שתף קטע נבחר

 
צילום: ירון ברנר

חפירות הקלה מגיעות לקריה: מפת החסימות

הפקק הגדול הבא: מחרתיים יחלו העבודות על הקמת תחנת הרכבת הקלה התת-קרקעית "שאול המלך" בת"א. נתיבים יצומצמו, העומסים יתגברו: "סבל שהולך להימשך הרבה שנים". בפנים: מפת הסדרי התנועה החדשים

אחד האזורים העמוסים ביותר בארץ רק יהפוך לעוד יותר פקוק: ביום חמישי בשעה 22:00 יחלו עבודות על הקמת תחנת הרכבת הקלה התת-קרקעית "שאול המלך" בתל אביב שתמוקם על ציר בגין, בין שדרות שאול המלך ועד לרחוב מוזס. כתוצאה מכך יצומצמו נתיבי תחבורה סמוך לבסיס הקריה ולמגדלי עזריאלי. זה קורה שבועות ספורים לאחר תחילת העבודות על תחנת הרכבת הקלה ביאליק, שהפכו את ציר ז'בוטינסקי לפקק אחד גדול. 

 

הרכבת הקלה בגוש דן - כל הפרטים

 

מפת הסדרי התנועה החדשים (צילום: באדיבות חברת נת"ע) (צילום: באדיבות חברת נת
מפת הסדרי התנועה החדשים(צילום: באדיבות חברת נת"ע)
 (צילום: באדיבות חברת נת"ע) (צילום: באדיבות חברת נת
(צילום: באדיבות חברת נת"ע)

 

השינויים בהסדרי התנועה בתל אביב כוללים צמצום נתיב לכל כיוון על ציר בגין במקטע שבין צומת בגין/שאול המלך לבין בגין/נח מוזס. כמו כן, תיפתח פנייה חדשה מדרך בגין לדרך נמיר, אך הפנייה שמאלה מדרך בגין לרחוב מוזס תבוטל.

 

בחברת נת"ע, האחראית על עבודות הרכבת הקלה, טוענים כי ביטול הפנייה שמאלה נועד להקל על זרימת התנועה לנוסעים על דרך בגין בשני הכיוונים באזור זה לאורך תקופת העבודות. בליל חמישי, החל משעה 22:00, תיחסם התנועה לתנועת כלי רכב פרטיים בלבד על דרך בגין לשני הכיוונים בין צומת קפלן לצומת נמיר/שאול המלך. במהלך הלילה יבוצעו העבודות ובשעה 6 בבוקר הכביש ייפתח עם הסדרי התנועה החדשים.

 

תקועים בפקק בז'בוטינסקי בגלל העבודות    (צילום: עידו ארז)

תקועים בפקק בז'בוטינסקי בגלל העבודות    (צילום: עידו ארז)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

צומת עזריאלי. אזור עמוס כבר עכשיו (צילום: גיא כצנלסון) (צילום: גיא כצנלסון)
צומת עזריאלי. אזור עמוס כבר עכשיו(צילום: גיא כצנלסון)
 

שנים של פקקים (צילום: אסף מגל) (צילום: אסף מגל)
שנים של פקקים(צילום: אסף מגל)

נוסעים רבים חוששים מעומסי התנועה הצפויים. נטע, תושבת רמת גן שמשתמשת בתחבורה ציבורית, נוסעת כל יום לתל אביב ומרגישה את הפקקים כבר עכשיו. "השבועות האחרונים מאוד פקוקים במיוחד באזור עזריאלי", סיפרה, "יש שם שילוב של כלי רכב פרטיים וגם תחבורה ציבורית. כרגע אין עדיפות לתחבורה ציבורית, יש כביכול נתיבים שמיועדים לכך, אבל מכוניות נוסעות חופשי וזה מאריך את זמן הנסיעה. עכשיו עם צמצום הנתיבים זה הולך להיות מאוד בעייתי. כל המהלך הזה מצריך לצאת יותר מוקדם. אותי אישית זה מאוד מתסכל. זה סבל וזה הולך להימשך הרבה שנים".

