מיצובישי מאשרת - פאג'רו ולנסר יסיימו חייהם
מנכ"ל יצרנית הרכב היפנית מאשר כי המשפחתית הקומפקטית ורכב הפנאי הגדול לא יזכו למחליפים, ויסיימו בקרוב את חייהם. כלמוביל, יבואנית המותג לישראל: לא מכירים תוכניות כאלה
מיצובישי לנסר ופאג'רו, מהמכוניות הפופולריות בשוק הרכב הישראלי, עומדות להיעלם מהנוף. מנכ"ל מיצובישי מוטורס, אוסאמו מאסוקו, אמר ל"אוטומוטיב ניוז" רב ההשפעה, כי דגמי לנסר ופאג'רו לא יזכו למחליפים מודרניים, ואינם כלולים ברשימת הדגמים העתידיים בארסנל של המותג. מחברת כלמוביל, יבואנית מיצובישי לישראל, נמסר ל-ynet כי לא התקבל במשרדי החברה מידע ברוח זו.
על-פי המנכ"ל, היצרנית תמקד את מאמציה בדגמי פנאי קופמקטיים ובעלי ייעוד כביש בלבד, ותוותר כמעט לחלוטין על היצע מכוניות נוסעים - כולל הלנסר והגאלאנט, ששמועות אודותיה קיימות כבר מספר שנים אך עד כה לא התממשו. יש לציין כי עוד לפני שהתפרסמו דבריו של מנכ"ל מיצובישי, אישרההחברה כי חתמה על הסכם לשיווק מכונית של רנו (ואחר-כך ניסאן) כמחליפה ללנסר, אך מאז הסכם זה בוטל.
לפי הפרסומים באוטומטיב ניוז, המבוססים כאמור על ראיון עם מנכ"ל היצרנית, בנוסף ללנסר, גאלאנט ופאג'רו, גם החשמלית הקטנה i-MiEV תעלם מאולמות התצוגה. מנגד, להיצע הדגמים יצטרף רכב פנאי קטן שיוצע גם בגרסת כלאיים.
"אנחנו חזקים ברכבי פנאי והנעה כפולה", ציין מאסוקו בראיון מיוחד לעיתון רב ההשפעה, והוסיף כי היצרנית רוצה "להתמקד בדגמי הליבה". מאסוקו התייחס בראיון לשוק האמריקאי, שם מיצובישי סגרה לאחרונה את פס הייצור האחרון שלה, וניסה להרגיע את החששות לפיהן מיצובישי נערכת לעזיבת השוק השני בגודלו בעולם לחלוטין. "אנחנו חייבים לשנות כיוון. נקצה יותר משאבים לאזורים בהם אנחנו חזקים בארה"ב", הסביר.
נכון לעתה לא ברור כיצד ישפיעו תוכניות אלו - אם בכלל - על הדגמים המיועדים לאירופה ולשוק הישראלי. מיצובישי היוותה בשנות ה-90 שחקן מרכזי ואף הובילה את השוק הישראלי עם הלנסר ש"יש בה הכל", אך ההצלחה הייתה קצרת מועד ואת ההובלה כבשה ממנה מאזדה, שהחזיקה בתואר "הנמכרת ביותר" במשך 15 שנים, עד שאיבדה את הבכורה ליונדאי. ב-2015 תהיה זו כנראה קיה שתהפוך למותג החזק בישראל.