שבוע לכניסת "מונארך": כל מה שצריך לדעת על חברת הלואוקוסט החדשה בארץ
חברת התעופה הבריטית שחוזרת לארץ אחרי היעדרות של כעשור תבצע שלוש טיסות שבועיות לנתב"ג וטיסה נוספת לאילת. כמה יעלה, איך מפרסמים את ישראל בממלכה ולמה צוירו על המטוסים שפם? כל הפרטים לפניכם וגם מהדורה מיוחדת של "קונקשן"
מחירי הטיסות ללונדון ירדו בעקביות בשנים האחרונות, כתוצאה מהתחרות על הקו לתל-אביב ומדיניות השמיים הפתוחים. כעת הם צפויים לצנוח עוד יותר עם כניסתה של חברת "מונארך" שתחנוך בחמישי הבא את קו הטיסות שלה מלונדון לתל-אביב ולאילת, במהלך שאפתני שצפוי להוריד את מחירי הטיסות בקו ולהגדיל את מספר התיירים המגיעים לישראל.
החברה תטוס מתל-אביב ללונדון שלוש פעמים בשבוע - בימים ראשון, שני וחמישי. בימי חמישי תטוס החברה משדה התעופה עובדה ללונדון. מחירי הטיסות של "מונארך" מתל-אביב ללונדון צפויים להיות נמוכים משמעותית מחברות התעופה המתחרות: טיסה מתל-אביב ללונדון תעלה 50 ליש"ט ומעלה, ומחיר הטיסה חזור הוא 90 ליש"ט ומעלה. בתרגום לעברית, הטיסה הזולה ביותר ללונדון צפויה לעלות 850 ש"ח בלבד. המחירים כוללים העלאת מזוודה אחת ככבודת יד למטוס - מסירת מזוודה נוספת תיעשה בתשלום נוסף. הטיסות ייצאו במטוסי איירבוס 320 עם 174 מושבים במרווחים שונים. נמל התעופה ממנו יצאו הטיסות בלונדון הוא לוטון.
"מונארך" הפעילה בעבר טיסות צ'ארטר לישראל, אך הפסיקה לפעול בקו לפני למעלה מעשור. החברה מציינת כבר את העשור החמישי לפעילותה, ועם השנים הפכה לחברה תעופה שאינה מבצעת עוד טיסות צ'ארטר. בבריטניה נחשבת החברה למובילה בקווים ליעדי נופש חמים, כדוגמת האיים הקנריים וחצי האי סיני.
בהשקת הקו לישראל שנערכה בלונדון לפני ימים אחדים, הדגישו בכירי "מונארך" את אילת כיעד תיירותי חשוב. בפרסומים השונים של החברה בלונדון מוגדרת אילת כ"עיר השמש הנצחית, בה מובטחת שמש מדי יום במשך תשע שעות לפחות".
הטיסות לאילת הן גם פועל יוצא של מאמצי משרד התיירות הישראלי, לעודד תיירות מאירופה לעיר הדרומית. בעקבות האירועים האחרונים במצרים, תיירים בריטים רבים מבטלים את חופשת החגים הנוצריים במדינה. השקת הטיסות של "מונארך" לישראל עשויה לסייע לאילת לזכות בנתח מכובד של אותם תיירים, המבקשים לברוח מהקור האירופי לטובת חופשת בטן-גב ביעד חדש במזרח התיכון. במאבק על כיסו של התייר הבריטי תצטרך אילת לגבור על ירדן, שהשיקה לא מכבר קמפיין שיווק אגרסיבי במיוחד ברחבי אירופה.
כניסת "מונארך" לשוק הישראלי מסמנת תחרות קשה מאוד לחברת הלואו קוסט "איזיג'ט", שהציעה עד כה את המחירים הנמוכים ביותר בקו תל-אביב-לונדון. המחירים של "מונארך" צפויים להיות זולים אפילו מאלה. חברה אחרת שוודאי לא מרוצה מהכניסה של "מונארך" היא חברת הלואוקוסט הגדולה באירופה "ריינאייר", שהחלה לפעול בקו לעובדה משלושה נמלי תעופה במזרח אירופה, אולם טרם השיקה קו טיסות לתל-אביב בשל מה שהגדירה כ"אי כדאיות כלכלית" וחוסר יכולת לעמוד בתנאים שהוצבו בנתב"ג.