 

מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און אמר כי העבודות מתבצעות על פי התכנון. "אנחנו ממשיכים לעמוד בלוחות הזמנים שהצבנו לעצמנו עד כה במטרה להביא להקדמת מועד הפעלת הקו האדום", אמר. "בניית פירי השילוח למכונות ה-TBM הסתיימו ובשבועות הקרובים יחלו העבודות המקדימות לביצוע המקטע המזרחי של הקו האדום. בשבוע הבא נהיה במצב שבו תבוצענה העבודות על כל התחנות התת-קרקעיות של המקטע המערבי ובמקביל ממשיכים בביצוע בניית פורטל הדיפו, פורטל שנקר והדיפו בפתח תקווה".

 

הכירו את ה-TBM. כך עובדת מכונת החפירה    (קריינות: דניאל אלפנביין)

הכירו את ה-TBM. כך עובדת מכונת החפירה    (קריינות: דניאל אלפנביין)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

הקו הירוק - שלב נוסף בדרך לביצוע

בתוך כך, הודיעה היום נת"ע כי קבוצת דניה סיבוס ו-China Civil הן שזכו במכרז לבניית התחנות התת-קרקעיות וכריית המנהרות במקטע המזרחי של הרכבת הקלה בגוש דן. המקטע המזרחי כולל בניית שלוש תחנות תת קרקעיות (אהרונוביץ, בן גוריון ואם המושבות), שתי מנהרות מקבילות באורך של 3.5 ק"מ כל אחת (כרייה באמצעות TBM), מפורטל הדיפו ועד תחנת בן גוריון ומפורטל שנקר ועד לשני מעברים מקשרים מערבית לצומת גהה ומנהרה מקשרת נוספת באורך של כ-370 מטר מפורטל שנקר עד תחנת אם המושבות (בשיטת NATM).

 

כמו כן, הוועדה הארצית לתכנון ובנייה אישרה להפקיד את תוכנית "הקו הירוק" והחשוב של הרכבת הקלה, הצפוי לחבר בין הרצליה בצפון לחולון בדרום דרך מרכז תל אביב. תוואי הקו הירוק מתחיל בהרצליה בצפון, ומגיע עד לחולון וראשון-לציון בדרום. בדרך - שאורכה 17 ק"מ - הקו יעבור בין היתר בתחנת לוינסקי ברחוב הר ציון בתל-אביב, משם ימשיך דרומה לחולון. שם, ברחוב סוקולוב, יתפצל לשני תתי-קווים: האחד ינוע מערבה לתוך חולון, השני דרומה דרך חולון ועד לשדרות משה דיין בראשון-לציון - שם יתחבר עם הקו האדום (עליו עובדת כיום חברת נת"ע) והקו החום העתידי.

 

התוכנית, שמכונה תת"ל 71 א', אושרה והופקדה לטובת הגשת הערות של הוועדות המחוזיות והתנגדויות הציבור למשך 60 יום.

 

לפני שבועיים אחרי החלו עבודות הרכבת הקלה בתחנת ביאליק ברמת גן, עבודות שהותירו נתיב אחד בלבד לתחבורה פרטית והגבירו משמעותית את עמוסי התנועה באזור.

 

גיל יעקב, מנכ"ל "15 דקות", ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל, אמר כי "הדרך המרכזית לקצר את זמני הנסיעה בתקופת העבודות על הרכבת הקלה היא להוסיף נתיבים לתחבורה ציבורית עם אכיפה שיאפשרו לאוטובוסים לעקוף את הפקקים. אם הזלזול של ראשי הערים בצרכי הציבור יימשך בנושא נתיבי התחבורה הציבורית , יהיה על שר התחבורה ישראל כץ להתערב במצב ולהפקיע מהם את הסמכות לסמן נתיבי תחבורה ציבורית".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אורטל חיימוב
פקקים בעזריאלי
צילום: אורטל חיימוב
מומלצים