באיזו חברת תעופה השירות הגרוע ביותר?
מגזין התיירות הנחשב Travel and Leisure דירג את חברות התעופה עם השירות הגרוע ביותר על פי תלונות הנוסעים. אילו מבין החברות עם הציונים הגרועים מכולם טסות לישראל? התוצאות לפניכם
במשך חודשים ארוכים עמלו במגזין התיירות הנחשב "Travel and Leisure" על מדרג חברות התעופה הטובות בעולם. במקביל גם שדות התעופה ובתי המלון דורגו בפרסומים שונים לאורך השנה. כעת מפרסם המגזין את מצעד חברות התעופה עם השירות הגרוע ביותר.
המגזין בחן את נוחות תא הנוסעים, השירות במהלך הטיסה, שירות הלקוחות של החברה ואת המחירים. נקודות נוספות ניתנו על איכות המזון המוגש בטיסות ותוכנית צבירת הנקודות של החברה. לבסוף התגבשה רשימת עשר החברות שמאוד לא היו רוצות להגיע לראש הרשימה המאוד לא מפוארת שלפניכם. מתוכן ועל פי הסדר, קבלו את החברות עם השירות הגרוע ביותר הטסות לישראל, על פי "Travel an Leisure".
5. איבריה
היא אולי חברת התעופה הגדולה בספרד, אבל כידוע - הגודל לא תמיד קובע. "הצוות היה מאוד לא נחמד ולא שירותי" היתה הערה שחזרה על עצמה פעם אחר פעם בדירוג הנוסעים ביחס לשירות שקיבלו באיבריה. "כל שאלה שהם נשאלו נענתה בתחושה שאתה מבזבז להם את זמנם", ציינו קוראים אחרים שהוסיפו עוד: "זה הצוות הגרוע ביותר שראינו בחיים שלנו, לא מנומסים וחסרי תודעת שירות".
4. אליטליה
בסוף השנה שעברה דיווחה אליטליה כי הטיסה 720 אלף איש בשנה. אחד מהנוסעים הללו היה משתמש טוויטר בשם n6gold@ שהביע את זעמו בעיקר על חוסר הסדר בו פועלים שירותי הקרקע של החברה. "הצ'ק אין היה פשוט בדיחה. עמדנו במקום 20 דקות בלי לזוז, בלי אף אחד שייקח מאיתנו את המזוודות, פשוט כאוס". גם קוראים נוספים של המגזין המדרג התייחסו לחוויית שירותי הקרקע של החברה כנוראה. "הם איבדו את המטען שלי ושל אשתי, ולא פיצו אותנו באגורה שחוקה גם אחרי שנה!", כתב הנוסע שחתם בכך שגם אם יקבל מהם כרטיס בחינם הוא לעולם לא יטוס עם "אליטליה".
3. יונייטד
אנחנו אמנם רק במקום השלישי, אבל יונייטד היא המנצחת של "Travel and Leisure" במספר התלונות נגד החברה. הנוסעים המאוד לא מרוצים של החברה האמריקאית סיפרו על העברתם בין מושבים מבלי שיודעו על כך מראש, ומבלי יכולת לפנות לאף נציג של החברה לפני, בזמן או אחריה. "נראה שלא מזיז להם מה הם עושים שם", כתבו הנוסעים שכבר חשבו על נקמה: "צריכים להכריח את המנהלים של החברה הזו לטוס שבוע במחלקת התיירים, ולהעביר אותם את חוויית אובדן המטען ואיחור לטיסות קונקשן". תלונות מצערות במיוחד נגד יונייטד היו אלה של נוסעים נעזרים, בין אם בכסא גלגלים או בכלב נחייה, שלא קיבלו את השירות לו ציפו.
2. יו אס איירווייז
החברה אמנם כבר התאחדה עם אמריקן איירליינס, והחברה הפסיקה לטוס לישראל, אך נוסעים רבים מהארץ זכו להיכרות עם השירות של שתי החברות. בשנתה האחרונה של יו אס איירווייז כחברה נפרדת, זכתה החברה לתלונות רבות מנוסעים. מנגד, אמריקן איירליינס לא נמצאת כלל ברשימה, כך שככל הנראה החברה המאוחדת לא תימצא בדירוג השלילי גם בעתיד. גם כאן התלונות ברובן היו על שירות צוות הטיסה ואובדן מטען.
1. איזיג'ט
למען ההגינות נאמר שוב: חברת הלואו-קוסט הבריטית הגיעה למקום השני מבין כל חברות התעופה שדורגו ולא למקום הראשון, אך על פי מדרג "Travel and Leisure" היא החברה עם השירות הגרוע ביותר שטסה לישראל. קוראי המגזין כתבו "בחיים לא אטוס איתם שוב. החל מבעיות בשער העלייה למטוס ועד לקצב עבודה שכמעט גורם לך לפספס את הטיסה - זו לא דרך לנהל חברת תעופה". קוראים אחרים עדיין התרעמו על כך ש"מחייבים אותך על כל דבר במטוס!". קוראים רבים סיכמו את החוויה ב"איזיג'ט" כ"חווית הטיסה הגרועה אי פעם".
10 חברות התעופה עם השירות הגרוע ביותר:
- Spirit Airlines, ציון: 44.73
- easyJet, ציון: 56.235
- Allegiant Air, ציון: 58.134
- US Airways, ציון: 59.925
- American Eagle, ציון: 60.866
- Frontier Airlines, ציון: 60.881
- United Airlines, ציון: 61.105
- Air China, ציון: 61.579
- Alitalia, ציון: 61.818
- Iberia Airlines, ציון: 63.423