בתנועת הטיסות לישראל ברבעון השלישי של 2014, על רקע מבצע צוק איתן, אל על נהנתה ברבעון השלישי של 2015 מעלייה ניכרת במספר הטסים. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ברבעון השלישי לשנת 2015 נרשמו כ-2.2 מיליון יציאות של ישראלים בדרך האוויר, עלייה של כ-28% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

 

כמו כן, בתקופה המדווחת נרשמו כ-637 אלפי כניסות של תיירים (לא כולל ביקורי יום) בדרך האוויר, עלייה של כ-36% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נתונים אלה תרמו להעלאת שיעור התפוסה במטוסי אל על ברבעון לכ-86.3% לעומת 82.1% ברבעון המקביל אשתקד. 

 

בשורה מצבת כוח העובדים אין בשורה. על פי הדו"ח מצבת כוח האדם גדלה ואף שכרם גדל. למרות זאת, הוצאות השכר ברבעון המדווח, קטנו בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד כתוצאה מהתחזקות הדולר ביחס לשקל ובשל צמצום בהפסדים בגין עסקאות גידור שערי חליפין.

 

"התחדשות ויישום אסטרטגיה ארוכת טווח"

מנכ"ל אל על, דוד מימון, מסר: "אנו נמצאים בעיצומה של תנופת התחדשות ויישום האסטרטגיה ארוכת הטווח של החברה. לפני כשבועיים חתמנו על הסכם הרכישה עם חברת בואינג, בסך מוערך של כ-1.25 מיליארד דולר, ואנו ממשיכים בפעולות במסגרת תכנית ההצטיידות לטווח ארוך שהינה הגדולה ביותר בתולדות אל על.

 

"מספר חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על המשיך לצמוח והגיע למעל 1.6 מיליון חברים, במיוחד מאז השקת כרטיסי האשראי FLYCARD ו-FLYCARD premium, אליהם הצטרפו יותר מ- 115 אלף לקוחות בתוך כשנה.

 

"ההון העצמי של החברה צמח לרמה של 197 מיליון דולר - עליה של כ- 77% לעומת הון עצמי בסך של 111 מיליון דולר בסוף שנת 2014.

 

"אני משוכנע כי אל על תמשיך להעניק ללקוחותיה שירות איכותי, נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית ומטוסים מתקדמים ותמשיך להתמודד בהצלחה עם תנאי השוק ועם התחרות.

 

"בהזדמנות זו ברצוני להודות ולהביע את הערכתי הרבה לעובדי אל על בקרקע ובאוויר, בארץ ובעולם שפועלים בנחישות, ובמסירות ובזכותם אנו מתמודדים בהצלחה עם האתגרים העומדים בפנינו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים